Režie:
Julius AveryHudba:
Jed KurzelHrají:
Wyatt Russell, Jovan Adepo, Mathilde Ollivier, Pilou Asbæk, Bokeem Woodbine, Jacob Anderson, John Magaro, Iain De Caestecker, Marc Rissmann, Éva Magyar (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V předvečer dne D jsou američtí parašutisté vysazeni za nepřátelskými liniemi, aby provedli misi, která je zásadní pro úspěch spojenecké invaze. Ale když se přiblíží k svému cíli, začnou si uvědomovat, že v nacisty okupované vesnici se děje více než prostá vojenská operace. Zjistili, že bojují proti nadpřirozeným silám, které jsou součástí tajného nacistického experimentu. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (403)
Čekal jsem levný horor, ale Overlord je regulérní vymazlený válečný masakr, který bez nějakého otálení rovnou kope do vrtule a hned v úvodu předvede naprosto luxusní akční výsadek na území okupované Francie s intenzitou, kterou jsem naposledy zažil v Band of Brothers, aby se v druhé půli se proměnil ve variaci na Wolfensteina, akorát s černým B. J. Blazkowiczem. Který však na všechny ty nácky není sám. Celá ta partička vojáků je hodně fajn a náckové zase správně démoničtí. Vizuálně to vypadá velmi dobře, zejména noční scény a s ohledem na žánr si tvůrci mohli dovolit i stylizovaný přepálený gore, což v kombinaci se skvělými efekty a kvalitním zvukem udělalo každou přestřelku velmi uspokojující. Jedinou vadou na kráse je pro mě akorát trochu banální vysvětlení původu monster, která navíc nejsou ani kdovíjak originální a nápaditá. Ale celkově mě to jinak bavilo fest. ()
Zajímavý je, že spojení nácků a hororu perfektně funguje v počítačových hrách, ale ve filemch se to snad nepovedlo nikdy. Mannova pevnost byl příšerný shit už tenkrát a filmy jako Outpost nebo Frankenstein's Army díru do světa vážně neudělaly. Tohle měl změnit nadějný Overlord a chvilku to vypadalo opravdu nadějně, efekty dobrý, hodně krve atd. Jenže mytologie i atmosféra nulová, všechno jsou jen nějaký pokusy bez démonů atd. a všechen ten potenciál se postupem času ztratí a zůstane jen řemeslně slušný akční béčko. Tenhle žánr je pro film prokletý a přitom kdyby si dal někdo opravdu záležet, filmový Wolfenstein by mohl být historickou událostí. V rámci tohohle mixu zatím snad nejpovedenější, ale o ničem jiném, než zapomenutelném průměru nemůže být ani řeč. 55%. ()
Ultimátní Guilty Pleasure a nejlepší válečný horor vůbec. Hereditary je nejzásadnější horor roku, Ghostland nejintenzivnější,Quiet Place nejoriginálnější a Overlord nejakčnější a nejbrutálnější. Overlord už od 5 minuty servíruje smršť Eye-Candy atrakcí, které nepovolí a nenechají diváka vydechnout až do závěrečných titulků. Technicky precizně dokonalé naleštěné akční řádění s dechberoucí kamerou, atmosférou řízlou nostalgickým Wolfensteinem, sympatickou bandou vojáků na jejichž osudu Vám záleží a velkolepou akcí podpořenou šťavnatým Gore, kde se maskéři neskutečně vyřádili a servírují moc pěkné záběry. ( Při scéně s páteří mi vyletělo srdce z krku!). Filmu se daří několikrát budovat solidně napětí, nechybí i šokantní jump scares a zabíjení nácků nikdy ve filmu nebylo efektivnější a zábavnější než zde. ( Zombie je méně, ale o to větší nezastavitelné sviňě to jsou). Příběhově film sice nenadchne, ale kdo od hororu z druhé světové očekával nominace na oscary je mimo. Zde jasně forma vítězí nad obsahem, což né každý zkousne, ale kdo přistoupí na pravidla filmu, ten bude nadšením a vzrušením doslova stříkat. Škoda, že do českých kin se nejspíš Overlord nepodívá, doma u TV ztratí kouzlo. Takhle nadšený z kina jsem letos odcházel naposled při Deadpoolovi 2. 90% ()
Až na ten mierne prepálený záver, kde sa jeden obetuje, druhý polepší a tretí v krste ohňom skalí svoj charakter, je to od prvej minúty nášup, akých často niet. Napínavé už pri povinnom zoznamovacom úvode (pretože Overlord) a umne gradované až do explozívneho finále. Atmosféra, náznaky, nádherné gore, sympatické charaktery (vrátane skvele obsadeného fagana a jeho sestry, ktorej predstaviteľku odteraz budeme dúfam vídať pravidelne) - nič tomu nechýba! (P.S.: Natočí už prosím niekto konečne novú verziu Pevnosti?!) [70%] ()
Over-the-top válečná řezanice pětice amerických výsadkářů s nacisty, kteří ve Francii vaří experimentální medicínu, s níž přeměňují mrtvá těla na zmutované super-vojáky. Totální vítězství naleštěných production values v jinak veskrze podprůměrně napsaném příběhu plném jednorozměrných postav a stupidních amerických klišé, který je něco jako Frankensteinova armáda s mimořádně štědrým rozpočtem a okázale exhibičními akčními scénami, spoléhajícími hodně na hororově stylizované prvky a explicitní brutalitu. Když máte děravý a stupidní scénář, tak ho navíc prvoplánová průbojnost a velký rozpočet málokdy zachrání - vizuální pozlátko sice může fungovat jako náplast, ta se ale v tomto případě sama rychle odlepí, když se nenecháte opít hodně působivým výsadkovým úvodem a uvědomíte si, že zbytek filmu se odehrává ve dvou lokacích, že zombíky byste spočítali na prstech jedné ruky, a že ani sebelepší triky a masky nezamáznou jalové dialogy, absenci nadsázky, nedostatek nápaditosti, předvídatelný tuctový děj a skutečnost, že hrdinům se konstantně plete pod nohy šestiletý chlapeček s baseballovým míčkem v ruce, asi aby to bylo ještě více americké. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (8)
- Písnička, která hraje na konci filmu, je „Bridging The Gap“ od Nas. (Duoscop)
- Celosvětová premiéra proběhla 22. září 2018 na Fantastic Festu v USA. (ČSFD)
- Ve filmu bylo použito daleko více reálných efektů, než bývá u filmu zvykem. Důvodem bylo, že tvůrci chtěli adekvátnější a přesnější reakci herců např. na scény s brutálními výjevy. (NiWi)
Reklama