Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
François Civil, Vincent Cassel, Romain Duris, Pio Marmaï, Eva Green, Louis Garrel, Vicky Krieps, Lyna Khoudri, Jacob Fortune-Lloyd, Marc Barbé (více)VOD (4)
Obsahy(1)
V království rozděleném náboženskými válkami a pod hrozbou britské invaze, hrstka mužů a žen zkříží meče a spojí svůj osud s osudem Francie… Temperamentní mladý gaskoněc d‘Artagnan, neohrožení a věrní královští mušketýři Athos, Porthos a Aramis, křehká Constance, ďábelsky prohnaný kardinál z Richelieu či krásná a tajemná Milady de Winter jsou hlavními protagonisty nesmrtelného vyprávění o odvaze, lásce a cti. (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (267)
Jásám, protože tahle klasika rozhodně neobsahovala žádné posrané moderní prvky plný digi bordelu, ale starou dobrou poctivou školu, založenou na příběhu, dobovosti, atmosféře a všeobecné kvalitě. Vysloveně se těším na pokračování a to už jsem v sobě neměl hodně, hodně dlouho. A zase prosím distributora i o titulkovou verzi do kina. ()
Po dlouhých letech vesměs holyúdského sraní na hrob jejich nejslavnějšího negra (promiň, Thiérry) došla zjevně žabožroutům trpělivost, se slovy „putain de enculé“ praštili do stolu a natočili rozhodně nejlepší adaptaci všech dob, kde konečně nejsou mušketýři vyvonění a naondulovaní bukanýři v dokonale vypraných a pečlivě nažehlených pastelových homopelerínkách, kardinálovi gardisté nevypadají jako prkenná partička olatexovaných deviantů, právě opustivších nějaký SM salón, Paříž 17. století neevokuje Dyznylend a šermovačky nepřipomínají ňoumovité baletní pokusy o defloraci Honzy Marase. Krásně špinavý a jen mírně upravený příběh je překvapivě zcela nerevizionistický, kromě Konstantýny, na které to není poznat ani na druhý pohled, neobsadili ti zkurvení xenofobové a předsudeční rasisti jediného Afrogala či Džihádcouze, pro které tenkrát prokazatelně nebylo zejména mezi šlechtou kam plivnout, mimo roztomile bisexuálního Porthose se vyhnuli všem deviacím a parafiliím, no a velkorysou výpravou i velmi kulantními souboji na jeden zátah i POV mě donutili dvě hodiny slastně leštit kord. Tudíž se bez obav z další neomarxistické homoférie klidně ponořte do dnes již klasického a z části autentického příběhu o tom, jak byla skutečná Kateřina Mannersová, manželka skutečného lorda Fuckinghama, natolik obskurně odporná, že se chudák ze zoufalství rozhodl vyprcat skutečnou Annu Rakouskou, jež vypadala jako děsně seksy mongoloidní babochlap, a co z toho pak bylo za fiktivní nemytou polízanici, plnou zrajících sýrů. ()
V budoucnu, při nějakém repete, dám stejně vždycky přednost Lesterovým mušketýrům, protože mají v sobě tolik šťavnatého popkornu, že by nasytil celou Nigérii, nešetří dobrým humorem (který v této francouzské verzi téměř absentuje) a živelný Michael York je coby D´Artagnan jako to nejlepší víno. Na druhou stranu, líbí se mi tohle francouzské neučesané pojetí. Především ta skvostná výprava! Ulice zablácené, bez dlažby, posypané pískem, chlapi zpocení a špinaví (a se žlutými zuby :o) ), kdy jak známo, se v 17.století hygienou neplýtvalo a to ani ve vysokých kruzích a ta kamera s tlumenými barvami tomu uvěřitelnýmu dojmu taky přidá hodně. A co si budeme povídat, cherchez la femme Eva Green je přeci jenom více sexy mylady, než Faye Dunaway. Takže když to porovnávání vlastně shrnu, vychází mi z toho remíza a to není vůbec špatná známka. ()
U Tři mušketýři: D'Artagnan Martin Bourboulon a spol. k adaptování legendárního románu Alexandra Dumase přistupují krapet jinak, než většina známých adaptací, výsledkem je poté realističtější a vážnější záležitost, která známý příběh představuje v krapet jiném světle, přesto se jedná o řemeslně zdařilou a dostatečně vtahující záležitost, která snadno vyvolá zvědavost na druhou část. Příklad evropského velkofilmu, který by se v Hollywoodu neztratil.... ()
Chcel som tento film zbožňovať. Nedovolil mi to. Akčná scéna v lese je v rámci možností skvelá, ale krátka a to je, čo sa akcie týka, v celom tomto dvojhodinovom filme (až na hŕstku pársekundových výnimiek) všetko (!). Čiže fakt bieda a ak niekto v súvislosti s týmto filmom hovorí o parádnych akčných scénach, tak sa uchýlim k starej dobrej fráze: zrejme videl iný film. Charizmatickému Vincentovi Casselovi budete visieť na ústach pri každom slove (ešte viac vo chvíľach, v ktorých trudnomyseľne mlčí), ale je len na začiatku a na konci a v strede veľmi nie. Roman Duris ako Aramis je skvelý, ale i on má pomerne malý priestor. Medzi hercami je dobrá chémia a zjavne si natáčanie užívali a bavilo ich, ale režisérom ako keby im nebolo umožnené naplno sa do toho vložiť. Scenár je plný nudných zákulisných momentov a nezrozumiteľných zvratov. Ťažkopádne romantické výlevy na tom celom napokon boli paradoxne najpôvabnejšími. Výprava a dobová realistická atmosféra (kostýmy, všade samé blato a nechutné lesy) pekné, ale po čase to upadne do rutiny. Žiaľ, ani otvorený záver nedokáže správnym spôsobom naladiť diváka na tešenie. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (24)
- Myšlienka projektu sa začala v roku 2019, keď producent Dimitri Rassam strávil rok hľadaním námetu pre veľký film, pričom si vytvoril zoznam diel, ktoré chcel vyprodukovať, a jedno z nich nakoniec vyniklo: román Traja mušketieri z roku 1844 od Alexandra Dumasa. (Arsenal83)
- François Civil predviedol 90% svojich kaskadérskych kúskov sám. (Arsenal83)
- Počas záverečných titulkov je ešte jedna krátka scéna. (Arsenal83)
Reklama