Reklama

Reklama

Morbius

  • USA Morbius (více)
Trailer 6

Na stříbrné plátno přichází jeden z nejpodmanivějších a nerozporuplnějších hrdinů filmového světa značky Marvel, jehož představitelem je Oscarem oceněný Jared Leto, který se ve snímku mění v charismatického antihrdinu Michaela Morbiuse. Doktor Morbius trpí vzácnou a smrtelnou krevní chorobou. S úmyslem zachránit druhé, kterým hrozí stejný osud, se Michael rozhodne k zoufale riskantnímu činu. Zdánlivý úspěch přinese lék, který je však dost možná nebezpečnější než sama smrtelná choroba, neboť promění léčitele v lovce. (Falcon)

(více)

Videa (5)

Trailer 6

Recenze (454)

Eliott 

všechny recenze uživatele

Vůbec se nedivím, že Morbius v kinech propadl i na podruhé, neboť kdo by to chtěl celé podstoupit znovu? Všechny čest americkým vtipálkům, neboť Internet opět nezklamal a pobavil dokonce více, nežli film samotný. Zpět k hodnocení: Celkově dílo hodně připomíná atmosférou Venoma, bohužel se však nechává inspirovat pouze nepodstatnostmi. Velký potenciál byl zakořeněn v netradičně, nicméně skvěle vypadajících bojových scénách. Nakonec však s tím související pokus o grandiózní závěr vytvoří na plátně spíše chaotickou patlanici a člověku nezbývá, nežli pouze odhadovat co se právě odehrává. Možná by tvůrcům neškodilo si pro příště přesně určit žánr, se kterým se bude pracovat a hlavně zvolit zajímavější zápletku. Nejenže to působí tak trochu křečovitě, ale hlavně byla upírská tématika postavena na přihlouplé premise a dílo není funkční ani jako horor, ani super hrdinský film. Není to sice ani zdaleka tak slabé, jak jsem se vzhledem k hodnocením obával, ale přesto je celkové znění prázdné a zapomenutelné. Jared Leto se však své role chopil docela dobře, tak snad pro něj příště bude psát scénář někdo svéprávný. 50% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nakonec lepší, než jsem čekal. Jared Leto coby nadaný doktor medicíny, trpící vzácnou chorobou krve, konečně udělá poslední krok s vlastním experimentálním přípravkem využívajícím netopýří DNA. Jeden „problém“ tím vyřeší, další ovšem probudí. Navíc je tu ještě stejně zdravotně podlomený kamarád z dětství (šmejdové Mattu Smithovi jdou), který je na rozdíl od hodného Jareda po ochutnání rudé sveden na stranu zla. A nadlidskou sílu začne využívat po svém. O dalších postavách je zbytečné se bavit, jednoduše nikoho nezajímají. Snad jen Adria Arjona, ta ovšem z jiného důvodu. A na duo úporně se tvářících detektivů bych raději zapomněl. Režírující Daniel Espinosa, který ale jinak docela umí, zvolil nenáročnou cestu, emoce má na nule, nepohlídal si ani zvláštní skoky ve scénáři a předložil poměrně fádní akci. Navíc je jí málo a působí jakoby navíc. Nemluvě o tom, že je hnusně digitální. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Studio Sony původně mělo plán, že dvojice filmů Amazing Spider-Man vyšlape cestičku pro několik spin-offů, kdy se tak kolem Amazing Spider-Mana vytvoří jedné filmové univerzum. Jenže Amazing Spider-Man 2 v kinech zklamal a nakonec tak došlo k dohodě mezi Sony a Marvel Studios, kdy Sony aktuálně půjčuje Spider-Mana v podání Toma Hollanda pro hostovačky v Avengers, Marvel Studios zase výrazně vypomáhá na Spider-Manových sólovkách. Jenže Sony to nevzdalo a nadále chystá vytvořit vlastní filmový vesmír, jen tedy prozatím bez Spider-Mana. Započal to Venom, který se v kinech dočkal velkého finančního úspěchu a vysloužil si pokračování. Po Venomovi nyní došlo na dalšího Spider-Manova protivníka a antihrdinu, tentokrát jménem Morbius. I Morbius se stal jedním z těch filmů, který se během pandemie mnohokrát odkládal (měli jsme ho původně vidět už počátkem roku 2020), dočkal se též několika přetáček a nakonec přichází až velké události jménem Spider-Man: Bez domova. Pochopitelně by se nevyplatilo čekat nějakou zásadní událost, důvěra ovšem směřovala především k tomu, aby byl film alespoň fajn a Jared Leto měl po svém neslavném pojetí Jokera konečně v biografii zapsanou nějakou solidní komiksovou úlohu. Kde je ovšem pravda?   Morbius působí jako anomálie. Jako komiksový film, který vznikal kdysi dávno na počátku 21. století, kdy komiksové filmy ještě vyloženě nebyli největšími filmovými událostmi/megahity roku. Připomene filmy jako Daredevila s Benem Affleckem, Elektry s Jennifer Garner, Punishera s Thomasem Janem či Ghost Ridera s Nicolasem Cagem. Dvě dekády nazpátek by možná Morbius mohl obstát, v dnešní zaplavě komiksové konkurence ovšem absolutně neobstojí, protože působí jako bratránek z direct-to-dvd. To samotné by ovšem nebyl problém, kdyby mohl Morbius čímkoliv zaujmout. Jenomže on nezaujme prakticky ničím. Minimálně tedy ne v tom dobrém slova smyslu.   Morbius je jeden z nejhorších komiksových filmů posledních let, minimálně tedy ten nejslabší od Fantastické čtyřky z roku 2015. Neskutečně hloupý scénář, který víceméně v průběhu popírá vlastní nastavená pravidla, akce bez nápadů sázející především sem tam na zpomalené záběry, aby aspoň chvíli bylo vidět, co se to vlastně na plátně děje a především střih v podstatě ničí veškeré akční scény, vizuální efekty jsou neskutečně ošklivé (především proměňování dvou hlavních postav na upíry) a herci do svých rolí nedávají prakticky nic. Jared Leto nadále na komiksové role štěstí nemá, Matt Smith poté jako hlavní záporák Milo předvádí výkon, který snadno připomene Nicolase Cage a jeho známé cageování. Velkým otazníkem je poté obsazení Tyrese Gibsona do role postavy Simona Strouda. Tyrese Gibson je totiž jako drsný polda jednoduše nepřesvědčivý a člověk mu tuhle polohu vůbec nemůže věřit.   Problémem by ani tak nebyli povinné postavy (mentor, láska, nejlepší přítel proměněný v nepřítele), kdyby s nimi scénář dvojice Matta Sazami/Burka Sharplesse nějak zajímavě pracoval. Jenomže Morbius ve finále působí jako takový ten průměrný komiksový film, který má za úkol dát dohromady umělá inteligence. Pomáhá tomu i fakt, že režírující Daniel Espinosa vlastně se žádným zajímavým nápadem skutečně nepřijde. Především se v průběhu ukáže, že by Morbius možná mohl obstát jako protivník pro Spider-Mana nebo Bladea, tahle postava ovšem svůj film zcela utáhnout nedokáže. Především proto, že vlastně není dvakrát zajímavá. Z Morbia jde vycítit temnější pojetí než u Venoma (vtipkování ve filmu prakticky není), chvílemi to poté vyvolá pocit, že to má být celé pojaté jako taková tragédie. Jenomže vše co se na plátně děje nechává člověka zcela chladným, protože v tom filmu skutečně prakticky nic nefunguje.   Není to přitom úplně toporné řemeslo. Peníze na tom jsou vidět, Oliver Wood za kamerou občas přeci jen ukáže alespoň nějaký ten hezký vizuál, hudba Jona Ekstranda nezní špatně a Morbius alespoň trvá snesitelných 100 minut a proto celkem uteče. Espinosa za kamerou sice nepřináší kdovíjak zajímavé nápady, minimálně nějaká tvůrčí zručnost tam ovšem je. Jenomže v průběhu se vlastně jen víc a víc ukazuje, jak moc nevyužitý potenciál v Morbiovi je. Je tam nějaké dilema, pochybování nad sebou samým, zhroucení osobního života a další věci, které by mohli ve funkčním dramatu fungovat. V Morbiovi se ovšem jen tak nějak dějí, vyskakují na povrch, následně se začínají tak nějak ignorovat a na konci to nejspíš od diváků chce nějakou empatii k postavám a tomu co prožívají. Jenomže to nejde, protože se nikdy nevyskytne pocit, že se o něco hraje. Nehledě na to, že ústřední konflikt mezi hlavním hrdinou a hlavním záporákem působí, že v tom filmu prostě je, aby měl film záporáka a mohlo ve finále dojít k nějaké akci. Nejhezčí jsou ve finále na celém filmu nejspíš titulky. Mají sami o sobě větší půvab než celý Morbius.   Tudy cesta nevede. Sony zoufale touží po vytvoření vlastního propojeného vesmíru, kde by se za pár let měli spolu setkávat Venom, Morbius a další Spider-Manovi protivníci, i když ovšem Morbius pořád může vydělat solidní peníze (a při rozpočtu 75 milionů dolarů má velkou šanci se dostat do plusových čísel) a může se jet dál, sázka na to samé by příště diváky mohla jednoduše omrzet. Morbius působí jako tuctová záležitost, která jakoby byla vytvořená umělou inteligencí, v současné konkurenci komiksových filmů je prakticky nemožné, aby Morbius někoho zaujmul. Osobně si navíc nedovedu představit, jak by se mohlo s postavou Morbia nadále pracovat, vlastně by mi osobně nejvíc zamlouvala, že by nový Blade v podání Mahershali Aliho zneškodnil Letova Morbia v úvodní scéně svého prvního sólového filmu. Rázem by tak tahle inkarnace a celý tenhle velký omyl našel alespoň částečný smysl. Kdybych ovšem musel za Morbia z vlastní kapsy zaplatit 150 korun, nadšený bych z toho nebyl. Takový velký studiový omyl se každý den nevidí......     PS: I když jsou dvě po-titulkové scény na celém filmu to nejzajímavější, paradoxně jsou na celém filmu i nejdementnější. Absolutně nedávají ze žádného ohledu smysl (rozbor by byl výživný), popírají dříve nastavená pravidla odjinud a především jen dokazují, jak se v Sony marně snaží uplést z hovna bič. Kdo se jinak náhodou těší na výskyt graffiti se Spider-Manem, budovy Oscorp či interakce Letova Morbia s Vulturem Michaela Keatona ze Spider-Man: Homecoming, ten by měl tak trochu zchladit očekávání. () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Homožared chce být Betmen, taxi píchá netopýra, však v Mrvelu se cosi zvrtne a změní se na üpíra. Kupodivu nechyt kovid, asi ňáký čínský šmejd, tudíž místo chiroptera je z něj trapný Homoblejt. Snaží se to být temnější a krvavější než obvyklé homixové buzní šplechty pro přecitlivělé ožužlávače leporel, ovšem satanžel marně, protože si zase nechali nakopírovat scénář nějakým svištěním v elasťácích vyhořelým dementem. A tak tu po sto prvé máme další plagiátorskou, klišovitou a plytkou nudu k posrání o dvou nejlepších hemiplegicích z dětství, kteří se snaží experimentálně odkriplovat, přičemž jeden z nich propadne teplé straně, druhý studené a vzájemně se naprosto neinventivně a neefektně koxují. Místy se mi opravdu zachtělo Blade. ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Sony tu má třetí snímek ze svého SpiderUniversa bez Spider-mana. Musím jen konstatovat, že takhle teda ne! Film je očividně vykastrovaný a osekaný a i díky tomu spousta věcí selhává na základní úrovni. Podivné střihy, efekty, volba hudby v některých scénách a další zádrhele technické roviny, by se dali překousnout, být to zajímavý film. Jenže to Morbius není. I přes snahy herců Leta, Smtiha, Harrise a přes celkem slušnou režii, ten film selhává hlavně ve scénáři. Jedná se o to nejgeneričtější z generických příběhů, skoro jakoby ten scénář napsal počítač. Člověk se nedokáže zabrat do postavy ani děje, protože tu vše působí jen jako povinnost, aby se neřeklo. Nic nemá větší hloubku ani smysl. Nic není dostatečně prokreslené a ve výsledku, vlastně o nic nejde a to hlavně protože vám nezáleží na postavách ani vztazích. Je to prostě jedna velká nezáživná nuda, která se v posledních 15 minutách přetaví do absurdní komedie. No a ten finální prostřih na titulky? Komediální zlato! Ve výsledku je, ale nejvíc smutná ta ubohá snaha o to se přibalit na úspěch MCU tím nejvíc prvoplanovým a hloupým stylem, který nemůže nikoho nadchnout. Maximálně pár lidi nasrat. Sony jde jen o to udělat falešnou reklamní kampaň, která vyvolá spekulace a naděje, jen proto, aby jste se dozvěděli, že je to vypočítavý podvod na diváka. Odporná snaha jak dostat lidi do kina (Asi jako potitulková scéna Venoma 2). Prostě hnus. 2/10 ()

Galerie (29)

Zajímavosti (20)

  • J.K. Simmons původně natáčel scény jako J. Jonah Jameson pro tento film. V době, která uplynula mezi původním natáčením filmu a natáčením filmu Spider-Man: Bez domova (2021), se tvůrcům ukázalo, že Morbius ve skutečnosti neexistuje ve stejném vesmíru jako verze J. K. Simmonse jako J. Jonah Jameson. V důsledku toho byly Simmonsovy scény z filmu odstraněny. (LUKICKK)
  • Scény z New Yorku byly ve skutečnosti natočeny v Manchesteru ve Spojeném království, konkrétně tedy ve čtvrti Northern Quater. Všechna městská světla, dopravní značení i poznávací značky u aut byly změněny tak, aby odpovídaly těm Newyorkským. (ČSFD)

Související novinky

Jak to vypadá s budoucností Spider-Mana?

Jak to vypadá s budoucností Spider-Mana?

03.03.2024

Před dvěma lety se i měsíce po premiéře kina stále bortila pod nápory nadšených fanoušků, kteří dotlačili tři pavoučí hrdiny k obřím tržbám ve filmu Spider-Man: Bez domova. Právě tento film ukázal,… (více)

Blondýnka vede nominace na Zlaté maliny

Blondýnka vede nominace na Zlaté maliny

23.01.2023

Každý rok se v předvečer velkého finále oscarové sezóny sejdou v Los Angeles členové nadace Zlatá malina, aby „ocenili“ ty nejhorší filmy uplynulého roku. Hlasování o tyto ceny se účastní zhruba 700… (více)

Reklama

Reklama