Reklama

Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1999. Bývalý policajt Lenny Nero tráví poslední dny starého milénia překupnictvím paměťových disků, které obsahují nahrané vzpomínky a pocity. Jednoho dne obdrží disk, na kterém je zážitek vraha prostitutky. Lenny se pustí do pátrání a dostává se hlouběji a hlouběji do spirály vydírání, vražd a násilí. Podaří se mu přežít a případ vyřešit? (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (358)

Kothy 

všechny recenze uživatele

Docela zvláštní sci-fi od Kathryn Bigelow. Je tam vidět jistá Cameronova ruka. V trochu zvláštní roli tu můžeme vidět Ralpha Fiennese jako bývalého policajta a kšefatře a půvabnou Angelu Bassett. Děj se odehrává na přelomu tisíciletí, kdy Ameriku zmítají občanské nepokoje. Ralph tu obchoduje s nelegální technologií, pomocí které můžete sdílet cizí zážitky. Netrvá to dlouho a začnou umírat lidé. Ani naši hlavní hrdinové se nemohou ani chvíli cítiti bezpečně. Vše vyvrcholí v nekonečnou honičku za jednou kazetou a záchranu bývalé lásky. Je tam i mladá Juliette Lewis. "Nechte ji být!" ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Na přelomu tisíciletí (Silvestr 1999) se dostává na černý trh nová technologie SQUID, kterou používá FBI a která umožňuje zobrazit a nahrát pocity a obraz z centrální nervové soustavy člověka. Na téhle kostře postavil James Cameron (námět a scénář) příběh bývalého policisty (výborný Ralph Fiennes) obchodujícího s programy do nové technologické hračky. Dost temný a dost dobrý Sci-fi krimi-thriller paní Kathryn Bigelow. Je sice chvílemi také dost drsný, ale určitě potěší příznivce Sci-fi ve stylu "12 opic". ()

Reklama

aluna 

všechny recenze uživatele

Škoda, že mi tohle utíkalo tak dlouho! Skvělý, nejvíc mě dostalo to prostředí preapokalyptickýho L.A. (a Silvestr v ulicích je fakt monstrózní, ten záběr na lidma zamořený prostranství z mrakodrapu je něco ohromujícího), námět a nápad bezva (aby ne, Jamesi, žejo), jen je pravda, že příběh je trošku otřepanej, ale je to 95., takže se to dá jednak pochopit a jednak ten vizuál, kterýmu zdárně napomáha hudba, to všechno převálcuje. Herci bomba, ale ta atmosféra prostě vede. Jen škoda, že je to tak příšerně dlouhý a na rozjezd se musí čekat celkem dlouho, ale zase si při tom užijeme nějakou tu voayeřinu v první osobě... ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: James Cameron, Jay Cocks .. Y2K Paranoia je jenom realita na vyšší úrovni.. Zvláštní film. Kathryn Bigelow s každým snímkem nasedá do jiného žánrového mixéru a tento příběh, podle Cameronova vizionářského příběhu, má rozhodně určité kouzlo, které bohužel s přechodem do jednadvacátého století lehce ztrácí význam. Nějak mi nevynikl dopad pouličních nepokojů a také kriminálně laděný příběh ke konci hrubě ztrácel dech, jenž tuctové akční rozuzlení takřka srazilo na kolena. Ještě že herecké obsazení bylo výtečné a režie, kořeněná ostřejší hudební složkou, dostatečně působivá. 70%. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Hustý sci-fi/nesci-fi, který mi trošku připomělo eXistenZ, tim jak to je udělaný a použitím podobnýho nápadu s virtuální realitou, která je tady hodně zajímavá, ať už kvůli nápadu ukládání vzpomínek na disky a možnosti neustálýho znovuprožívání se všim všudy a nebo díky geníální firstperson kameře. Nicméně příběhu by určitě neuškodilo měnší zkrácení stopáže, jako ne že by to nějak nudilo, ale trošku mi přišlo, že to v určitých okamžicích postrádá tempo a spád ,což je celkem škoda, protože jinak je to super, včetně drsný Angely Bassett, která hodně zastiňuje 80% filmu chudáčkojidního Ralpha Finnese, kterej ale taky rozhodně neni špatnej ()

Galerie (56)

Zajímavosti (35)

  • Keď postava Mace (Angela Bassett) hovorí Lennymu (Ralph Fiennes) o tom, ako sú spomienky určené na to, aby časom vybledli, Lenny sa zrúti pred plagátom slonov – známym symbolom prchavej pamäte. Na špeciálnej projekcii sa režisérky Kathryn Bigelow spýtali, či to bolo zámerné, na čo odpovedala: „Netuším. Ale opýtam sa to umeleckého riaditeľa...“ (Arsenal83)
  • James Cameron odviedol rozsiahlu strihovú prácu, najmä na záverečných akčných sekvenciách, ale nemohol dostať kredit, pretože nebol členom zväzu editorov. Tým sa stal až pred natáčaním filmu Titanic (1997), kde mu strihové zásluhy už boli priznané. (Arsenal83)

Reklama

Reklama