Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (804)
Moje definice mistrovského díla vypadá jinak. Jak tak sleduju ohlasy na databázích, kde se opakují výkřiky o nejlepším akčním filmu všech dob, říkám si naopak, že je druhý Zátah hrozně přeceňovaný. Choreografie soubojů je samozřejmě povedená, jenže stylisticky je akce vlastně dost starosvětská (v zájmu přehlednosti, což je tady pochopitelné) a určitě ne přelomová. Srovnání s Bournem jsou dost přehnaná a vlastně neadekvátní, protože zatímco Greengrassovy filmy sice nezaměstnávaly profesionální bijce, svým stylem šly mnohem dál než Zátah, a posouvaly tak expresivní možnosti média. Paradoxně tak pro mě byly mnohem vzrušivější a přitažlivější než Evansovy filmy, které sice ukazují skvěle inscenovanou brutální akci, ale ta stojí v první řadě na hercích a je po chvíli spíš ubíjející. Co oceňuju, je stupňovité dávkování informací, které nám opakovaně nabízí bitky, jejichž opodstatnění se dozvídáme až zpětně. Tím film vyvolává dojem neuchopitelného zmatku, v jehož středu se ocitá sám hrdina, vydaný napospas složitým svárům mezi policií a různými mafiánskými frakcemi. Vyprávění zvládnuté, příběh celkem poutavý - v žádném případě nelze mluvit o vatě -, ale stejně jsem se ve výsledku nedokázal zbavit pocitu, že to všechno nakonec ustupuje dlouhým akčním atrakcím. ()
Sorry, ale tohle fakt ne. Nabubřelá a pro mě osobně naprosto nesnesitelná srágora hrající si div ne na Kmotra, aby se ale jen po odloupnutí pár vrstev ukázalo, že se jedná o naprosto nesmyslnou a roztříštěnou blbost, ve které už se pod tlakem fanoušků nikdo netrápí ani s tím, že by mohl používat střelné zbraně místo toho, aby si nechával vymlátit půlku gangu. Nechápu, proč to má dvě a půl (!) hodiny, když se tam 1) nic pořádného neřeší, 2) neobjeví jediná nosná postava a 3) jen zrekapituluje vymlácení baráku, jemuž předchází halda slovního balastu, záživného asi jako čumění do zdi za střízliva. No jo, to je tak, když si tvůrce vymyslí naprosto zbytečnou půlhodinovou expozici. Nemá nad sebou nikoho, kdo by mu řekl, že polovina vedlejších linií (vousáč, ty voe!) je úplně zbytečná a stupidní. A co je nejhorší, uvěří tomu, že hezká choreografie a přehledný střih dokáží lidi donekonečna bavit. Tak to leda velký kulový, pane Evansi! Souboj v bahně jasný vrchol, naprosto přetažená a zároveň prostředí silně nevyužívající bitka v kuchyni, jež chtěla býti vrcholem, na pár facek. Slušný řemeslo my ass. Z dialogových, ryze rutinních výměn museli usínat i lidi za kamerou. A to radši neřeším, jak moc je to oproti jedničce samoúčelně brutální. ()
V hlavných úlohách: Päste, päty, lakte, mačety, nože, brokovnice, samopaly, pištole, kladivá, sekery, baseballky, čakany, rozbité fľaše, sekáče, panvice, rozpálené kuchynské sporáky, obušky, skalpely a ostré sklá áut po čelných nárazoch. Plus jeden portviš. Už som v živote videl všeličo, ale tu som miestami aj ja takmer odvrátil zrak, najmä pri prerezávaní šliach a tepien a strieľaní do ksichtov. Totááálny náhul. A ešte to má aj dobrý príbeh. ()
Uff.. Moderní klenot Asijské kinematografie. Raid 2 je bezkonkurenčně nejlepší, největší a nejbrutálnější martial/akční flick pod sluncem, Iko Uwais připomínajícího mladého Jet Li se stává martial art hvězdou současnosti alespoň pro mě, Gareth Evans je nejzručnější akční režisér na naší planetě, ten chlap je génius, má dokonalý vizuál, nejrealističtější akční scény, které kdy ve filmu byly natočeny a perfektní práci z kamerou. Násilí a brutalita ve filmu obsažena se jasně vysmívá veškerým PG-13 akčním filmům a rozpočet 4,5 milionu se ještě více vysmívá všem vysoce rozpočtovým Hollywoodským blockbusterům. Nejkrásnější byl však příval akčních sekvencí od zabláceného vězení (nekontrolovatelný chaos), fantastická automobilová honička, o které se bude mluvit ještě hodně dlouho, vynikající akční scéna s dvojčaty, při které míru brutality mohou rivalovat pouze horory a finální fight, který vám vyrazí dech od intenzity a šílenství. Člověk při sledování nadává a řve jako při hokejovém mistrovství světa, zpotí se a vyčerpá jako při maratonu 20 kilometrů a hlavně kouká s otevřenou pusou na něco, co v životě neviděl. Takový zážitek jsem si z filmu snad ještě neodnesl, mám chuť se na film koukat pořád dokola. Olala to byl, ale randál ! 10/5 ()
Jednička byla dílem výborného choreografa, dvojka výtečného režiséra. Jednička je takový test reel pro tenhle těžkotonážní matroš. Jasně, má jednodušší strukturu a tím i zdánlivě větší tah na branku, jenže tam, kde Evans v prvním Zátahu prošlápl podlahu plynovým pedálem po pár minutách (a po dalších pár minutách lehce monotónně hučel), předvádí ve dvojce precizní tůrování mašiny, která se na závěr dostane do otáček, u kterých říkám zcela zodpovědně: nic lepšího, vymazlenějšího, kontaktnějšího a brutálnějšího jsem v akčním filmu neviděl. Kinetické svinstvo, na které má jen třetí Bourne. Evans se navíc ukazuje být i dobrým vypravěčem, když už ne scenáristou - výborně pracuje s hereckým materiálem (návrat muže-makaka!!!), lahůdkově tahá atmosféru mrtvolných neonových setů i v klidných pasážích a z hlavní postavy se mu daří vymačkat víc než loktovací kombajn. Prostě navzdory celkem vražedné stopáži a velmi průhledné zápletce drží za ohryzek a nepustí. Ten film má pod neskutečně vymazleným estetickým povrchem velmi jednoduché, ale brutálně účinné emoce. Zaháčkoval mě natolik, že kuchyňskou scénu jsem s Ramou (spolu a chutně) prožíval fyzicky - pro mě je to taková Vesmírná odysea bojových scén. The Raid 2 není jenom levelová hříčka, ale monstrózní a uhrančivý svět, něco podobného, o co se s mnohem menším úspěchem pokoušel Refn v Jen bůh odpouští. Tohle je pro mě zásadní žánrová událost, před kterou se konkurence jen třese digitální a drátovou hanbou. [95%] ()
Galerie (72)
Zajímavosti (27)
- Akční choreografii na filmu dělal Gareth Evans. (Rominator)
- Rama (Iko Uwais) se postaral o rekord v počtu úderů, kdy jich za 16 vteřin rozdal 107, což představuje 6,7 úderu za vteřinu. (Epistemolog)
- Citát na jednom z plakátů „Jeden z nejlepších akčních filmů všech dob“ byl převzat z recenze z webu Collider, známé především díky kritickým názorům. (Ouwen)
Reklama