Režie:
Wes BallScénář:
Josh FriedmanKamera:
Gyula PadosHudba:
John PaesanoHrají:
Freya Allan, Owen Teague, Peter Macon, William H. Macy, Kevin Durand, Eka Darville, Sara Wiseman, Neil Sandilands, Lydia Peckham, Dichen Lachman (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Režisér Wes Ball přichází s čerstvým a strhujícím příběhem z Planety opic, který se odehrává několik generací v budoucnosti od vlády lidoopa Cézara. V té době jsou opice na planetě dominantním živočišným druhem a lidé musejí přežívat v úkrytech. Zatímco nový opičí tyran buduje své království, jistý mladý lidoop podniká strastiplnou cestu, během níž se musí vyrovnat s minulostí a učinit náročná rozhodnutí, která budou mít zásadní vliv na budoucnost opic i lidí. (Falcon)
(více)Videa (20)
Recenze (286)
Nezáživné propagační video BLM, asi nejhorší od dob, kdy ty opičáky ještě proháněl zkurvený předsudečný rasista Čárltn Hestn. Oproti předchozím velmi slušným a zábavným dílům tentokrát najali na spatlání scénáře nějakého nudofilního primáta s pomalou kopírkou, který se jim za tu privilegizaci postižených odměnil mimořádně unylou a nenápaditou progresivní opičí utopií bez výraznější dramatizace, jež se líně až nezáživně vleče jako mandril s hemoroidy k proktologovi. Být taková historka osazená lidmi, a nikoliv animovanými obyvateli Afriky, neštěkl by po tom ani narkoleptický pavián a nepomohlo by ani to, že je to hezky natočené, ani parádně udělané pohyby, skřeky a posunky zúčastněných opolidí. A tak jediným opravdu zábavným prvkem tu je angličtina všech těch primátů, která intonačně i gramaticky zní úplně stejně jako od nativního prodavače zaručeně pravých kožených bund na tržnici v Dakaru (Popřípadě v Paříži, pokud se mu povedlo převeslovat to fuj fuj zlé, antiprogresivní a nemultikulturní Středozemní moře.). Tady si bolševičtí soudruzi z Holého údu roztomile hodili hovno do větráku, bo rasismus jak vyšitý! No hotová marxokrádež!!! ()
Scénář, na který by vystačilo bez problémů 100 minut stopáže. Minimálně v první třetině tady totiž hrdinové občas tápou v dechberoucím způsobem udělaném vizuálním aranžmá plném rozpadlých mrakodrapů v zarostlém pralese a trvá sakra dlouho, než to začne mít grády a nějaký systematický směr, kterým se nové Opice chtějí ubírat. X-té pokračování, které díky bohu nedegradovalo ve stylu Fast and Furious a jiných podobných mega-ság, ale pořád si drží střídmé, relativně minimalistické vedení děje a velmi rozumnou akci, která není na úkor story-telingu. Závěr to solidně rozhýbal, ale chyběla mi tam nejvyšší rychlost. Navíc v některých momentkách se tvůrci silně inspirovali posledními příspěvky do Mad Max série. ()
Výborná výprava, úchvatné scenérie a zejména trikoví kouzelníci z novozélandského studia Weta. Jejich hrdinové z jedniček a nul, to je prostě hluboká poklona. Jenže co dál? Pražádný humor, mizerné emoce, průměrná atmosféra, rozkolísané tempo, bez momentu překvapení a hlavně tu máme postapokalyptický svět (o mnoho generací později), který si musel mnohé prožít, přitom tady je předložený v absolutně nesurovém rodinném balení. Chlupáč Noa je sympaťák, ale Andy Serkis a jeho vůdcovský Caesar, to bylo jednoduše ikonické spojení. Každopádně jeho odkaz přežívá také v aktuálním světě, kde vládnou primáti. Žijí v různých oddělených klanech, jeden napadne druhý, tlupa je zajata opičím tyranem, ústřední hrdina přežije a čeká ho (nejen ve snaze zavděčit se silnému otci) záchranná odysea. A v čase (v dalších dílech) pochopitelně cesta k sebevědomému vůdci klanu. Zatímco lidská žena (a dobře ji hrající Freya Allan) potěší, u orangutana Raky jsem byl rád, co se mu na mostě přihodilo. I další postavy jsou poměrně nezajímavé nebo nedostávají tolik prostoru, kolik by měly. Technicky naprosto v pořádku, příběhově nikoliv, i když základy pro další potenciální filmy samozřejmě máme. Wes Ball se mohl po sérii pro náctileté (Labyrint) dostat na dospěláckou akci, ale krapet to odmítl. Důstojné, ale měl se do toho pořádně obout. Tři až čtyři hvězdy. ()
Průměrné dobrodružství nepřináší žánrově nic nového, což by nakonec vadilo nejméně. Část filmu jsem měl pocit, že sleduji dokument o opicích, které nemusím, hlavně tedy gorily. Akce fajn, ale zas tolik jí nebylo. Nejlepších je posledních dvacet minut, kde potěšil závěr vysvětlující, jak se to s lidmi vlastně má. Odkazů na původní snímek bylo možná více, já zaregistroval hlavně lov na lidi. V základu zůstává alegorie o touze po moci a o totalitní společnosti. Na rozdíl od předchozích dílů jsem více vnímal, že většina je z pixelů... tož třeba v dalším pokračování přibude lidí a ubude opic. ()
Děj se nám posouvá o několik generací dál. Caesar je pomalu zapomenutý, ale i přesto jeho stopa zůstává. Opice se prakticky mění v lidi, když se zabíjí mezi sebou, jelikož moc je to, oč jde, tak jako v lidské populaci. Opět je vizuální stránka dokonalá. V novém světě už nejsou prakticky žádné lidské stopy. Noah je další opice, která je charakterem podobná Caesarovi a tudíž si diváka umí získat. Uvidíme jestli se dočkáme pokračování, protože tento svět rozhodně neřekl poslední slovo.. 9/10 = 92% ()
Galerie (43)
Zajímavosti (8)
- Film se odehrává přibližně 300 let po událostech Války o planetu opic (2017). (Kukelnik)
- V rozhovore pre Empire urobil režisér Wes Ball porovnanie, že kým v predchádzajúcich filmoch sme videli opice v ich „dobe kamennej“, v tomto filme ich uvidíme v ich „dobe bronzovej“, zatiaľ čo predtým boli organizovanými lovcami - zberačmi, teraz už majú trvalejšie sídla, nosia odev, používajú kovové nástroje a majú rozvinutejšiu kultúru s náboženstvom a systémom písma. (Arsenal83)
- Výroba snímku podpořila v Austrálii až 400 pracovních míst. (fiLLthe3DD)
Reklama