Reklama

Reklama

Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)

(více)

Videa (10)

Trailer 5

Recenze (756)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Film, co nejen, že měl přijít do kin před rokem, kdy byl hotový, ale hlavně by dávalo mnohem větší smysl, kdyby na něj došlo před těmi pěti lety. Ale zkrátka pro to nebyl prostor, Marvel si točil ty dva, max 3 filmy ročně a kvantitativně se rozjíždí až ve čtvrté fázi se seriály. Film samotný je úplně klasická marvelovka s novými postavami, o kterých samozřejmě celé roky nebylo slyšet a narychlo se muselo vymýšlet, jak je napojit na MCU, ačkoliv tedy úvod docela zvedá naděje, že tentokrát se dočkáme něčeho, co není jen pásová výroba, ale něco umělečtějšího. Po parádním intru se však vracíme do starých kolejí a dostáváme onu pásovou výrobu. Je to však produkce takových rozměrů a přiměřených kvalit, za které by třeba u Warnerů líbali ruce. Jen to zkrátka není nic navíc. Což už prostě ani nemůže, jelikož je známým faktem, že u Marvelu jsou režiséři spíše najmutými nádeníky bez silné tvůrčí vize, která by příliš dřela (zdravím Edgara Wrighta či Scotta Derricksona) a akční scény točí jiný štáb, takže za ně Cate Shortland chválit nebudu, ač je rozhodně pochválit musím a je to asi ta nejlepší věc na filmu složeném z tisíckrát ojetých motivů ztráty a získání nazpět (skoro)rodiny a svrhnutí jednoho hrozně zlého pána, jež vede jistou zlou organizaci. Rok nebylo pořádně na co chodit, dva roky tu nebyla marvelovka, takže pokud už člověk nerezignoval na časovou kontinuitu a disneyovské hračkářské přehlídky jej stále neomrzely, je návštěva kina povinnost. Jsem jedním z nich. PSFlorence Pugh je nepřekvapivě výborná nástupkyně řádu Black Widow. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Je to neskutečná škoda, že se nepovedlo nasadit Black Widow měsíc po Wonder Woman 84, mohlo to být skvělé ženské combo. Takhle už to tolik nevyzní. Takto v mezičase prošuměla Captain Marvel i seriálová WandaVision, protože začátek 4. fáze MCU přichází v době nedůvěry v covidem narušený svět médií. Přesto je setkání se sólovkou Scarlett Johansson za vydatné podpory Florence Pugh a Rachel Weisz vysloveně příjemné. Akce je tradičně ironicky přepálená, fanoušci studené války jsou spokojení a bedekr tentokrát doporučuje Budapešť. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

BLACK WIDOW - blockbuster, který oficiálně započíná čtvrtou fázi marvelovek, přestože jde o midquel odehrávající se mezi CIVIL WAR a INFINITY WAR, obsahující leda potitulkovou scénu náležící svým zasazením do post-ENDGAME období do čtvrté fáze (!) - má fakt příznačného záporáka/příznačnou záporačku. Ne v tom slova smyslu, že odhalení identity představuje stejně jako v případě IRON MANA 3 zklamání pro komiksové nerd(k)y a že jde o další nedostatečně prokreslenou a až zpětně motivovanou antagonistku (ups, jako že to fakt není předvídatelné, vůbec ne, opravdu), která funguje u marvelovky asi po víc než dvacáté pouze k prokreslení titulní protagonistky. V tom slova smyslu, že Taskmaskerka si pamatuje vše, co vidí, a pak to napodobuje._____ Choreografie v atrakčních scénách konkrétními pohyby upomíná na konkrétní superhrdiny (Hawkey, Captain America, Black Panther...) a film jako špionážní/agentský thriller o (dys)funkční rodině zase na jiné špionážní/agentské thrillery a snímky se superhrdiny o (dys)funkční rodině. Zmíněný pastišácký přístup může saturovat cinefil(k)y, jimž stačí opravdu málo. Například to, že sekvence způsobem nasnímání i výchozí narativní situací začne jako AGENT BEZ MINULOSTI, aby následovala do domovního souboje s užitím dostupných rekvizit jako z BOURNOVA MÝTU a vyústila do akce na střeše variující BOURNEOVO ULTIMÁTUM, nebo že se postava dívá na MOONRAKERA a poslední akt parafrázuje jeho finále (a přitom se snaží přechytračit publikum jako z MISSION: IMPOSSIBLE a dohrát tu osobní/profesní linii jako z bourneovek, zatímco přepíná hlediska a řeší rodinné trable jako ÚŽASŇÁKOVI)._____ Jistě, můžete si jako Pavlovův pes pokaždé poslintat stopky z toho, že rozpoznáte odkazované, jenže to i valná většina ostatních, a můžete se poplácat po zádech za svůj feminismus při ocenění filmu s (ne)superhrdinkami a režírovaném ženou, než zase v afektu nebudete respektovat konsent a budete plácat ženy. Kdokoliv jiný ale bude mít řadu problémů s tímto Frankensteinovým monstrem. Frankensteinovým monstrem, které dost neorganicky spojuje řadu nekompatibilních poetik (blíže skutečnosti ukotvené agentské psychologické drama, sebeuvědomělý a dějiny komiksového žánru komentující animák plus nadsazené nulanulasedmičkové dovádění). Frankensteinovým monstrem, které přímo - třeba v úvodních titulcích - i nepřímo - třeba weinsteinovským arcipadouchem - referuje ke skutečným osobám a reálným geopolitickým problémům, ale z těchto pro jistotu dělá vtip pro co nejširší divácký zásah. (Je víc nevtipný a ofenzivně blbý humor na téma hysterektomie, nebo přístup k ruskoamerickým vztahům a problematičnosti jednání a ideologie obou mocností?) Frankensteinovým monstrem, u kterého uvěříte, že první verze scénáře vznikla za dřív než dva týdny (a už neuvěříte jejímu precizování přepisováním), když se postavy a jejich jednání někdy mění ze scény na scénu, aniž by to měl být jakože překvapivý "zvrat", a některé scény a dění na sebe ani moc nenavazuje (například zdvojený epilog řešící visící příčinu z úvodu). Frankensteinovým monstrem, jehož hlavní stvůrce - Kevin Feige - se při pietě Richardu Donnerovi může zaklínat Donnerovým heslem "versimilitude", ale Black Widow si s ním leda vytírá zadek. Velký zadek. Při superhrdinském přistání. Komentovaném, protože se necílí jenom na naivní publikum. A bez krve či čehokoliv rozrušujícího, protože feigovský kulišák a disneyovský Myšák myslí na rodiny... a nebo spíš na jejich peníze. Být žena, vyrvu si uterus a umlátím s ním lidi zodpovědné za podobné filmy - a lidi kladně hodnotící podobná díla. Já ale žena nejsem, a tak dám přednost lepším monologům agentčiny vagíny, které vznikly v posledních letech (např. svým pojetím atrakcí více vtahující ATOMIC BLONDE, tematicky komplexnější a pro 15+ určenou RUDOU VOLAVKOU či svou strukturou, změnami hledisek a dávkováním informací sofistikovanější ANNOU). () (méně) (více)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

ČSFD filmový víkend 2021 Boskovice. Hmm tak musím dát za pravdu většině komentářů tady, že se bohužel jedná  o film dvou rozporuplných polovin. Tou první kdy akce střídá akci a lokace lokaci jsem byl unešen. Zdálo se mi, že Marvel konečně natočil i něco pro dospělé s realistickými akčními scénami a minimem infantilního humoru. To už však bohužel neplatí pro druhou polovinu která se zvrtne v tradičně otravnou a rádoby hrozně vtipnou záležitost pro celou současnou rodinu. Souhlasím taky s tím, že záporácká grupa je poměrně nevýrazná a tak padesátikilový holky v pohodě zase zachrání svět. No a když přežijete tu nezbytnou porci teen humoru, tak sice dostanete relativně velkolepé akční finále, ale tady už bohužel o fyzickou akci nezavadíte ani náhodou a je to jen jak by napsal Laco současný nezáživný a přepálený digibordel. Takže na jednu stranu mi ty dvě hodiny celkem svižně utekly a nebyl jsem nijak zásadně iritován. Na druhou stranu v tom vidím jistou promarněnou příležitost, ale co už aspoň jsem se skoro po roce zase jednou podíval do kina.60% ()

Hild 

všechny recenze uživatele

První polovinu jsem byla nadšená, ta je totiž vážně skvělá. Dobře zde fungovaly akční scény, byl zde jistý nádech osudovosti a Scarlett Johansson s Florence Pugh tvořily skvělou dvojku. Jenže druhá polovina se začala značně táhnout. Věci a skvělé nápady, které jsem doufala, že se rozvinou ve druhé půlce, vyšuměly úplně do prázdna, zcela zde nefungoval humor a film také trpí díky velice slabému záporákovi. Je to hrozná škoda, protože ten potenciál tam byl obrovský, takhle je to jen takový marvelovský průměr. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (68)

  • Herečka Scarlett Johansson zažalovala společnost Walt Disney kvůli tomu, že firma streamovala film Black Widow v době, kdy se měl promítat pouze v kinech. Představitelka hlavní role tvrdila, že společnost porušila podmínky smlouvy a připravila ji o potenciální výdělek. Mediální gigant se nakonec s herečkou domluvil na mimosoudním vyrovnání. Konkrétní částka, kterou herečce vyplatil, nebyla zveřejněna. (Jaroslaf)
  • Keď Natasha (Scarlett Johansson) na konci filmu odletí vo svojom novom lietadle, kamera sa posunie nadol a ukáže strom s ružovými kvetmi. Dreykov povedal Natashe, že pochoval jej skutočnú matku pri krásnom strome s ružovými kvetmi. (Pat.Ko)

Související novinky

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

12.09.2023

Ředitelé největších hollywoodských studií jako Disney mívají spíš status seriózních, velice inteligentních a logikou byznysu vedených lidí. Nový report televize CNBC ale tento pohled v případě Boba… (více)

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

13.08.2023

Studio Disney s hranými remaky svých ikonických pohádek v posledních letech nijak nezpomaluje, a kromě již oznámené Moany, Bambiho nebo Lilo & Stitche nás v budoucnu čeká také muzikál Na vlásku.… (více)

Marvel oznámil Multiverse ságu

Marvel oznámil Multiverse ságu

24.07.2022

7. listopadu 2025, tohle datum si zapište do kalendáře, než se ještě třikrát změní, protože v tento den vstoupí do kin závěrečný snímek nejen šesté fáze MCU, ale taky čerstvě oznámené (a už nějakou… (více)

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

01.05.2022

Naděje na čínskou premiéru Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství jsou zřejmě mrtvé, tamější autority totiž po kontrole filmu došly k názoru, že snímek neodpovídá té správné socialistické vizi… (více)

Reklama

Reklama