Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Eliška s malou dcerkou se po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, ženou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí. Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. Podaří se Elišce zachránit sebe i dceru před mysteriózním zlem dřív, než ji zcela ovládne stín Polednice a nebo vlastní šílenství? (Falcon)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (435)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Hned na začátek je třeba vyvrátit několik mýtů, co tu píšou lidi, kteří film zjevně nepochopili. Zaprvé Polednice rozhodně nesedí na dvou židlích - od začátku do konce je mysteriózním psychothrillerem, ničím jiným být ani nechce a neplánuje a z náznaků hned od začátku je to celkem zřejmé. Zadruhé - přečtěte si Erbena ještě jednou. Pak nebudete říkat ty nesmysly, jak to sním nemá nic společného. A zatřetí - jak, že Eliščina "proměna" byla tak překotná a uspěchaná? Vždyť k tomu směřuje snad od 20. minuty, takže 70 minut se vám zdá málo? Nene, jen jste nedávali pozor. Příběh je totiž plný symbolů, někdy skrytějších, jindy okatějších, a ty jasně naznačují, co se bude dít dál (včetně takových detailů, jako je zvuková spodoba jmen Eliška x Anežka a podobně). Vedle nádherně dusné letní atmosféry, kdy horko z plátna sálá, potěší i skutečnost, že vesnické figurky nejsou trapnou karikaturou, ale jsou v zásadě reálné, jaké opravdu je možné snadno potkat (snad s výjimkou manželky nadrženého souseda, ale i ta se ještě drží na hraně); i Kolářová v roli Anežky Mrázové je namaskovaná démonicky, ale pořád uvěřitelně. Dalším plusem jsou skvělé herecké výkony: u Geislerové jde o standard (i když je, chudák ženská, pořád ošklivější... mně se nelíbila nikdy a s věkem je to víc a víc znát), mě nadchnul především Jiří Štrébl, pohříchu tak málo filmaři využívaný. Taky nevím, zda to byl záměr od začátku, nebo za to mohl rozpočet, ale úsporný minimalismus ve výpravě tvůrci zvládli skvěle, nerušilo to v ději a působilo opět uvěřitelně (právě slovo uvěřitelně se, jak tak koukám, stalo leitmotivem mého hodnocení, to jsem ani neplánoval). Na druhou stranu, pořád jde "jenom o český film" - tak trochu jsem po traileru s opravdu světovým vizuálem zadoufal, že by jít nemuselo, ale jak kamera, tak hudba vrací na zem. Hlavně hudba: ve vypjatých chvílích stojí za to, ale příliš rychle zařazovaný uklidňující motiv snadno naznačuje, kdy končí napětí a začíná klidná pasáž, a tím trochu kazí dojem, že divákovi napovídá až moc. Přesto je tahle parta kolem Samira, Chlupáčka a Sádka vzhledem k jejich věku obrovským příslibem pro budoucnost a jestli vydrží v nastoleném trendu a nebudou dělat žádné pitomé úlitby mainstreamu, těším se na jejich další díla. ()

jonyyy 

všechny recenze uživatele

Spokojenost. Co mě ale vůbec neuspokojilo, je samotný námět Erbenovy povídky/básně. Přesný opak platí o atmosféře filmu. Forma vyprávění díky spolupráci kamery, prostředí a ozvučení téměř dokonalá a po dlouhé době na mě působil nějaký český film světově. Stejně tak se povedlo obsazení. Každá postava působila opravdu věrohodně. 65 % ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý by som si lepšie vychutnal na nejakom hororfeste v plnom kine, ako v poloprázdnom multiplexe, kde mala každá skupinka popcorn a nahlas sa bavila. Ale Geislerová je Geislerová a Erben je Erben, takže ak je cítiť niekde komerčný potenciál, treba ho využiť. Polednice síce nie sú klasickým hororom, ale obsahujú dostatočné množstvo ľakačiek, aby ho zaňho aj tvorcovia mohli vydávať. Mal som pocit, že zo všetkého vo filme sa dalo vyťažiť viac a to dokonca aj z atmosféry. Polednice ale výborne pracujú s metaforickým rozprávaním a to aj bude kľúč nielen k pochopeniu filmu, ale aj k samotnému prístupu k jeho sledovaniu. A samozrejme aj k pochopeniu toho, kto je skutočne tu tou Polednicí. No je to celé také stredne ľahké metaforické a symbolické cvičenie. Pointu považujem za dostatočne výstižnú, film pre mňa skončil logicky a nebolo už čo zbytočne doslovne pridávať. Najmä tá kvapka nakoniec povie viac, akoby sme mali 15 minút na konci sledovať nejakú bubu naháňačku na poli. 70% ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Jednotlivosti zajímavé, audiovizuál skvělý, jen naprosto neukotvené v nějakém jednotném filmovém světě, žánrovost a "realističnost" se neprogramově třou a jednotlivé prvky se navzájem negují. Ale to je vlastně pro duo Samir/Chlupáček pravidlem - mají vymyšlený koncept, mají jednotlivosti, ale na cestě od jednoho k druhému se to někde zadrhne. A je to škoda. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Má to pár much, to bych kecal, že ne (a hodně mne mrzí nedořečení půlnoční akce při koupání nebo nalezení mrtvoly v lánu; také - když už jsme u toho - jsou jednou klasy dozrávající, jindy posečené, a pak zas stojí), ale celkový dojem mám velmi pozitivní. Scénář není hloupý, ačkoliv posledních asi 15 minut rezignovalo na dosavadní sevřenost vyprávění a dělá určité skoky v časech i místech děje, dobře vyvažuje lekačky, napětí a oddech včetně humorných projevů nejen verbálních, kamera je vynikající, a po loňských vedrech jsem si je nepříjemně znovu připomněl (akorát že my v těch vedrech nechodili ven, ani nespali na lehátkách, a tekl z nás pot v jednom kuse), hudba úměrně zvolená. Herecky Geislerovou o délku maratonu předbíhá Daniela Kolářová, které stačí pár slov a věříte jí její postavu, zatímco Geislerová se ke své postavě složitě propracovává dvěma třemi opakovanými výrazy, a v závěru, kde bylo vnitřního herectví sakra potřeba, to uhrává jen tak tak o prsa... Také mě štvalo, že je zde rozjeto a naznačeno více linií, které chtělo více propracovat nebo divákovi lépe doříct (a oproti tomu jiné linie jsou dořečeny až moc polopaticky). Na český film jde ale stále o vysoký nadprůměr, kdy jsem se rozhodoval mezi silnými 4 hvězdičkami, nebo slabými 5. Nakonec - protože u českého filmu je to dnes skoro zjevení, takový film, navíc zde byla spousta neokoukaných, ale skvěle hrajících českých herců - se přikláním k vyššímu hodnocení. Mimochodem, nakonec mne hodně bavilo, že v tomhle filmu nejsou počítače, mobily, tablety, ani televize. Jen jedno rádio, a to stejně nehraje, ()

Galerie (30)

Zajímavosti (5)

  • Mladou Karolínu Lipowskou objevila castingová režisérka Maja Hamplová při hledání dětské tváře pro reklamu. V té si nakonec Karolína nezahrála, nicméně velmi zaujala producenta Matěje Chlupáčka, díky kterému získala roli ve filmu Polednice. (Zdroj: Falcon)
  • Štáb v průběhu natáčení sužovala úmorná vedra. Jenom za první den natáčení vypilo 70 lidí na 1020 půllitrových lahví s vodou a na slunci bylo přes 50 stupňů. (hippyman)

Související novinky

Polednice vchází do dveří

Polednice vchází do dveří

10.08.2015

V červenci řadu lidí potěšil český horor Nenasytná Tiffany a už tu máme další nadějnou domácí žánrovku. Tentokrát nás vyděsí Polednice, film debutujícího režiséra Jiřího Sádka, který se inspiroval… (více)

Reklama

Reklama