Režie:
S. Craig ZahlerScénář:
S. Craig ZahlerKamera:
Benji BakshiHrají:
Mel Gibson, Vince Vaughn, Tory Kittles, Michael Jai White, Thomas Kretschmann, Jennifer Carpenter, Laurie Holden, Don Johnson, Udo Kier, Fred Melamed (více)Obsahy(1)
Otupělý policejní veterán Ridgeman (Mel Gibson) a jeho náladový mladší kolega Anthony (Vince Vaughn) jsou suspendováni ze služby poté, co do médií unikne videozáznam jejich svérázných metod. Bez prostředků a velkých šancí se oba zatrpklí vojáci vydají do kriminálního podsvětí, aby učinili spravedlnosti zadost. Mezitím je v jiné části města propuštěn z vězení mladý zločinec Henry Jones a zjišťuje, že jeho matce a postiženému bratrovi hrozí vystěhování. Ve snaze najít způsob, jak jim pomoci, se obrátí na kamaráda z dětství jménem Biscuit, který ho představí nelítostnému kriminálnímu bossovi, jehož ambiciózní plány jej postaví do přímého konfliktu s oběma policejními odpadlíky. (HBO Europe)
(více)Recenze (488)
Kdo je v novém filmu S. Craiga Zahlera na špatný straně? Celej svět, as usual. Pomalu odhořívající heist / policejní storka / buddy romance bez dojetí, Shotgun Safari in slomo. Pocitově je to jako když Coeni potkávají Smrtonosnou zbraň v alternativní realitě, kde se krutosti nekladou žádný meze a osud lační po krvi nevinnejch. Zahler je jeden z mála filmařů, který si můžou nárokovat titul originální a vizionář. Předchozí Brawl in Cell Block 99 byl v něčem přesvědčivější, radikálnější, víc pohlcující monstrum, ale sledovat dvě a půl hodiny Mela Gibsona v jedný z jeho životních rolí je velký zadostiučinění. Plus další syablemanovský feat Freda Melameda cenim židovskym zlatem. ()
Procedurální rozbor jednoho (ne)policajního zákroku s dlouhou expozicí a nepředvídatelným vyvrcholením. Černá, krutá alternativa k milované mainstreamové Lethal Weapon, ve které se poručík Martin Riggs definitivně otočí systému a politické korektnosti zády, a po dirtyharryovsku namíří na sakra upgradovanou verzi nihilistických zm*dů z Big Lebowskiho. Na to, jak je film dlouhý, se toho v něm uděje málo. Jeho události bych přestříhal do prvních dvou hodin a pak teprve rozpoutal v poslední půlhodině absolutní inferno, které mu tak trochu chybí. Inferno s více rozpracovaným záporákem Thomasem Kretschmannem. Holt nás Zahler rozmlsal vybroušenějším, koulervoucně dokonalým Blokem 99. I přesto je ale Dragged Across Concerete pořád hodně cool jízda, která baví jinakostí a u které pěkně mrazí. A ve které Zahler sympaticky dohrává předešlý masterpiece, třeba postavou Jennifer Carpenter, která zde políbí nožičky svého batolátka. P.S.: Scénu v bance bych ukázal celou. [Sitges FF] ()
Po nudném, ale výživném Kostním Tomahawku a zábavném a záživném Bordelu v bloku 99 si to Plátce na Kreku do třetice všeho zlého přiufonil s nudnou a nezáživnou Držkou po betoně. Mel Nemel, je to tentokrát, jako by vás utahaná čtyřicítka pozvala na multiotvorovou noc plnou bezuzdné vášně a pak, po třech úmorných hodinách plivání vám svých životních mindráků do xichtu, na vás unyle tasila vytahaného olezlého bobra s divnou vyrážkou. A to rozhodně není po stopadesáti minutách žvanivé prudy očekávaná katarze, která by vyvážila předchozí martýrium jako u Kostního tomahawku, tudíž jeden radši chytne od Kreka akutní záchvat impotence a otočí se k tomu rychle zády doufaje, že přes ten v nose utkvělý pach zatuchlé rybiny a jím vyvolanou chuť žluklých krevet na patře usne dřív, než se poblije. ()
Once Upon a Time in Bulwark. ()
Absolutní filmová nirvána. Do posledního záběru jsem se ani nehnul a hltal každou scénu a dialog netušíc jaký obrat vezme příběh v následující scéně. Mistrovský kousek, kterýmu sluší velký plátynko a jsem rád, že nám Febio fest tenhle zážitek dopřál. Černohumorné strhoé dialogy, dva hlavní hrdinové, všichni tak trošku záporní, ale ve filmu jsou jedini záporní nesympaticky a druzí záporní sympaticky, mimochodem politický názor tohoto filmu je mě docela blízký. Na postavách si tu nechal někdo sakra záležet a Mel je pořád charimastickej až na půdu, pokud jde o Vince Vaughna, tak jeho agent zjevně dělá přečasy, protože on je prostě všude i na Febiu měl dva filmy. Stará drsná škola s poctivou filmařinou navrch nemůžu si přát víc, možná jak říká Pomo, celou scénu v bance, ale to bylo asi fakt hodně drsný. ()
Kiná sú plné superhrdinských veľkochujovín a poza festivalové bučky sa zakrádajú skutočné filmy pre dospelých ľudí. Nikto netočí také filmy ako S. Craig Zahler, a ani tento sa nedá k ničomu prirovnať. Tie zvláštne papierové dialógy takmer bez vulgarít a plné zaujímavých myšlienok a slovných obrazov sa už stávajú jeho trademarkom. K tomu nepredvídateľné a ukrutne brutálne násilie (scéna v banke, WTF?!) a najmä réžia sústredená akoby na celkom iné veci ako bežná kinematografia. Nie je to dokonalé, niekoho to možno uspí (má to 2 hodiny 40 a rozhodne nie dravé tempo), ale už len preto, ako veľmi je to iné, som musel nasoliť plné hodnotenie. ()
Dva policajti jsou na šest týdnů suspendovaní. Potřebují prachy a jsou naštvaní, a tak se rozhodnou okrást gang, který plánuje velkou loupež. Trošku se to ale zvrtne. S. Craig Zahler je se svým třetím filmem stále stejně nekompromisní, překvapující a nepříjemný. A i když už víme, co od jeho příběhů čekat, i tentokrát dovede pořádně šokovat a rozhodit a k divákům je stejně krutý jako ke svým hrdinům. Fanoušky režiséra jeho novinka nezklame, přesně tohle jsme od něj totiž chtěli vidět. ()
S. Craig Zahler u mě začíná mít punc novodobého amerického filmaře, jehož filmy jsou nekonečnou porcí zážitků. Už potřetí tomu tak je a potřetí tomu tak je v podobném duchu. Precizní dialogy, které nejsou tolik popkulturní jako od Tarantina, ale pořád jsou parádně úderné. K tomu zjevná brutalita, která nešetří nic a nikoho. Zároveň pořád přemýšlíte, kam až ve filmu zajít, aby to bylo adekvátní a nebylo to už přes čáru. Tady minimálně jedna taková scéna je a mám pocit, že si ji režisér neodpustí snad v žádném ze svých filmů. Navíc je zajímavé i to, že si filmy točí na základě svých scénářů a podkresluje je svojí hudbou. Jestli to značí genialitu, tak pak tu máme současného vítěze. Na špatné straně na mě navíc nastoupilo perfektní dvojkou Gibson - Vaughn, která jak kdyby vypadla z dobových akčních devadesátek a nějak se pozapomněla v čase. No, bomba. Co Vám budu povídat. Snad jenom kratší délka chyběla k pětihvězdičkové dokonalosti. Chápu, že režisér některé scény natahoval schválně pro podpoření atmosféry, ale občas to bylo až moc. Pořád ale hodně solidní žánrový kousek a jeden z těch nejvýraznějších za posledních několik let. ()
║Rozpočet $15miliónov║Tržby USA ║Tržby Celosvetovo $446,000▐ Veľká škoda, moc som sa tešil, Block 99 ma úplne dostal. Tu to S. Craig Zahler ťahá akosi moc rozvláčne, rozťahane, nemá to patričný náboj. Herci v pohode, prestrelky na slušnej brutus úrovni, miestami temná dusná atmosféra až mrazivá ale ako celok to neodpáli. /60%/ ()
Nový Zahlerův film je hozený trošku jinam než jeho předchozí dva opusy. Klade mnohem větší důraz na sociální kontext (který způsobuje valné většině amerických recenzentů osypky), velice podrobné prokreslení postav a bizarně odosobněnou atmosféru fiktivního Bulwarku. Dialogy jsou absolutně cheesy, jak je u něho zvykem, ale obzvláště v prvních 20 minutách je to over the top. Násilí je tu mnohem méně než třeba v Bloku 99, ale o to více šokuje (scéna v bance, tvl). Zahler dospívá, rozpočty bobtnají, ale pořád si zachovává absolutní kontrolu a autorskou vizi, což se projevuje i takřka tříhodinovou délkou a přímými direkty na divácké očekávání. Natolik se vymyká současné tvorbě, že ho prostě nejde nemít rád. ()
Krásná oldschoolová kriminálka s feelingem, jakej se už dneska skoro nevidí... ()
“We have the skills and the right to acquire proper compensation.” Jak už je u Zahlera zvykem, tak zastřešující zápletka je simplicitní a od prvních momentů jasně nalajnovaná "kdo, co, proč, jak". V zásadě by dle všech zákonitostí neměla utáhnout více jak dvou a půlhodinový film. Jenže on to ustojí a to díky tomu, jak nebývale silný je v dialozích, postavách a rozehrávání i gradaci jednotlivých situací. Což se ostatně odráží i v jeho "spisovatelské" režii; scény, jak je vystavuje on, by u většiny režisérů měly sotva pár desítek vteřin či rovnou skončily na podlaze střižny. U něj hrají prim a nechá je pozvolna nefilmově staticky plynout dlouhé minuty "kde se zdánlivě nic neděje a nemají opodstanění". Jenže mají. Ohromně z toho těží podprahová tenze, postavy a herci, kteří mají prostor předvést minimalistické výkony. Stále tedy platí, že délka a p-o-z-v-o-l-n-é tempo mají opodstatnění (tedy s výjimkou zbytečné anabáze kolem postavy Jennifer Carpenter) a že je to natolik své, až to není pro každého. Tentokrát to platí tuplem, protože nevyhnutelně to mnozí kvůli echt pravičáckým rasistickým hlavním postavám "bílých nasraných mužů střední třídy" zamění za sdělení filmu/názor tvůrce a nikoli postav. Ovšem taková je už holt doba. A nutno přiznat, že Zahler tentokrát na "trollící" strunu hraje zcela záměrně a sakra že umně (tak na 70%). Naštěstí však nepřebijí fakt, že tohle je hlavně a především na postavách vystavěná poctivá drsná kriminálka ze starší než staré školy (na 100%). ()
Vlastně ani nevím, proč jsem nedal pět. Je to opět fakt drsné a chlapácké. Gibson charisma pořád má a třeba vypointování postavy Jennifer Carpeneter bralo dech. Dokonce i ta společenská kritika byla fajn. ()
Je jen dobře, že Zahler se ve svém čtvrtém filmu (připravuje adaptaci své "dětské" knihy Hug Chickenpenny) posune jinam, protože ve svém triptychu tvrdých mužů v nesnázích (western, vězeňský film a kriminálka) již dokázal vše. Svým osobitým filmařským viděním se již teď v mých očích zařadil po bok jiných velkých režisérských značek jako je Jarmusch, Tarantino ad. Mel Gibson tady má roli za kterou by se měly dávat ceny. ()
(3,5*) ()
,,JESTLI DO TOHO PŮJDEŠ, UDĚLÁŠ TO KVŮLI SOBĚ. A NE PROTO, ŽE MĚ LITUJEŠ. ČI PROTO, ŽE JSME PARŤÁCI, NEBO PŘÁTELÉ, CO GRILUJÍ V NEDĚLI HAMBÁČE, NEBO CHODÍ NA ZÁPASY. ČISTĚ PROTO, ŽE SI CHCEŠ VYDĚLAT. TOŤ VŠE…“ /// Každopádně Zahler je frajer. Připomíná mi Tarantina. Jeho filmy maj osobitej styl s pár postavama a hafem dialogů. Ale tady je navíc z počátku i dost málo děje. Vlastně – proč to nepřiznat…. je to takový vo hovnu. Příběh je pak jednou velkou předehrou k bankovní loupeži, krvavý přestřelce a hledání klíče v žaludku. Těch překvapivejch momentů je tady ovšem nějak málo… nebo jsem jen rozmlsanej? Za zmínku taky stojí, že Vaughn má solidního parťáka. Určitě dobrý, ale že bych to musel vidět 2x… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám plán…. (ale bude to něco, vo čem nebudeme nikdy mluvit). 2.) Přemejšlím vo hře, která by změnila můj život. 3.) Thx za titule „cybero75“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
S. Craig Zahler jeden z nejzajímavějších a nejosobitějších režisérů posledních let na nás po westernu Bone Tomahawk, vězeňském brutálním thrilleru Cell block 99 tasí solidní syrovou kriminálku s Mel Gibsonem a Vince Vaughnem. Byť je film převážně dialogovka a odehrává se nejčastěji v autě, téměř to nevadí, protože sledovat dva výtečné herce, kteří kritizují americkou sociální situaci v USA a vtipně u toho držkují je paráda. Highlightem je určitě nekompromisní přepadení banky a závěrečná přestřelka, která si nebere s ničím servítky. Nekompromisní, násilné, překvapivé a vlastně i nepříjemné, takový je Zahler. Někomu může vadit stopáž 160 minut, ale kupodivu film utíká rychle.80% ()
// Zahler v sobě spisovatele rozhodně nezapře. Tahle jeho temná alternativa ke Smrtonosné zbrani bez humoru, s typicky přemrštěnou mírou explicitního násilí, sociálním přesahem, a neustále posouvanou hranicí napětí, to pak dokazuje nejen svou stopáží (téměř tři hodiny), ale i viditelným citem pro detail, snahou takřka každé postavě dopřát expozici, nebo naprosto přesvědčivě budovanou zápletkou. Ten film je esteticky i myšlenkově neskutečně naplňující, navíc svádí dohromady výbornou trojici Gibson/Vaughn/Kittles, a to vše bez výraznějších tvůrčích klopýtnutí. Jasně, závěr asi nemusel být tak doslovný a vložka s Jennifer Carpenter, byť sama o sobě silná, tam de facto být nemusela, to jsou ale nepodstatné detaily na jinak dokonalém krimi thrilleru, který se v kinech už jen tak nevidí. Pod 9* bych nešel ani s pistolí u hlavy. (P. S. komentář uživatele Davies182 je skoro stejně tak dobrej, jako samotnej film) ()
„Cesta zo školy by nemala byť plná útrap.“ – „Nie. To nemala.“ Je to (už asi typický, dalo by sa povedať) Zahler: dlhé dialógové scény, WTF nápady (chrúmanie) a strašné výbuchy násilia, ktorými posúva hranice toho, čo sa smie (prehltnutý kľúč, banka). Mnohé veci naoko nedávajú zmysel (dlhé scény s postavami, o ktorých netušíte, ako zapadajú do príbehu), ale postupne sa všetko vysvetlí a je to fakt kruté. Je to dlhé, to áno, ale s pribúdajúcimi minútami ma to dostalo. Nie je to geniálne, ale hlavne ku koncu ma fakt zaujímalo, ako to dopadne. A dopadlo to všelijako. Proste Zahler. ()
Skvěle chladnokrevný krimi neo-exploiter s atmosférou nočních ulic a životních fuckupů, který sice “startuje” až po cca 90 minutách, ale do té doby důkladně přiblíží motivy jednotlivých postav a dá vynikat charisma jedné z nejlepších policejních dvojek všech dob. Obsazení nad zlato. Z poslední třetiny jsem pořád celkem vedle a jak přijde na nelítostný a přepálený shoty násilí, je teď Zahler mistrem mistrů. Nevšední, uhrančivý, nevyzpytatelný, na hraně, drsný bez béčkový nadsázky, pro jistou cílovou skupinu offendující a "your basic, boneheaded right-wing action movie" - tak jasně... Ještě jednu projekci a dám pět, jen tak dál bez kompromisů. [Febiofest 2019] ()
Reklama