Reklama

Reklama

Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)

(více)

Videa (10)

Trailer 4

Recenze (754)

Toren 

všechny recenze uživatele

5/10. Příslib tvůrců o dalším Winter Soldierovi nenaplněn. Jakoukoliv snahu o přízemnější a kontaktnější souboje sráží naprosto příšerný střih (tempo je díky epileptickému editu celkově v první polovině dost mimo) a paleta přepálené akce se dostává i do naprosto obyčejných potyček... kde tyhle úlety nemají co pohledávat. Vážně je takový problém natočit honičku na motorkách či v autě bez digi výbuchů, umělých nárazů a desítky kotrmelců? Působí to komicky. Z postav z masa a kostí se stávají nesmrtelní terminátoři, kteří se nezapotí, neunaví a snesou cokoliv. Naštěstí tu máme alespoň parádní pasáž v Rusku a především komornější úvod, který předvádí to nejlepší ze zemitějšího Marvelu - velká škoda, že se to neudrželo po delší dobu stopáže. Hodně to táhnou postavy a prvek "rodiny"... což bych vůbec nečekal a casting se v tomhle bodě povedl na jedničku (David Harbour vládne! Florence pak s přehledem prodává svou dívčí neotesanost a nevykalkulovaný půvab) - opět tu však nastává klasický Marvel problém se záporákem, který je ZASE naprosto zaměnitelný a nepochopitelně nevyužitý. A přitom je Taskmaster v komiksech tak parádní materiál. Velká škoda. Dohromady nejde o žádný průšvih. Snaha ale mohla být opravdu o něco větší. Fajn rozlučka... ale kdyby nebyla... asi by to příliš nevadilo. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Mrzí mě to, ale tohle je pro mě zatím nejzbytečnější Marvel film. Vůbec z něj nemám pocit, že MCU nějak přispěl - vznikl prostě proto, že fanoušci chtěli sólo Black Widow (a, božebože, dozvědět se, co bylo v Budapešti, aby už od toho byl pokoj) a Scarlett Johansson po Endgame pravděpodobně taky nebyla proti. Je to taková promarněná šance, film hraje od začátku do konce na jistotu a ačkoliv jsou akční scény příjemně a záměrně nadsazené (ne náhodou se Natasha dívá na Moonrakera) a hlavní hrdinky i hrdinové v nich působí ještě nezničitelněji než Jason Bourne nebo libovolný terminátor, co je to platné, když jsem si během té rychlojízdy nedokázal k většině postav vytvořit jakýkoliv vztah a v závěru mi bylo skoro jedno, co se komu stane. Týká se to bohužel i Taskmastera, který tu prostě najednou je a podle tvůrců by z něj měl jít strach, jenže nejde, protože nám je jasné, že tohle není ten typ filmu, ve kterém by mohl záporák vyhrát či alespoň remizovat. Tady se spíš až whedonovsky vtipkuje a na napětí zapomeňte. Jestli může Black Widow do budoucna MCU něco přinést, tak snad jen návrat Florence Pugh a Davida Harboura. Oba by mě potěšili. Ale tenhle příběh Black Widow nebylo nutné vyprávět. ()

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

Temný rozjezd v uličkách Maroka a Budapešti je, i přes podivný střih, přesně ten film, který jsem s Black Widow chtěl vidět. V druhé polovině se to ale zlomí ve špionskou komedii s dysfunkční rodinkou ve svém centru a místo pořádně dopečeného příběhu se tu tvůrci spokojí pouze s přehrocenou CGI akcí, u které postavy hází jeden divnější vtip za druhým. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Takový prazvláštní apendix, na který se tak dlouho čekalo, až vlastně není z hlediska celého Marvelího filmového seriálu zvlášť zajímavý a znova to uvidím tak za patnáct let, až si kliknu na disney+ a řeknu si, že si sjedu všechny marvelovky v chronologickém pořadí. On to ovšem není špatný film, jen trpí tím, že je ohraničený lepšími kousky a pro mě osobně tím, že titulní Černá vdova je zdaleka tou nejméně zajímavou z postav a všechny scény s ní si kradou jiní, obzvlášť taťkózní rudoarmějec a vůbec všechny "rodinné" scény balancují na hraně sitcomu, trapnosti a pokusu o dramatiku a s lepším scénářem a mnohem menším rozpočtem na digitalní efekty by to působilo o dost líp. PS: při psaní tohoto komentáře nebyl zraněn žádný pavouk, ačkoliv mám dojen, že ten v rohu na stropě po mě začíná vrhat divné pohledy a přísahal bych, že začíná bručet jako naspeedované medvídě.  ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Avengers: Endgame byl obří vrchol jedné éry poctivě budovaného Marvel Cinematic Universe, je ovšem načase jít dále. 4. fázi ve filmové podobě nicméně startuje film, který funguje ještě jako taková dodatečná tečka. Sólovka Black Widow totiž znamená (minimálně prozatím) konec pro Scarlett Johansson ve světě Marvel Cinematic Universe a zakončuje dosavadní příběh Natashy Romanoffové. Ta se již od svého debutu v Iron Manovi 2 stala jednou z nejoblíbenějších postav Marvelu a léta se fanoušci dovolávali po jejím vlastním filmu. Ten jsme ostatně mohli dostat už v květnu 2020, díky COVIDU-19 se ovšem čekání prodloužilo o 1 rok. Čekání je nicméně definitivně u konce a jedno je jisté: Labutí píseň Scarlett Johansson v Marvel Cinematic Universe stojí za to.   Již dopředu se avizovalo, že bude mít Black Widow spíše blíž ke ´´ komornějším ´´ marvelovkám jako Captain America: Návrat prvního Avengera než například k Avengers. Od začátku nastoupí temnější nádech, celé to působí ještě o poznání dospěleji než právě Návrat prvního Avengera. Sólovka Black Widow se sice odehrává mezi událostmi Captain America: Občanská válka a Avengers: Infinity War, slouží ovšem jako plnohodnotný příběh, který toho o tajemném životě Natashy řekne velmi hodně. Do toho nastoupí nejen brutální, ale velmi kreativní akce a především skutečně dospělejší nádech. Black Widow je především v první polovině spíše skutečně temným filmem a skutečně dost možná nejdospělejší marvelovka. I když zase tak horké to ve finále není.   Black Widow má pořád humor, pořád časem dojde i k velké digitální akci a především pořád funguje jako blockbuster pro celou rodinu. Přesto je ovšem v základu skutečně o poznání temnější a potěší to, protože v základu není příběh Natashy Romanoffové rozhodně idylický. Stačí se podívat na minulost postavy v předchozích filmech a je jasné, že si tahle hrdinka prošla peklem. Právě v tomhle ohledu sólovka Black Widow ukazuje ono peklo a donutí diváka mít k Black Widow ještě větší úctu. A i proto si sólovka Black Widow nezaslouží status zbytečného filmu, který přišel příliš pozdě.   Scarlett Johansson je nadále úžasná. Je už dnes skutečně velmi těžké si v roli Natashy Romanoffové představit kohokoliv jiného. Johansson má navíc u sólovky Black Widow důležité postavení. Kromě ztvárnění hlavní role se chopila i produkce a velmi výrazně se podílela na samotném filmu. Společně s režisérkou Cate Shortland dokázali, aby se Black Widow ve svém vlastním filmu představila v jiném světle a skutečně o sobě řekla něco víc. Ve filmech jako Captain America: Návrat prvního Avengera nebo Avengers: Age of Ultron již proběhli náznaky, teprve tato sólovka ovšem ukáže teror, který malou Natashu sužoval od dětství. Teror, který jí i po letech děsí a proto neodolá možnosti se svých stvořitelů zbavit.   Kromě Scarlett Johansson stojí za zmínku také Florence Pugh. Její postava Yelena Belova by se měla v budoucnosti MCU stát jednou z důležitých postav a proto potěší, že Pugh ve svém MCU debutu září. Je v té roli naprosto úžasná a kromě skvělé chemie s Johansson si spousty momentů krade pro sebe. Především navíc nejde o kopií Natashy Romanoffové a tato nová Black Widow tak může v nadcházejících projektech předvést ještě zajímavé věci.   Mnoho momentů si pro sebe ovšem krade také David Harbour jako Alexei Shostakov/Red Guardian. Ruská obdoba Captaina Ameriky má velké štěstí v Harbourovi, který je jasná castingová trefa do černého. Ve většině případů nedělá Marvel Studios v castingu chybu a Harbour je v té roli prostě famózní. Dokáže prodat komediální i emotivní momenty a snad v budoucnu Marvelu ukáže nějaká možnost, jak Red Guardiana v podání Harboura vrátit zpět do hry. A snad dojde na jeho setkání s Captainem Amerikou, protože si o to svět MCU žádá tak nějak automaticky.   Důležitou roli ve filmu sehrává i Rachel Weisz jako Melina, která ve filmu bohužel ve finále nemá tolik prostoru, přesto je v těch pár momentech též velmi fajn a především dohromady zmíněná čtveřice postav funguje kvůli společné minulosti a vyrovnávání se s ní. Čtveřice Natasha, Yelena, Alexei a Melina má společnou komplikovanou historii a teprve po letech přijde na to si o ní promluvit. Každý se s ním vyrovnává po svém, každý lituje něčeho jiného a každý má něco na srdci. Tyhle momenty přitom fungují. Nepolidšťují nejen hlavní hrdinku, ale i ostatní tři postavy. Kromě faktu, že jde o akční blockbuster funguje i v osobních rovinách. Ten film funguje v akčních momentech, humorných momentech a skutečně i momentech emocionálních. Díky těm výkonům se dá uvěřit každá slzička, každý záchvěv hněvu a každá negativní emoce. Těží se z toho opravdu hodně.   Dojde pochopitelně na velké digitální akční scény plné výbuchů, dochází ovšem i na fyzickou akci. Už těsně po začátku dojde na scénu, která připomíná PG-13 Johna Wicka a především v první polovině se akce skutečně drží spíše toho komorního stylu. Ze souboje s noži či pouhého mlácení je poznat slušně připravená choreografie a i díky tomu má Black Widow skutečně blízko k Jasonu Bourneovi, Johnu Wickovi či právě momentům z Návratu prvního Avengera. Velmi dobře se na to kouká, z faktu, že je hlavní hrdinka bývalý elitní zabiják a špión je vytěženo hodně a celkově to vůbec nezavání promrhaným potenciálem.   Zamrzí jen, že se Black Widow v těch komornějších vodách nedrží po celou dobu. První polovina je fakt neskutečně dravá, působí jako něco v rámci Marvelu svěžího a po Avengers: Endgame vlastně i něco ideálně přízemnějšího. V první polovině je to skutečně dospělejší podívaná a ten nádech je tam po celou dobu cítit, časem ovšem dojde k většímu množství humoru a především k příchodu digitálních velkolepých atrakcí. Pořád jde ovšem o Marvel, to znamená, že ty digitální efekty jsou velmi povedené. Přesto to vlastně zamrzí. Black Widow a spol. navíc nebojují s Lokim či Thanosem, nýbrž pouze s generálem, který má nitky na velmi vysokých místech. Má za zády sice Taskmastera, který funguje jako solidní hrozba, sám generál Dreykov ovšem moc zajímavý není.   Ray Winstone je možná fajn, jeho záporák ovšem v hlavě nezůstane. Je vlastně velmi úsměvné, když si v jednom momentu Natasha pouští Moonraker, protože přesně takto ve finále Dreykov. Jako zaměnitelný zlý záporák z bondovky, který je zlý, protože je ruský generál. Rychle sejde z očí a mysli a za pár marvelovek po něm neštěkne ani pes. Dreykov zcela určitě patří mezi nejméně zajímavé záporáky od Marvelu a Taskmaster i přes pár svých momentů vlastně taky kdovíjak do hlavy nezapadne a z jeho schopnosti není vlastně vytěženo mnoho. Ovšem jedna klíčová scéna s ním funguje a ještě více dopomáhá s osvětlením minulosti Natashy Romanoffové a klíčem k jejímu osvobození z duchů minulosti. I proto je Taskmaster důležitou postavou. Black Widow ve své první polovině nastaví laťku vysoko pouze proto, aby ve své druhé polovině trochu zaostala za očekáváními. Jenže pořád jde ´´ jen ´´ o velmi povedený blockbuster. Cate Shortland na režijní židli odvedla solidní práci, sólovou jízdu Natashy Romanoffové skutečně přiblížila k Bourneovkám a dodala jednoduše povedený ideální letní akční blockbuster. Za doprovodu bravurního soundtracku Lorny Barfe se odehrává povedená rozlučka s jednou z největších hrdinek uplynulé dekády MCU a slouží jako tečka za příběhovým archem téhle skvělé postavy. Black Widow navíc bravurně představuje i nové postavy, které rozhodně mají potenciál a mytologii nadále rozšiřuje s dodržováním kontinuity. Je vlastně příjemné po 2 letech zase vidět v kinech marvelovku, smutné je ovšem uvědomění si toho, že Scarlett Johansson se v nich už jen tak neobjeví......   PS: Po-titulková scéna mohla fungovat naprosto skvěle. Kdyby se zkrátila zhruba o polovinu! Definitivní dojemnou tečku totiž tak trochu naruší snaha o napojení filmů MCU na seriály MCU. I přes lehké vyrušení onoho emocionálního momentu ovšem po-titulková scéna láká na velmi zajímavou konfrontaci, kde nejspíš budou lítat třísky...... () (méně) (více)

Galerie (78)

Zajímavosti (68)

  • Přestože se začátek filmu odehrává v roce 1995, plyšová hračka, kterou si malá Yelena při útěku vzala z domu, je novějšího data. Plyšový poník je totiž vytvořený podle postavy Twilight Sparkle ze seriálu Můj malý Pony: Přátelství je magické (od r. 2010), jehož první epizoda byla odvysílána až 10. října roku 2010 na americké televizní stanici The Hub. (HERGImanCZ)
  • Natáčelo se od 28. května 2019 do 6. října 2019, točilo se v Norsku (Sæbø), v Maďarsku (Budapešť), Maroku, Velké Británii a USA (Macon, Atlanta). (Varan)

Související novinky

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

12.09.2023

Ředitelé největších hollywoodských studií jako Disney mívají spíš status seriózních, velice inteligentních a logikou byznysu vedených lidí. Nový report televize CNBC ale tento pohled v případě Boba… (více)

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

13.08.2023

Studio Disney s hranými remaky svých ikonických pohádek v posledních letech nijak nezpomaluje, a kromě již oznámené Moany, Bambiho nebo Lilo & Stitche nás v budoucnu čeká také muzikál Na vlásku.… (více)

Marvel oznámil Multiverse ságu

Marvel oznámil Multiverse ságu

24.07.2022

7. listopadu 2025, tohle datum si zapište do kalendáře, než se ještě třikrát změní, protože v tento den vstoupí do kin závěrečný snímek nejen šesté fáze MCU, ale taky čerstvě oznámené (a už nějakou… (více)

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

01.05.2022

Naděje na čínskou premiéru Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství jsou zřejmě mrtvé, tamější autority totiž po kontrole filmu došly k názoru, že snímek neodpovídá té správné socialistické vizi… (více)

Reklama

Reklama