Reklama

Reklama

Meandr

(festivalový název)
Trailer 1

Obsahy(1)

Lisa (Gaia Weiss) se probudí v podivné trubici plné smrtících pastí. Její jedinou možností je jít dál. Ale není jasné, jak daleko se může dostat. (JasonCZ)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (114)

Radko 

všechny recenze uživatele

V časoch, keď som bol aktívnym jaskyniarom, často sa vyskytli zdĺhavé plazivky, takže  film mi bol dosť blízky. Najmä čo sa týka náhle sa vyskytujúcej vody, prekonávania hlbokých a úzkych chodieb rozporom, končiacich v neznámej hlbine. Alebo častými,  náhle sa zužujúcimi priestormi či bolestivo vystrčenými hrotmi kvapľov, zadierajúcich sa do kože. Orchestrálna sprievodná hudba a výber hlavnej hrdinky potešili. Toľko k pozitívam. Inak to celé pôsobilo ako počítačová hra s nástrahami, bonusmi a bubákmi, ktorá dotiahla hlavnú hráčku do finále. Či potešiteľného, alebo smutného, to nech si preberie každý sám. ()

borec999 

všechny recenze uživatele

Sci fi francúzsky horor, ktorý ma až tak nechytil. Gaia Weiss hrá ako o život, jej hrdinka je sympatická a nedá sa jej nefandiť. Prostredie futursitického trubkového bludiska a občasných nástrah je tiež celkom originálne aj keď jemne evokuje kultovú Kocku Vincenza Nataliho a svojim klaustrofobickým prostredím Ajov Kyslík. (všeobecne mám pocit, že klaustrofobici tento film rozdýchajú len veľmi ťažko). Všetko spomínané sú zatiaľ plusy. Po sľubnom úvode a prvej polovici filmu však tempo začína upadať, film neprichádza s ničím novým a toho večného lozenia v trubkách a opakovania motívov som za začal prejedať, čo mi v konečnom dôsledku nevynahradil ani záver, ktorého interpretácia štýlom: vylož si to ako chceš mi nebola príliš po chuti. A ak by sme sa zamýšľali kto,prečo a začo bludisko postavil tak njaká reálnosť alebo logika filmu ide už úplne do hája. Objektívne to však určite aspoň jemne nadpriemerný horor je a ak hľadáte niečo mimo kina a Netflix, tak by to mohlo splniť účel. 100%ne ale len v tom prípade, ak vám nevadia komorné horory výhradne v interiéroch natočené v 3-4 kulisách. Potom od Meandru ruky preč. 60% ()

Reklama

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Film začíná jako kidnap torture, pokračuje jako rádoby nástupce kostky a končí jako wtf záležitost, kterou snad nepochopili ani kritici. Začátek je slibný a první půlka je taky dostačující rozjezd, problém ale nastává v půlce druhé, která se víceméne plácá na místě a když už směruje k námi očekávané finální pointě, tak film paradoxně jejím odhalením doslovně zazdí. Na oživení “kostka žánru” je to moc sterilní a to, že uvidíme 3 pastičky a zombíka to určitě nezachrání, na alegorickou povídku o mysli osamělé matky je to zase moc nedomyšlené a diváka na takový závěr během filmu vůbec nepřipravuje. Ve výsledku prostě tak nějak nevím a nenapadá mě jediný důvod, proč bych měl filmu nadhodnotit ,když zde není jediná chvályhodná věc, která by film posunula výše. Ačkoliv s kolegy souhlasím, že je poslední dobou hororové sucho, ani tak se mi jen kvůli tomu nechce ze soucitu přidávat hvězda navíc, protože tohle pro mě horor nebyl a čím dýl od filmu plyne, tím více jsem z něj zklamaný. Zahraniční Imdb 5.8/10 za mě tak nějak objektivně sedí… ()

choze 

všechny recenze uživatele

Jako děcko jsem rád fantazíroval o podobném prolézání komplexem úzkých tunelů, ale myslím, že ani tehdy by mně tenhle film moc nebavil. Mám rád kostkózní (Platform, Labyrint podle Davea) a i jinak prostorově brutálně minimalistické filmy (Telefonní budka, Pohřbený, Locke), ale tohle je prostě nuda. Nevýrazná hlavní postava, její skoro nulová interakce s někým dalším, pasti natvrdo obšlehnuté z Kostky, úvod v autě působící jako parodie na hitchhiker thriller a závěrečné vysvětlení, které překvapí jedině tím, že si tvůrci lajzli něco tak předvídatelného, co by i průměrný scenárista hned na začátku psaní scénáře shodil ze stolu. Podobný, o rok mladší Oxygen mě taky moc nebavil, ale oproti tomuhle byl mnohem zajímavější. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Elastická Gaia Weiss. Tak se nám ta francouzská holka devadesát minut v elastickém úboru souká klaustrofobickými prostory a potkává se s adepty, ve fázi rozkladu, kteří nastražené pasti před ní nezvládli zdolat. A někde tam venku řádí sadistický vrah, což hlásá rádio, kterého si lepá dívčina na odlehlém místě stopne. A dál? Dál tápeme, jestli je naše hrdinka po smrti, nebo není po smrti? Co si z toho vlastně vybrat. Rozhodně nečekejte jeden žánrový útvar. Fetišisticky disponovaný režisér nám do toho plazení narouboval poměrně všehochuť. Co se začalo svižně a neotřele, postupně upadalo do kolovrátkové jednotvárnosti. No, o nudu se přímo nejednalo, ale už to bylo kapánek ubíjející. Pointa, i když nelze tvrdit, že by se na její smysluplnost dalo stoprocentně sázet, se chce vyhnout veškerým předpokládaným rozuzlením. Prostě chce být jiná. A tak se mně jevilo, že si toho režisér Mathieu Turi naložil až moc, což mělo za následek, že film se mně po závěrečném resumé jevil poněkud myšlenkově neuspořádaně, když se navíc vytasil i s určitým existencionálním přesahem. Na ženu v klaustrofobní akci je pěkný pohled, režisér má technický i vizuální talent, napětí rezonovalo, ovšem ta dramaturgická rozháranost nepřinesla divácký komfort a super zážitek. 6/10 ()

Galerie (20)

Zajímavosti (1)

  • Natáčení začalo 18. listopadu 2019 a trvalo 33 dní, natáčelo se v pařížském regionu. (bianci)

Reklama

Reklama