VOD (3)
Obsahy(1)
Asger Holm, bývalý policista, kterému byla přidělena služba na tísňové lince, odpoví na volání od unesené ženy. Když je hovor náhle přerušen, začíná po ženě a jejím únosci pátrat. S telefonem jako jediným nástrojem, obklopen stěnami kanceláře vstoupí Asger do závodu s časem, aby zachránil ohroženou ženu. Zločin, který odkrývá, je však mnohem větší, než se na začátku mohlo zdát. Jeden z nejslibnějších tvůrců nové dánské filmové generace režisér Gustav Möller ve svém prvním celovečerním filmu oceněném na filmovém festivalu Sundance Cenou diváků za nejlepší zahraniční film experimentuje s lidskou představivostí, smysly, strachem a přesvědčením, že nejsilnější filmové momenty jsou ty, které nevidíte. (Aerofilms)
(více)Videa (6)
Recenze (460)
Krásná, tvůrci filmu nezamýšlená facka naším současným filmovým tvůrcům, kteří pořád brečí, že nemají peníze na natáčení a když už teda je seženou a něco sesmolí, tak to jsou převážně samé sračky. Tady je důkaz, že o penězích to není – stačí jen nápad, vizi a šikovného řemeslníka. Skoro 90 minut je jako 10, má to napětí, má to zhruba ve druhé třetině nečekaný zvrat, prostě, jak se v poslední době přesvědčuju, tak Dánové jedou! ()
Je to tak trochu na styl Locke (Tom Hardy). Je to one man show, komorní film, který na vteřinu nenechá diváka bez napětí a emocí za pouhého použití obyčejných slov v neobyčejných příbězích. Vynikající volba hlasu a hlavně herce, který se chová neprofesionálně, řídí se srdcem, chce udělat vždy to nejlepší, což ve výsledku nemusí být nejlepší, protože nic není tak, jak se zdá (mindfuck). ()
Solidní debutová Dánská One Man Show v podání Jakoba Cedergrena. Hlavním hrdinou je bývalý policista s problémovou minulostí, který pracuje na Tísňové lince 112 a těsně před skončením jeho směny dostane hovor, který změní jeho noc v stresující,vyčerpávající a náročnou. Film se odehrává pouze v kanceláři a kamera z hlavního hrdiny nesejde ani na minutu. Podává realistický herecký výkon podpořen slušnými dialogy i fajn zápletkou a režisér si přichystal i solidní zvrat v závěru. Film je opravdu místy hezky napínavý i emocionální, ale zase mě to nestrhlo tak moc, jak jsem doufal, přesto dávám palec nahoru a rozhodně se film vyplatí vidět. 75% ()
Má to osobitú atmosféru, solídny námet, no samotný príbeh, je doslova posiaty absolútne nelogickými, absurdnými vložkami, akoby realita s fantáziou, ani len netušili, že majú mať nejaké hranice. "Den skyldige" je za vlasy pritiahnutým filmom, ktorý funguje len na základe myšlienky a špecifického spracovania za 5 €. Takýmto spôsobom, by konal, no najmä KOMUNIKOVAL, len absolútny idiot, alebo žandár bez akýchkoľvek skúseností, pričom v tejto mašinérii, plnej ultra ofenzívnych atakov na mozog diváka, nie je zapletený len samotný "telefonista", ale aj jeho blízke okolie. A to sa nám od úvodu snažia nahovoriť, že je "Asger" ostrieľaným článkom vo Verejnej Bezpečnosti. Ja sa ospravedlňujem (!), no vzhľadom na osobné skúsenosti s daným zamestnaním, je tento snímok, absolútna, nereálna kokotina, ktorá síce skutočne baví, no nie je hodná, akejkoľvek vážnej myšlienky. ()
Mám to stejně jako kolegyně Chilly00. Námět skvělý a prvních dvacet minut, když spolu s hlavním hrdinou odkrývám indicie příběhu fajn, jenže od doby, kdy vidím jak jeden mobil je okamžitě lokalizován a druhý vůbec mě to přestávalo sedět, navíc prostě to volání je nesmysl čili už od začátku má hra s fantazií a hrou na překvapení alespoň u mě základní trhlinu a osobní děj hlavního hrdiny by byl fajn, kdyby se více věnovala pozornost dialogům Asgera se svými kolegy a konec mě přišel vysloveně hrrr. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (9)
- Zástupcovia Dánska zvolili tento film ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 91. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film. (MikaelSVK)
- Vznikem filmu bylo video na YouTube unesené ženy, která volala na pohotovost, zatímco její únosce seděl poblíž. Režiséra Möllera zarazilo, kolik se dá říct pouze slovy a bez vizuálního doprovodu. (ČSFD)
- Před českou premiérou filmu proběhla premiéra filmu na Karlovarském IFF 1. července 2018. (Varan)
Reklama