Režie:
Dan TrachtenbergKamera:
Jeff CutterHudba:
Bear McCrearyHrají:
John Goodman, Mary Elizabeth Winstead, John Gallagher Jr., Douglas M. Griffin, Suzanne Cryer, Bradley Cooper, Frank Mottek, Sumalee MontanoVOD (4)
Obsahy(2)
Jednu chvíli jedete v autě, pak to do vás z boku napálí nějaký idiot a vy se probudíte pomlácení, ale živí v podzemní kobce, kde vám neznámý podivín řekne, že jste právě vyhráli hlavní cenu v životní loterii. Onen neznámý podivín (John Goodman) se jmenuje Howard a je to zkušený „Prepper". To jsou lidé, kteří tuší, že jednoho nepříliš krásného dne přestane fungovat svět, a tak se na to připravují. Například Howard si postavil a komfortně vybavil podzemní bunkr. Výhra Michelle (Mary Elizabeth Winstead) spočívá v tom, že ji našel ve vraku havarovaného auta a přesunul do svého krytu krátce předtím, než na Zemi plnou silou udeřila gigantická katastrofa, která zničila veškerý pozemský život. Emmett, jeho kámoš, který mu se stavbou pomáhal (John Gallagher), a Michelle jsou podle všeho široko daleko jediní přeživší. Škoda, že je venku kontaminovaný vzduch a nejde to proto ověřit. Michelle ale téhle teorii příliš nevěří. Howarda považuje za magora, který ji unesl a pod za vlasy přitaženou záminkou ji chce udržet ve sklepě. Jenže důkazů, že má tenhle apokalyptický vizionář pravdu, se postupně objevuje víc a víc. Stejně jako dokladů toho, že Howard je fakt pořádný magor... (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (889)
První minuty jsou parádní, škoda slabší prostřední části a naopak závěrečná část mohla být určitě delší. Nicméně i tak sousto, které se dá shltnout na jeden zátah. Nechtěl bych být vězněn Johnem Goodmanem. Ten chlap má v sobě něco hrozně znepokojivého. Jeho konfrontace s půvabnou Mary Elizabeth stojí za tím pádem za to. Závěrečné scény asi nešlo vymyslet lépe. Jsem zvědavej co nás čeká v závěrečné části v Houstonu. 70% ()
Typický příklad toho, jak dokáže název zkurvit celý film. Jako ne, že by byl jinak poměrně omletý devadesátiminutový slovní gangbang mezi Jeníkem Dobrákem, jakousi uvědomělou a cílevědomou americkou kravkou a podivným kokotkem v kšiltovce do trojky nějak zvlášť zábavný, inovátorský nebo převratný. Ale takhle se celé to základní konstrukční „mystérium“, je-li Jenda jen obyčejný otylý úchyl nebo zdravě paranoidní a předvídavý scifista, ubírá směrem k prdeli už při torrentovém nákupu vstupenky do první řady na sedačce v obýváku. Je to totéž, jako byste děsně tajemný horor o sterilně kýčovitých rodinných hodnotách, správňáctví za každou cenu a ukrutně pevném přátelství mezi umělohmotnými zbohatlickými fracky s totálně nepředvídatelným rozuzlením nazvali Cloverfield 90210, a v posledních deseti minutách by se tam naprosto, ale naprosto překvapivě náhle zjevil Brendn Volš a začal moralizovat. Takže se v tomto případě jedná o hodinu a půl dlouhé, fádní a místy až otravné čekání na dvouminutový záběr mimozemského kombajnu, z něhož čouhá hadice od hovnocucu a dělá „vžžžžžžm“. Zahrané je to však opravdu famózně. Ale to i každý televizní projev maďarského Jánošíka, samozvaného spasitele, bezelstného a poctivého miliardáře Endyho Babitche o tom, jak to s námi myslí dobře. ()
Tohle je přesně ten typ filmu, který můžu. Něco se přihodí, nevíte z toho hlavu ani patu, někdo vám překládá určitou verzi událostí, co se staly, ale vy se nemůžete jít ven přesvědčit, jak tomu doopravdy je. Pochybnosti a fantazie pracují na plné obrátky a zvědavost narůstá víc a víc. K tomu uzavřené prostředí utváří správnou klaustrofobní atmosféru. Ulice Cloverfield 10 je skvěle natočeným počinem, kterému nechybí napětí a zdařilé herecké výkony. Zaujme námětem, prostředím i hudbou. Samotný závěr považuji sice spíše za lacinější, ale to nic nemění na mém pěti hvězdičkovém dojmu. ()
Nejsilnější stránkou filmu je příběh, napětí a pocit nejistoty, kdy divák až do závěrečného finále netuší, zda John Goodman je únoscem či není a zda venku je vskutku kontaminovaná neobývatelná země či ne.Tenhle faktor solidně graduje atmosféru i napětí a nechybí i pár fajn nápadů, toť vše podtrženo solidními hereckými výkony. Bavil jsem se. 75% ()
Je to fajn zahrané, je to docela fajn uchopené, ale i přesto, že okolo filmu bylo dost tajností, žádnou pecku nepředstavuje. Něco tutláme, očekáváme nějaký závěr, přitom leccos prozradíme na plakátu? Ale kdeže. Holka má autonehodu, obtloustlý farmář ji zachrání a zavleče do bunkru, zatímco venku se odehrává jakási globální katastrofa. Vzduch má být silně kontaminovaný, život z něj postupně mizí. Ať už se tam děje cokoliv, my sledujeme dění v bunkru, kde je ještě třetí osoba, přičemž se divák přiklání k oběma variantám: že je farmář opravdu dobrák od kosti a jeho tvrzení je pravdivé nebo ulhaný magor toužící po vděku a uznání, který kdoví co zamýšlí a provedl. Napětí, které z nevědomosti plyne, je slušné. Všechno bych do té doby bral, ale co naštve, je skutečnost, že v závěru je vlastně mužovo tajemství zcela zašlapané do prachu země. Nedozvíme se nic. Impulsivní neurotik Johna Goodmana je fajn, solidní je i pochybující Mary Elizabeth Winstead. Debutující režisér Dan Trachtenberg sice pár napjatých momentů přichystá, já ovšem žádnou zásadní gradaci necítil, závěr mě neoslovil, možná bych ho celý označil i za frašku a už během závěrečných titulků jsem začal zapomínat. Jiskru ani jakoukoliv přidanou hodnotu to nemělo. Atmosféru ano. ()
Galerie (68)
Photo © Michele K. Short / Paramount Pictures
Zajímavosti (17)
- Film byl oficiálně oznámen až necelé dva měsíce před svým dokončením. (BloodMax)
- V úvodní scéně v autě je při telefonátu jiný čas na telefonu a jiný na autorádiu. (LERw!g)
- Mobilní telefon, který Michelle (Mary Elizabeth Winstead) používá, je iPhone 6. (LUKICKK)
Reklama