Režie:
Robin AubertScénář:
Robin AubertKamera:
Steeve DesrosiersHudba:
Pierre-Philippe CôtéHrají:
Marc-André Grondin, Monia Chokri, Micheline Lanctôt, Brigitte Poupart, Édouard Tremblay-Grenier, Robert Brouillette, Patrick Hivon, Luc Proulx (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V provincii Quebecu sa po vypuknutí neznámej choroby počet osôb drasticky znížil. Tí, ktorí mali to šťastie a prežili, musia každý deň bojovať s hladom a nebezpečenstvom, ktoré predstavujú nakazení a ich neustále narastajúci počet. (Marceloo)
Videa (2)
Recenze (58)
Herdek, viděli jsme stejný film? Já tyhle artové (to je špatný slovo - prostě náročnější, i když tohle je i artové) horory mám celkem rád, ale tohle se podle mě nepovedlo. Nejhorší je, že to nemá pořádně co říct, díky čemuž zvolená forma natočení působí manýristicky. A co se jí samotné týče - snaží se vybudovat nějakou atmosféru, ale moc se to nedaří, navíc, jak chcete vybudovat silnou atmosféru na příběhu, ve kterém se skoro nic neděje, na kameře, která působí jako kdyby se jednalo o nějaký amatérský projekt žáků přinejlepším střední školy a na postavách, které jsou tak strašně nijaké, že vám jsou vlastně ukradené? Jo, měl jsem tu dvě oblíbené postavy, ale jedna mi umřela hned na začátku a ta druhá se tam občas objevila, občas ne a nakonec ani nevím, jak to s ní dopadlo. Navíc to ani není pořádně promyšlené - objeví se tam holka, která je pokousaná, ale tvrdí, že ji kousnul pes. Takže s nimi jde dál, ale pak tam o něco později se jí chce zvracet (a ne, z nálezu nějaké zmrzačené mrtvoly to fakt není), což by mohlo naznačovat, že lže, jenže po zbytek filmu se z ní žádná zombie nestane - tak proč tam byla ta scéna, kdy se dáví? Pak se ani nedozvíme ty nejzákladnější věci - Co způsobilo nákazu? Je zbytek světa v pořádku, nebo ho postihla apokalypsa? A co se samotných zombie týče, ty jsou taky divné. A též tam není domyšlené, jak rychle se může člověk proměnit - tam černocha kousli a přežil dlouhou cestu, aniž by se z něj zombie stala (a to po cestě zemřel), ale pak tam zombie kousne nějakého vojáka a ten se promění okamžitě? A srovnání s It Comes at Night sice není úplně mimo, ale to na rozdíl od Hladových funguje, protože to má atmosféru, skvělou kameru a rozhodně to je i líp promyšlené. Tohle mi nepřijde zrovna povedené. 2* ()
Mám rád podobné výlety mimo mantinely, takže v rámci zombie žánru silná čtyřka. Indie atmoška, pomalé tempo, jemná, jemňoučká psychologie postav a stejně podprahový, skoro nezachytitelný humor. Škoda, že tvůrci nezainvestoivali do schopnějšícho kameramana, protože těch pár surreálních scén (zombie věže) by si to rozhodně zasloužilo. ()
Kanadská nemastná neslaná artová zombie novinka, která na mě dojem příliš neudělala. Měl jsem pocit, že ten film nijak nezačíná ani nekončí, o postavách se člověk nedozví téměř nic, takže jim ani nefandí, vizuálně mi to přišlo až odpudivé a lokace jak z českého venkova, navíc 90% úmrtí je mimo záběr a jedna ustřelená hlava mne do křesla neposadí byť tahle scéna patřila k tomu nejlepšímu. Jediné, co by se dalo teoreticky pochválit je ponurá atmosféra a naturalistický vzhled, ale to jsou zrovna atributy, které nevyhledávám, takže za mne tak tak průměr za snahu a vnešení něčeho nového. Své fanoušky si film však najde, já k nim patřit nebudu. 55% ()
„Pro zombíka židli, ať se mu líp bydlí.“ Tíživá postapo atmosféra zmaru a konce civilizace, kombinující divoký hlad ze Světová válka Z s meditativní ucouraností road movie The Battery. Nesměle koketující se ztrátou osobnosti a nicotou z Nadosmrti spolu a smutnou lyrikou z Noc požírá svět. Jenže v Paříži nekonečná plocha placatých střech lépe evokovala vyprázdněnost mrtvého světa, než Hladové, ale krásné živé lesy. Hned bych tam vyrazil na vandr (byť s brokovnicí). POSTAPOˇOKÉNKO: [][] Frankofonní obyvatelé Quebecu se vyznačují: A) Tupým zevlováním. B) Trempováním v lese a řvaním jako na lesy. C) Silným sociálním cítěním, viz svolávání se na gáblík. D) Civilizačními zlozvyky, např. nesmyslným hromaděním nábytku v krajině (divák nechápe, malíř Douda se raduje). E) Kolísavou inteligencí a nekonzistentním chováním. [][] Chytří jak opice, tupí jak slepice, jak se to zrovna hodí do krámu R. Aubertovi a jeho artovým ambicím. Jsou i smrtelně nebezpeční, ale jen sólo. Čím víc jich je, tím míň nebezpeční jsou. Divné, že jo? Viz hromadný útok na barák, naháněčka lidí v lese a drtivá porážka zombíků 70:0. Rambo hadr. Ach jo. Sbohem, komorní postapo. Jen třikrát kousnu Auberta do... ()
Ze začátku jsem tomu moc nevěřil, ale postupem času když se ukázalo, že tenhle film vnáší do zdánlivě daného subžánru zase něco nového a, že dokáže přijít se skromnými, ale zatraceně funkčními nápady, začalo mi to celé být dost sympatické. Úplně nezapomenutelný zážitek to nakonec asi nebyl, ale k té čtvrté hvězdě v mých očích schází fakt jen vlas.. ()
Galerie (30)
Photo © Corazón Films
![Hladoví - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/821/162821417_cdcd4a.jpg)
Zajímavosti (1)
- Celosvětová premiéra proběhla 7. září 2017 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (BMW12)
Reklama