Reklama

Reklama

Černé Vánoce

  • USA Black Christmas (více)
Trailer 1

Studentka Reily (Imogen Poots) má po lehce traumatickém zážitku ze střetu s opačným pohlavím pifku na všechny chlapy a její spolubydlící na koleji ji v tom mohutně podporují, protože od čeho jiného jsou kámošky, že? Všechny se těší, jak si užijí vánoční svátky ve vyprázdněném univerzitním kampusu, z něhož většina studentů odjela strávit prodloužené volno s rodinami. I proto, že kvůli nevraživosti vůči opačnému pohlaví začalo být tohle sesterstvo dost nepopulární. Dokonalou idylu plnou sněhu a blikajících světel naruší série znepokojivých textových zpráv, která jim začne chodit na mobily. Následně jedna z nich zmizí a další zavraždí maskovaný útočník. Než si Reily a ostatní dívky uvědomí, že jim všem jde o život, ztratí jakoukoliv naději na únik. Mají jen dvě možnosti – pasivně čekat, než si smrt přijde i pro ně, nebo se postavit na odpor. Klíčová otázka zní, kdo proti nim vlastně stojí, a jestli můžou věřit některému z kluků, kteří jim přišli na pomoc. (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (84)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jason Blum aktuálně patří mezi nejmocnější lidi Hollywoodu a dává to smysl. Hlava studia Blumhouse sází především na levné horrové fláky, které mají malý rozpočet a zvládnou následně vydělat mnohonásobek svého rozpočtu. Průměrný rozpočet u Blumhouseovek je zhruba 12 milionů dolarů a průměrné výdělky jdou zase obvykle přes stovku. A zároveň se musí dodat, že Blumhouse většinou sračky do kin nesází. Najde se tu nějaký ten špatný film, hodně těch průměrnějších ale pak si člověk vzpomene na loňský Halloween, Rozpolceného a Skleněného od M. Night Shyamalana, Uteč od Jordana Peela nebo si uvědomí fakt, že se Blum skrz své studio dokonce podílel i na BlacKkKlansmanovi a dá se tak říct, že je Blumhouse studiem nevyzpytatelným u kterého divák nikdy neví co ochutná. A občas bohužel musí skousnout nějaký ten hořký karamel.... To je přesně příklad Černých Vánoc. Film by měl být remakem jistého slasheru z roku 1974 a téže remakem remakeu z roku 2006, ani jednu předchozí verzi jsem ale neviděl a z doslechu vím, že mají nejnovější Černé Vánoe s těmi staršími opravdu velmi pramálo společného. Zaujmulo mě ovšem tvrzení režisérky a scénáristky Sophie Takal, která své Černé Vánoce označila za feministický film. A já si vlastně řekl, že proč ne pokud ty řeči nepůjdou v niveč a někdo se tu opravdu pokusí v rámci slasheru ukázat něco nového a neviděného. Jenže Černé Vánoce jsou možná unikátní v tom jak o moc velký WTF počin to jde. Jedná se o skutečně velký WTF počin, který je srovnatelný s libovolnými příšernými sequely nejslavnějších slasherů všech dob (ve volném překladu srovnatelné jako s příšernými sequely Halloweenu nebo Pátku třináctého) a pokud se mi někdo další pokusí tenhle film označit jako feministický film tak se mu bez milosti vysměji do tváře! Musel bych si asi se Sophii Takal sednout a nechat si od ní vysvětlit co v jejich očích znamená feminizmus, protože v Černých Vánocích je sice pokus o silné a soběstačné ženské hrdinky, tyhle pokusy jdou ale do háje, protože se Takal nevyhnula klasickým klišé hloupých postav, hloupým nefunkčním pokusům o ukázku fungování přátelství hlavních hrdinek a především se Černé Vánoce strašně tempově loudají i když trvají pouhou hodinu a půl! Je to až k nevíře jak hloupý, odfláknutý a nefungující ten film je. Někdo si očividně místo čerpací inspirace z těch nejlepších možných slasherů bral inspiraci z těch nejdementnějších a nejhorších a nedokáže téměř nic! Nedokáže pořádně vyděsit, vzhledem k ratingu PG-13 v rámci slasheru nedokáže předvést ani pořádná jatka a nedaří se mu ani s jeho pokusy o humor. Především ony dialogové výkřiky nad tím, že jsou všechny silné nezávislé ženy a nepotřebují žádného chlapa by porazili nějakého šmejda v masce nepůsobí silně ale totálně směšně! Pořád se řeší jestli jsou ženy nuceny být utlačovány v mužském světě nebo jestli jsou ženy schopné být dominantními a nikam to nevede! Scénář stráví zhruba prvních 45 minut těmihle tupými výkřiky kombinované řečmi o tom, že jsou všechny hrozné ,, sestřičky´´ a krásně spolu prožijí vánoční svátky, řádění onoho zabijáka z prologu se následně opravdu objeví až po půl hodině! Je až k nevíře jak dramaturgicky tenhle horror líný je a to především k tomu, že většina ostatních blumhouseovek tenhle problém nemá. Tady si to ale Blum očividně nepohlídal. Blumhouse jinak klasicky vsadil na takové dvě větší herecké hvězdy a zbytek obsadil především neznámými tvářemi, které se snaží co to jde, reálně vás ale nebude trápit, že neznáte jméno téhle a tohohle. V hlavě tak utkví jen Cary Elwes, který tu je na hraně vedlejší role/čestné roličky a je ve finále jednou z nejlepších věcí na tomhle filmu už kvůli svému charizmatu. Imogen Poots je poté vlastně celkem oukey i když se můj neutrální vztah k ní kvůli tomuhle filmu rozhodně nezměnil. Problém je ale možná také v tom, že i když se scénář snaží tak Poots prostě nemá co hrát. A s tím jejím traumatem si Takal u psacího stolu musela vytřít prdel. Ne, jinak to říct nejde! Z toho traumatu šlo opravdu vytěžit něco víc, ve finále ale se ale fakt divákovi jen dere hlavou otázka ´´ proč?!´´ Po řemeslné stránce jde jinak jako klasicky u Blumhouse o minimálně solidní průměr, pořád jsem měl ale pocit, že koukám na film, který vypadá hůř než všechny ostatní Blumhouseovky. Ve finále se ale krom Elwese dá o tomhle filmu jako nejlepší věta říct to, že nevypadá úplně špatně a to je prostě další smutný fakt. A já už vlastně nevím co bych dál psal... Černé Vánoce jsou prostě omyl, který zase stál málo a zase si díky svému 5-milionovém rozpočtu jenom v Americe vydělá minimálně 7x násobek, bolí ale tím jak ambiciozní dle své režisérky chtěl být a jak bolestivě není. Buďme prostě rádi, že za pár týdnů už si ten film nikdo pamatovat nebude a že ony podivně otevřená vrátka na konci pro potencionální pokračování nechá Jason Blum zavřené..... Dvojka by totiž nemusela bolet jenom mně ale i hodně dalších lidí! () (méně) (více)

Marceloo odpad!

všechny recenze uživatele

Vianočné sviatky sú časom pokoja, ale nie každý ich môže stráviť s rodinou. Riley (Imogen Poots) má to šťastie, že má pri sebe svoje kamarátky zo sesterstva, ktoré jej rodinu nahradia. Ocitnú sa ale vo velkom nebezpečenstve, keď sa v okolí ich školy začne počas sviatkov pohybovať zamaskovaný útočník, ktorý ich terorizuje aj cez internet. - Totálna katastrofa. Nechápem prečo mala režisérka potrebu vziať meno hororovej klasike a vytvoriť takúto úbohosť. Už len spracovávanie hororového žánru vo feministickej rovine je úplne na smiech, pretože tento žáner za posledné desiatky rokov vytvoril tolko silných ženských protagonistiek, že mu môžu konkurovať snáď len komiksy, ktoré sú ale rozpočtovo niekde inde. Nefunguje tu absolútne nič, postavy tvrdia že sú 'sestry', ale každá interakcia medzi nimi je neprirodzená. Všetci muži sú zlí, ale našťastie sa nájde jeden SIMP, ktorý tieto 'sestry' dokáže spasiť. Finále je ako zlá komédia a som rád, že som si to nepozrel pred včerajším dňom, lebo by som sa za to hanbil. Roky som si šetril hodnotenie odpad! pre nejaký horor, ktorý by pre mňa toto hodnotenie definoval. Dnes môžem konečne povedať, že som ho našiel, a paradoxne nejde o horor natočený na mobil a pridaný na YouTube, ale o horor vytvorený velkým štúdiom. + Cary Elwes + herečka z Green Room ()

Reklama

ARI50 

všechny recenze uživatele

Katastrofální podívaná, příběh špatný až to málem zničilo celou atmosféru svátků. Herecky nevím kde na to chodí ale tohle byl bolestivý hnus, hrozný koukat do konce na tyhle výtvory. Zlaté staré černé vánoce, protože tohle je film na spálení. Atmosféra v prdeli, a záběry totálně mimo svět, a konec bojovnice Xeny se rozhodly zničit finále, odpad to olízalo. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý vstúpi do dejín kinematografie, ako najsmiešnejšia girl power tímovka všetkých čias. A aj keď to bol v dvoch-troch scénach evidentne úmysel, aj tak je to zle. Režisérka nezvláda žáner horor, nezvláda žáner satiry, a čo je najhoršie; nevie ako vyjadriť to, čo chce povedať. Od odhalenia pointy pôsobí, ako keď sa nedostatok intelektu stretne s nedostatkom zdravého úsudku. A je úplne jedno, či sa malo jednať o jednoduchú hororovú komédiu a la Ready or not, dômyselnú satiru typu All cheerleaders die, alebo nejakú formu sebereflexívnej deštrukcie žánru, keď vo výsledku nedokáže byť dostatočne zábavná ani ako camp. Držte si menštruačné kalíšky a ja dávam jeden, alebo nech nežerem, jeden a pol hviezdy za “Up in the Frat House.” Pôjde do denníčku. ()

Trevor 

všechny recenze uživatele

Najväčšou výhodou tohto filmu je že sme sa naňho rozhodli neísť do kina. Po úvodnom boji afroamerickej feministky proti bielemu patriarchátu a úspechu potom, ako bola socha bieleho chlapa na univerzite odstránená som o túto liberálnu sračku stratil akýkoľvek záujem, ale podarilo sa mi ho dopozerať keďže som si čas krátil na instagrame. Iba z dôvodu že odpad neudeľujem ako na bežiacom páse to má jednu hviezdičku, aj keď dôvod na ňu je tentokrát prozaický. Ušetrené eurá za vstupenku a občerstvenie a pekná vianočná pesnička. To bolo jediné v tomto filme, čo stálo zato. Ďalšie dobré komentáre ricci.s , Arsenal83 a Pajkenzi. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (6)

  • V úvodnej scéne sa na stole na chvíľku objaví soška jednorožca. Podobne tomu bolo aj v zvyšných dvoch filmoch tejto série. (beso74)
  • Meno mačky patriacej dievčatám je Claudette, je to narážka na originál z roku 1974, kde sa v podobnej úlohe objavila mačka menom Claude. (beso74)
  • Film mal mať pôvodne natáčať s ratingom R (mládeží do 16 rokov prístupný len v sprievode rodičov), avšak po negatívnych reakciách skúšobného publika bol film prestrihaný na verziu s ratingom PG-13. (beso74)

Reklama

Reklama