Reklama

Reklama

Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (754)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Můj bože. Pokud by se koronaviru podařilo zabít éru komiksových blockbusterů, řeknu, že to všechno stálo za to, ale obávám se, že s tím ještě budu muset vydržet a už mi upřímně řečeno přestává stačit trpělivost. Nechápu, proč jsem se ze všech módních vln mainstreamového hollywoodského filmu musel narodit do té nejnudnější, nejoproštěnější od individuálního talentu a s nejmenší trvanlivostí. Zatímco vždycky bude někdo, kdo bude sjíždět muzikály Freda Astaira a westerny Johna Waynea, neumím si představit, že by se někdo v historii měl potřebu vrátil k téhle rozumně kvalitní, dobře natočené a vcelku naprosto v pořádku zbytečné obludnosti a netěším se, až budeme muset jednou vnoučatům vysvětlovat, jak tupí jsme byli, že jsme za tohle dávali peníze znova a znova a znova. Já vím, že skuhrám, ale to je proto, že koncept blockbusteru mám rád a už bych fakt potřeboval v jeho rámci něco nového. Kdyby se v rámci komiksů nějak experimentovalo nebo přicházelo s něčím novým, bylo by to (možná) o něčem jiném, ale takhle chci jen konec. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Když se poprvé Natasha objevila v Iron Manovi 2, byla její postava doslova zjevením a volalo se po sólovce, jenže Kevin Feige měl jiné plány. Černá vdova se zjevovala v sólovkách druhých a samozřejmě týmovkách. V roce 2021 nastalo sucho a než se Avengers posunou někam dál na své další misi, Feige projistotu ještě jednou zkontroluje šuplíky a hle. Diváci si přejí Černou vdovu, je potřeba narychlo spíchnout nějaký origin o jejím původu a k tomu samozřejmě ještě povolat nějakou začínající ideálně režisérku. Výsledek asi všichni dokážeme zhodnotit, tak že nás to sice úplně nenasralo, ale skvělý film vypadá úplně jinak. Kdyby tahle Černá vdova nevznikla, asi by se vůbec nic nestalo. Myslím že v roce 2021 si tento origin už nepřál vyloženě snad nikdo. Určitě jedna z úplně nejslabších (možná i nejslabší) Marvelovek, která plní funkci absolutní záplaty, před tím důležitějším. 55% ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Chvíľami skvelý stand up, kde sa snaží pobaviť najmä Harbour a prihrávačom mu je Pugh, chvíľami generický Marvel a výsledok nemôže byť iný, než síce sympatický, ale rozpačitý. Akoby Black Widow nakrúcali minimálne dvaja režiséri a proste len ďalší dôkaz, že ako DC, tak ani Marvel nedokážu nakrútiť poriadny origin svojich ženských hrdiniek. Oceňujem snahu vyjadriť sa aj k feminizmu, pretože táto téma je podaná celkom "metaforicky" zaujímavo, určite nejde o takú prvoplánovú žlč voči mužom ako napríklad v Charlieho anjeloch. Finále bude asi lepšie si vychutnať v 3D a premýšľam, že kvôli tomu navštívim kino ešte raz. Možno ale prídem len na tú záverečnú polhodinku. Btw prečo sa film nevolá Red Room? ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

BLACK WIDOW - blockbuster, který oficiálně započíná čtvrtou fázi marvelovek, přestože jde o midquel odehrávající se mezi CIVIL WAR a INFINITY WAR, obsahující leda potitulkovou scénu náležící svým zasazením do post-ENDGAME období do čtvrté fáze (!) - má fakt příznačného záporáka/příznačnou záporačku. Ne v tom slova smyslu, že odhalení identity představuje stejně jako v případě IRON MANA 3 zklamání pro komiksové nerd(k)y a že jde o další nedostatečně prokreslenou a až zpětně motivovanou antagonistku (ups, jako že to fakt není předvídatelné, vůbec ne, opravdu), která funguje u marvelovky asi po víc než dvacáté pouze k prokreslení titulní protagonistky. V tom slova smyslu, že Taskmaskerka si pamatuje vše, co vidí, a pak to napodobuje._____ Choreografie v atrakčních scénách konkrétními pohyby upomíná na konkrétní superhrdiny (Hawkey, Captain America, Black Panther...) a film jako špionážní/agentský thriller o (dys)funkční rodině zase na jiné špionážní/agentské thrillery a snímky se superhrdiny o (dys)funkční rodině. Zmíněný pastišácký přístup může saturovat cinefil(k)y, jimž stačí opravdu málo. Například to, že sekvence způsobem nasnímání i výchozí narativní situací začne jako AGENT BEZ MINULOSTI, aby následovala do domovního souboje s užitím dostupných rekvizit jako z BOURNOVA MÝTU a vyústila do akce na střeše variující BOURNEOVO ULTIMÁTUM, nebo že se postava dívá na MOONRAKERA a poslední akt parafrázuje jeho finále (a přitom se snaží přechytračit publikum jako z MISSION: IMPOSSIBLE a dohrát tu osobní/profesní linii jako z bourneovek, zatímco přepíná hlediska a řeší rodinné trable jako ÚŽASŇÁKOVI)._____ Jistě, můžete si jako Pavlovův pes pokaždé poslintat stopky z toho, že rozpoznáte odkazované, jenže to i valná většina ostatních, a můžete se poplácat po zádech za svůj feminismus při ocenění filmu s (ne)superhrdinkami a režírovaném ženou, než zase v afektu nebudete respektovat konsent a budete plácat ženy. Kdokoliv jiný ale bude mít řadu problémů s tímto Frankensteinovým monstrem. Frankensteinovým monstrem, které dost neorganicky spojuje řadu nekompatibilních poetik (blíže skutečnosti ukotvené agentské psychologické drama, sebeuvědomělý a dějiny komiksového žánru komentující animák plus nadsazené nulanulasedmičkové dovádění). Frankensteinovým monstrem, které přímo - třeba v úvodních titulcích - i nepřímo - třeba weinsteinovským arcipadouchem - referuje ke skutečným osobám a reálným geopolitickým problémům, ale z těchto pro jistotu dělá vtip pro co nejširší divácký zásah. (Je víc nevtipný a ofenzivně blbý humor na téma hysterektomie, nebo přístup k ruskoamerickým vztahům a problematičnosti jednání a ideologie obou mocností?) Frankensteinovým monstrem, u kterého uvěříte, že první verze scénáře vznikla za dřív než dva týdny (a už neuvěříte jejímu precizování přepisováním), když se postavy a jejich jednání někdy mění ze scény na scénu, aniž by to měl být jakože překvapivý "zvrat", a některé scény a dění na sebe ani moc nenavazuje (například zdvojený epilog řešící visící příčinu z úvodu). Frankensteinovým monstrem, jehož hlavní stvůrce - Kevin Feige - se při pietě Richardu Donnerovi může zaklínat Donnerovým heslem "versimilitude", ale Black Widow si s ním leda vytírá zadek. Velký zadek. Při superhrdinském přistání. Komentovaném, protože se necílí jenom na naivní publikum. A bez krve či čehokoliv rozrušujícího, protože feigovský kulišák a disneyovský Myšák myslí na rodiny... a nebo spíš na jejich peníze. Být žena, vyrvu si uterus a umlátím s ním lidi zodpovědné za podobné filmy - a lidi kladně hodnotící podobná díla. Já ale žena nejsem, a tak dám přednost lepším monologům agentčiny vagíny, které vznikly v posledních letech (např. svým pojetím atrakcí více vtahující ATOMIC BLONDE, tematicky komplexnější a pro 15+ určenou RUDOU VOLAVKOU či svou strukturou, změnami hledisek a dávkováním informací sofistikovanější ANNOU). () (méně) (více)

verbal odpad!

všechny recenze uživatele

V podstatě někdy v době, kdy nejzvrhlejší kurvil dětského vkusu všech dob, Dyznyho kokotporát, zamával čtyřmi miliardami před nejzvrhlejším strůjcem nočních polucí přitroublých dyslektiků všech dob, Mrvelem, a uzavřeli sňatek z hrabivosti a dogmatismu, přestaly být homixové adaptace slaboduchou, avšak, s vypnutým indikátorem přiblblých kokotin a žužlaným palcem v hubě, jakž takž snesitelnou zábavou. Dyzny pomalu ale jistě přetransformoval svou nejnovější akvizici na Marxvel, a téměř všechny vzniklé produkty posledních pár let se pod heslem „Jebat scénář, jebat děj, hlavně za každou cenu šířit neobolševickou propagandu jakože děsivě diskriminovaných vybraných privilegovaných menšin (dříve „lidová fronta“) a vyplachovat nastupující degeneraci Z („Závisláků“) ke kolektivní debilitě tolik kýženého unifikovaného (a jednoduše ovladatelného i pasitelného) spotřebitele zítřka ve Sdružených černoduhových a papohlavních barvách Benettonu násilně nucené kulturní identity. Docela by mě zajímalo, jak moc se teď obrací známý rasista a vyhlášený bezdůkazní honák komunistů Walt v těch šesti stopách pod zemí. Zřejmě ale leží klidně, značka přežila, metody zůstaly, jen se kapku přepólovalo ideologické spektrum. Ale zlo, jako za Studené války, přichází stále z Ruska i během Teplé války. Docela samice Ironmana! A tak tu máme další bestiálně nudný, trapný a zcela nezáživný, ovšem řádně patomentorský zvratek #Scarletttoo o bezskrupulózním psychickém týrání a ovládání slaboduchých vagín, co se nepovoleně vzdálily od plotny, Rejem Einschweinem a Davčou Epschweinem. Zvratek, jehož děj se dá naprosto přesně shrnout takto: trapná bitka se zamindrákovaným zdivočelým toustovačem Olinou – 15 minut, povrchní retardované lkaní nad smutně dysfunkční rodinou sester Pičichvostových – 1 hodina, povrchní skučení nemrdaných feministek nad odpornými šovinisty, týrači a seksuálními predátory – 1 hodina, trapná bitka se zamindrákovaným toustovačem Olinou, vyhlazení odporných šovinistů, týračů a seksuálních predátorů, velké BUM jejich prohnilého doupěte, katarze, světu mír a lepší zítřky pro všechny lidi a ženy světa – 15 minut. A takový to mohl být strhující a drsný špionážní napínač! To by jej ale nesměl zaštítit (slovní základ „zachcat“) bolševický manipulátor, napsat submisivní aportovač tenisáků a režírovat militantní lesba s jezdeckým bitchíkem v ruce. S tímhle už opravdu běžte do piče, soudruzi! ()

Galerie (78)

Zajímavosti (68)

  • Scarlett Johansson požiadala svojho manžela Colina Josta, aby s ňou nacvičil texty z filmu, ale on odmietol, pretože sa chcel vyhnúť akýmkoľvek spoilerom, je totiž veľkým fanúšikom Marvel Universe. (Pat.Ko)
  • Vrtuľník Mil-8, ktorý bol použitý vo filme, bol zapožičaný z anglického Helicopter Museum vo Weston-super-Mare. 25 metrové lietadlo, ktoré váži 7 000 kg, bolo rozobrané a prevezené do Pinewood Studios a na iné miesta. Interiér bol zmenený, okná prerobené a kompletne premaľovaný pre film. (Pat.Ko)
  • Podle komiksové předlohy se Natalia Natasha Alianovna Romanovová narodila kolem roku 1928 a byla vychována ruským vojákem Ivanem Petrovičem Bezukovem poté, co se stala sirotkem, když nepřátelští vojáci zaútočili na Stalingrad. Aby zachránila Ivanův život, přijala místo v Sovětské tajné laboratoři Rudá místnost. Zde byla biologicky i psychologicky vylepšena. Získala tak neobyčejně dlouhý život a mladistvý vzhled. Byla zde trénována Zimním Vojákem, který se také stal jejím milencem. [Zdroj: comixzone.cz] (inachisio)

Související novinky

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

12.09.2023

Ředitelé největších hollywoodských studií jako Disney mívají spíš status seriózních, velice inteligentních a logikou byznysu vedených lidí. Nový report televize CNBC ale tento pohled v případě Boba… (více)

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

13.08.2023

Studio Disney s hranými remaky svých ikonických pohádek v posledních letech nijak nezpomaluje, a kromě již oznámené Moany, Bambiho nebo Lilo & Stitche nás v budoucnu čeká také muzikál Na vlásku.… (více)

Marvel oznámil Multiverse ságu

Marvel oznámil Multiverse ságu

24.07.2022

7. listopadu 2025, tohle datum si zapište do kalendáře, než se ještě třikrát změní, protože v tento den vstoupí do kin závěrečný snímek nejen šesté fáze MCU, ale taky čerstvě oznámené (a už nějakou… (více)

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

01.05.2022

Naděje na čínskou premiéru Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství jsou zřejmě mrtvé, tamější autority totiž po kontrole filmu došly k názoru, že snímek neodpovídá té správné socialistické vizi… (více)

Reklama

Reklama