Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1967, během války ve Vietnamu, nastupuje skupina nových rekrutů na výcvik k námořní pěchotě. Čeká je zde vojenský dril, ale hlavně tvrdý a nesmlouvavý seržant Hartman, který vojáky despoticky drezíruje a šikanuje. Mezi rekruty jsou vojíni Vtipálek, Kovboj a také neohrabaný a tlustý Leonard. Hartman ho neustále ponižuje, za jeho neúspěchy začne dokonce trestat celou rotu. Ne každý je schopen takový dril přežít a zachovat si zdravé myšlení. Leonard se uzavírá do sebe, přestává komunikovat s okolím, nakonec zastřelí Hartmana a pušku obrátí i proti sobě. Vtipálek, po čase seržant, se stane válečným zpravodajem. Dorazí k bojové jednotce, které velí jeho kamarád z výcviku Kovboj. Jednotka je cílem vietnamského odstřelovače, vojáci jeden po druhém umírají, mezi nimi i Kovboj. Vtipálek nakonec nachází střelce, kterého jeho kolega z novin, válečný fotograf, postřelí. Je to mladinká Vietnamka... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (937)

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) -"I am... in a world... of shit." Za mlada jsem nechápala, proč jsou tyto dvě poloviny dány k sobě. Dnes mám pocit, že je vše přesně na svém místě, od holení hlav až po Paint It Black. Za mně nejlepší film o Vietnamské válce, a jak jsem obecně spíš proti vytváření "žebříčků nejlepších filmů všech dob", tak Full Metal Jacket by měl být na každém. ♥♥♥ ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

"Je to jako ve válce" První ze tří segmentů s matematickou přesností strukturovaného filmu je geniální. Monotónní, ubíjející psychické násilí bez možnosti vydechnutí. Armáda si přisvojuje vojáky, dává jim nová jména a bere individualitu. Zásluhou mechanického opakování týchž činností a strojově symetrických záběrových kompozic se z filmu vytrácí jakákoli spontánnost, cokoli přirozeného, cokoli lidského. Celý brainwashingový horor logicky vrcholí stvořením monstra (ač to nebyl režisérův záměr, D'Onorfio má na tváři ke konci stejný škleb jako šílící Nicholson v Osvícení). Pak přichází nečekaný zlom, náhlá změna prostředí a tónu. Zůstává chladnost, znemožňující nám identifikaci s kteroukoli postavou. Joker je až do předposlední scény, kdy v sobě dobrovolně popře poslední kousek lidskosti, více pozorovatelem než aktérem dění. Rozdělení filmu odpovídá jungovskému konceptu lidské duality. Dvě tváře, dobro a zlo, jeden člověk. Olověná vesta zdaleka není jen dalším válečným filmem nebo dalším filmem o Vietnamu. Podává pesimistickou výpověď o podstatě kterékoli lidské bytosti. Válka jen odkrývá, co zůstává v dobách míru skryto. 90% Zajímavé komentáře: Eodeon, ScreamJay, mls, Merggie, MacGyver, freeeeedom, walecz ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Žádný jiný režisér nevytáhne z herců tolik jako právě Kubrick. Především ve výcvikovém táboře, kde se všichni mohou vyřvat až do nebe, je to krásně vidět i slyšet. První polovina je famózní, druhá jen dobrá, ale pochodové píšně a geniální práce s kamerou z toho i tak dělají výjimečný snímek. Jen mi nejde do hlavy, že zrovna Stanley dokázal natočit tak zábavné scény s prostitutkou. ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Název filmu se spojuje jen s jednou scénou, která je na přelomu dvou částí filmu. V první části jde o přeměnu obyčejných lidí na cvičené zabijáky jako jsou Joker, Animal Mother, Gomer, Eightball, Cowboy a další. Má v tom ruce D.I. (Lee ermey). Dokonalá autentičnost tréninkového tábora. V druhé části jsou zachyceny hrůzné scény boje ve městě Hue. Z mého hlediska považuji tento film za nejlepší válečný snímek všech dob. ()

Galerie (107)

Zajímavosti (65)

  • Sniperka Vietcongu v závere snímky strieľa z československej útočnej pušky Sa-58. (Jello Biafra)
  • Ve filmu vystupuje postava se jménem James T. Davis (Matthew Modine) zvaný „Joker“. Jedná se odkaz na to, že skutečný James T. Davis byl jednou z prvních amerických obětí ve Vietnamu, kdy padl 22. prosince 1961. (Jimmy15)

Reklama

Reklama