Režie:
Damien ChazelleScénář:
Damien ChazelleKamera:
Linus SandgrenHudba:
Justin HurwitzHrají:
Diego Calva, Margot Robbie, Brad Pitt, Jean Smart, Jovan Adepo, Li Jun Li, Lukas Haas, Max Minghella, Tobey Maguire, Olivia Hamilton, P.J. Byrne, Rory Scovel (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Tehdy, ve dvacátých letech minulého století, se v pouštním městečku Los Angeles mohlo snadno stát, že jste se na opulentní a divoký filmařský večírek vetřeli jako absolutní nicka a hned následující ráno se stali filmovou hvězdou. Přesně takovou trajektorii nabrala dráha herečky (zatím bez jediné role) Nellie LaRoy (Margot Robbie), která si za poslední prachy koupila hezké šaty a rozhodla se oslnit kohokoliv, kdo by jí dal šanci. Svědkem její strmé kariéry je „holka pro všechno“ Manny Torres (Diego Calva), mexický přistěhovalec, který plní filmovým magnátům i ty nejdivočejší sny (chcete-li mít na večírku živého slona, Manny ho sežene). V rámci svých povinností Manny pečuje i o Jacka Conrada (Brad Pitt), nejslavnějšího herce své doby, který moc dobře ví, jak těžké je se na vrcholu udržet, a který dělá možné i nemožné pro to, aby na něm zůstal. Na obzoru se však rýsuje revoluce, do té doby němé filmy začínají mluvit. Na Hollywood se řítí uragán změny, který mnoho životů, nadějí a tužeb zničí a smete, a jen pár vyvolených vynese nahoru mezi hvězdy. Babylon je multižánrová freska, která nenechá své hrdiny ani diváky vydechnout. Navštěvujeme s nimi dekadentní párty, kde se odehrávají věci, které byste si ani při bohaté fantazii nedokázali představit, pracujeme s nimi, sníme s nimi a snažíme se to celé přežít. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (579)
Filmový kolos. Babylon dává vzpomenout na starý Hollywood nejen svým námětem, ale také opulentním stylem a obří výpravou, která jak kdyby kombinovala megalomanství Davida Leana s vulgárností Martina Scorseseho. Je to přesně ten typ velkolepé podívané, o níž mnozí říkají: „Tyhle filmy už dneska nikdo netočí.“ A stejně se to občas povede. Zkrátka opravdu epická podívaná. Je to navíc velmi osvěžující protipól k jiným nedávným dílům oslavujícím filmové médium, protože ukazuje, že kinematografie není jen o kouzle a sentimentu, ale taky hlavně o potu, krvi, špíně a v neposlední řadě spoustě hoven... Jděte na to do kina, já si to určitě dám ještě jednou! ()
Musím říct, že ta móda s přepálenou stopáží mě začíná pěkně srát, ale to se rozhodně netýká tohoto bijáku. Filmová krasojízda, která svým nádherným finále způsobila diváckou extázi ve který bych si přál být na čas zakonzervován. Příběh a vlastně celé zlaté období Hollywoodu je vyprávěno přes tři hlavní postavy s neuvěřitelným citem pro výstavbu příběhu i dobovou atmosféru, že moje dolní čelist na konci potřebovala zvedák, aby se opět setkala se svou horní částí. Film je sice dlouhej jak tejden, ale když jsem jako divák prošel bránou Hollywoodu ve dvacátých letech minulého století, čas se pro mě stal nepodstatnou veličinou. Takovou sílu filmu a režisérkého supertalentu jsem snad v kině ještě nezažil a nebo hodně, ale hodně dávno. Všechny filmové složky k sobě naprosto na milimetry pasují. Hudba, obraz, kostýmy, dialogy a ne není to jen nudná profesionální práce, poutávé vyprávění má v sobě humor a doslova za geniální považuji pasáž, když se a v ateleriéch natáčí první zvukovej film, kdy je velmi zábavnou formou předvedena revoluční přechod z němého filmu ke zvukovému. Na závěr jsem se nechal herecké výkony, zde pochválním dva i když všichni tam jsou dobří o tom žádná, ale Diego Calva je absolutně fenomenální, právě přes jeho postavu jsem se dokázal přenést do této filmové éry a užíval si celé vyprávění. A pak tu Margot Robbie, protože ona je absolutně dokonalá, nejlepší ženský herecký výkon za poslední dobu co jsem u žen viděl. Margot je totální vládkyně tohoto filmu, kolik rozdílných emocí dala do své postavya s jakou suverenitou a přirozeností, to se hned tak nevidí a ještě k tomu stíhá být hlavně v první části ultrasexy. Má favoritka na letošního Oscara je jasná. Film, který má ty nejvyšší ambice, oslovit Tvoje filmové srdce a u mě to byl zásah s přesností Viléma Tella. ()
Jeden z nejživelnějších a nejzábavnějších tříhodinovejch filmů všech dob, kterej diváka hned v úvodu uvrhne do pekla plnýho neřesti, drog, sexu, násilí a anarchie… prostě do HOLLYWOODU. To celý dramaturgicky uchopený jako božská komedie plná absurdního humoru a nevypočitatelnosti, orámovaná dramatizací historickýho pokroku světa filmu, jeho tvůrců a směřováním onoho média do budoucnosti. Na první pokus je v podstatě bez šance užít si to v plnym rozsahu, protože je to filmařsky i obsahově natolik komplexní, že jsem si připadal jak zlem nepolíbenej panic, co omylem zabloudil na libovolnou párty z filmu a jenom v nekonečný smyčce uvažoval, jestli se zabít nebo přidat. Každopádně po všech těch současnejch generickejch sci-fi sračkách je BABYLON neskutečnou filmovou očistou! ()
Sledovať 190 minút “vrchných 10” ako im jebalo na hlavu pred “100 rokmi”, lebo boli “IN”, nie - to fakt nemám zapotreby. Ja osobne opovrhujem tou dnešnou “smotánkou”, plnou vraj hercov, ktorí sa vedia akurát tak dobre sfetovať vo svojich vyvolených podnikoch či uzavretom kruhu, kde sa následne hlava nehlava kurvia jak v Jozefíne Mutzenbacher, a nie to ešte čumieť na hentu bandu stroskotancov, ktorá síce žila naplno, no výpovedná hodnota - NULA. Keby tento rádobý pokus nemal také herecké osadenstvo aké má, ani by si neškrtol. Gatsby mal pointu, príbeh, romantický základ, zachoval si úroveň i dôstojnosť, toto je jak keby sa banda najebaných retardov odtrhla z reťaze a nikto ich nemá záujem zastaviť, lebo chce byť medzi nimi, pričom čím väčšiu kokotinu vymyslia, tým väčší rešpekt dosiahnu. Nie, nie - díky ❤️ ()
Hurwitzova dokonalá hudba je jen logickým doplňkem pompézní oslavy života u filmu, s filmem a ve filmu. Babylon je heterogenní film s opulentní výpravou, lehce ironickým pohledem na svět Hollywoodu, zasněnou vzpomínkou na němou éru, rozdavačnou konkubínou, která častuje své diváky nespočtem podmanivých vizuálních podnětů a zároveň laská jejich sluchovody náramnou muzikou. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (26)
- Keď sa Nellie LaRoy (Margot Robbie) pri šňupaní kokaínu pýta Mannyho Torresa (Diego Calva), kam by šiel, keby mohol ísť kamkoľvek na svete, vysloví presne tú istú vetu, ktorú sa pýtal George Jung (Johnny Depp) svojej dcéry Kristiny (Emma Roberts) vo filme Kokaín (2001). (mijec)
- Po pozretí filmu herec Eric Roberts pochválil výkon Margot Robbie. Porovnal ju s Elizabeth Taylor vo filme Kto sa bojí Virginie Woolfovej? (1966) a povedal, že si myslí, že Robbie by mohla za svoju rolu vyhrať Oscara. Nakoniec sa jej nedostalo nominácie. (Arsenal83)
Reklama