Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Jean Reno, Gary Oldman, Natalie Portman, Danny Aiello, Peter Appel, Willi One Blood, Michael Badalucco, Ellen Greene, Elizabeth Regen, Frank Senger, Maïwenn (více)Obsahy(2)
Záhadný Leon (Jean Reno) je elitním newyorským nájemným zabijákem. Když jsou vyvražděni jeho sousedé, Léon se stává neochotným ochráncem jediného, kdo masakr přežil - dvanáctileté Mathildy (Natalie Portman). Ta ovšem nechce ochranu, ona prahne po pomstě. Od elektrizujícího nástupu až po fatální zakončení je LEON nabitý nekonečnou kaskádou akce a napětí. (Magic Box)
(více)Recenze (1 478)
Bez vzletných frází a jedním slovem VYNIKAJÍCÍ. Od režie, přes kameru, k hereckým výkonům (bez vyjímek). Na té holce už tenkrát něco bylo :-) ()
Hooodně zajímavě pojatá gangsterka s příliš sladkobolným motivem tichošlápek - holčička. Já osobně bych Bessonovi tu jednu hvězdičku přihodil, když by přeci jen trochu víc zatlačil na pilu a nenechal Leona jen pomalu plynout vstříc čitelnému závěru. ()
Jemně vykreslený a přitom báječně zahraný vztah mezi Renem a Portmanovou nemá chybu. Besson ve svém prvním hollywoodském filmu zůstal svůj a Leon si tak zachoval francouzský esprit. Nezapomenutelná je kreace Garyho Oldmana coby psychopatického gaunera a milovníka klasiky. Eric Serra se rovněž překonal a stvořil půvabný soundtrack (v 5.elementu na to zase zapomněl). ()
Slova nemohou vystihnout moje pocity - na jedné straně ohledně výkonů Jeana Reno a Garyho Oldmana a s nimi spojený respekt až strach, po nehynoucí lásku k Natalii Portman, která už navždy zůstane v našich srdcích. ()
Nejdříve pečlivé vybudování vztahového základu, který vás rozvaří a potom akční finále, které vás dovaří. Totálně. 95% Zajímavé komentáře: kiddo, Skip ()
SMRT JE DNES VRTOŠIVÁ. Chvíli jsem litoval, že nevidím režisérský sestřih, ale po přečtení zajímavostí jsem tuto svou pošetilost vzal zpět. Méně je někdy více, člověk nemusí o vztahu dívky a zabijáka vědět všechno, více si domýšlí a zbude mu i prostor pro vlastní představivost. ()
Víte jak poznáte, že se na film dívá Vaše srdce? Máte slzy v očích. Na Leona se dívalo moje srdce. ()
Bezkonkurenčne najlepší Besson. Na tohto chlapíka so slabosťou pre kvetináče, staré muzikály a nedospelé dievčatká sa nechytajú ani magickí potápači a hysterické punkerky vycvičené v podobných zručnostiach, akými oplýva on sám. Director´s cut je plný scén (Mathildino zvádzanie v nových ružových šatočkách, zaúčanie do zabíjania), pri ktorých vám je do plaču, že vôbec existuje tá vykastrovaná verzia bez nich. ()
Na Leona si vždy vzpomenu když koukám na film s Jeanem Reno. Dost možná je to největší role, protože právě tady se zamiluje do mladičké Natalii Portman a ta nájemnému vrahovi bez citů dokáže udělat v hlavě pořádný zmatek. Herecky je to zvládnuté na výbornou a určitě už je to i legenda, protože takovýto film se nezapomíná. Nastartoval Portmanové kariéru, byl tak trochu revoluční, už svým příběhem, dokázal že Jean Reno je frajer a hlavně ukázal jaký je Luc Besson umělec natočit něco tak originálního tak citově a zajímavě. Dokázal vlastně takřka nemožné. Každopádně na pět hvězdiček to u mě není. Mám ten film rád, ale plný počet tomu nedám ani na poprvé, a ani na podruhé. ()
║Rozpočet $16miliónov║Tržby USA $19,501,238║Tržby Celosvetovo $45,500,000║ Veľmi pôsobiví film! Dokonalé spracovanie! /100%/ ()
Výjimečné spojení výborný herců, talentovaného režiséra s americko-evropským stylem a tématiky, které by se kdejaký scénárista obával. Luc Besson však ne a jeho Leon se řadí vedle (spíše před:)) Magickou hlubinu i Brutální Nikitu, z které hlavní postava prakticky "pochází". Trojlístek Portman-Reno-Oldman vévodí snímku v každé vteřině stejně jako skvěle napsaný scénář, který nejen prohlubuje samotné postavy do dostatečné hloubky, ale také dodává příběhu na ojedinělosti a preciznosti. Leon totiž není v podstatě ani extra akční snímek (vždyť akčních scén tam je jak prstů na jedné ruce), ale drama o postavách a jejich potřebách. Všichni zúčastnění (ještě Eric Serra a jeho hudba:)) si zaslouží velkou pochvalu za film, který přežije všechny své protagonisty. ()
Po Magicke hlubine nejlepsi Bessonuv film - a navic objevil pro film Natalii Portmanovou. ()
Scénář: Luc Besson .. Majstrštyk Bessona a rozhodně jeho nejlepší film! Sonda do života negramotného mafiánského "čističe", malé holčičky a zkorumpovaného poldy, které "osud" svede dohromady a pro každého přichystá tragické následky. Výborně zahraná, hodně citlivá a drsná (zajímavá kombinace) podívaná s excelentním závěrem!! Director's cut rulez. ()
Sice natočit hezký film o zabijákovy je hnusný (jak tvrdí Michalkov), já jsem byl ale filmem stržen. Výborní Reno a Oldman (hlavně to jeho trhnutí hlavou když si bere drogy). Výborné akční scény. ()
Úchvatný, podle mě v mnohém až příliš francouzský (ale vem to čert), film. Malinká a už sympatická a herecky vyspělá Natalie Portman je rovnocenným hereckým doplňkem Jeana Reno, jenž tu vpodstatě rovinul svou "čističskou" postavu z Nikity. Nekorunovaný král (alespoň pro mě) záporáků Gary Oldman nezůstává pozadu. Skvělý scénář, výprava, prostě vše, asi vrcholné dílo Luca Bessona (i když u něj to je většina:-)). ()
Jsem na vážkách. 90%. A čtyři dávám proto, že Leon má moc vysoké hodnocení -- Herecké výkony bez debat, režie bez debaty - dokonalé akční scény, božsky sestříhané, nasnímané ( kamera Thierryho Arbogasta je vážně nádherná, dobře vybraný filtr, elegantní pohyby, špičková práce s detaily ). Co mi vadilo? Balancování příběhu někde mezi vážnem a totální nadsázkou. A pak trochu malý prostor byl věnován vykreslení vztahu mezi Leonem a Mathildou. To se pak odrazilo v závěrečných emocích, které nebyly tak silné, jak bych si přál. Ale i tak to je filmový orgáč... ()
KAŽDÝ BY MĚL MÍT KOŘENY.....Uklízeč Leon i malá Matylda. A určitě taky (výtečnej) ,,hnusák" Gary Oldman. Někdo je zapustí dřív, někdo později a někdo třeba nikdy. A třeba jen proto, že se nejdřív musel naučit střílet puškou, protože jen díky ní měl odstup od klienta. A čím byl větší profík, tím chodil blíž a blíž. Až se naučil zacházet s nožem. LEON, to je přesně ten film, při kterém na začátku otevřu hubu a zavřu ji po skončení titulek. Má vůbec cenu psát o vztahu Leona a Matyldy? A můžou slova popsat vztah Leona a kytky? Kdo neviděl neuvěří .... a my ostatní jsme zase o kus dál. ()
rozpočet : ? tržby americke : $19,501,238 ()
::::::::::::::::::::::: Krásný film. Z tohodle filmu je mi vždy smutno. Proč musel sakra tak špatně skončit ? Proč ? Výtečně zahraný film ! Za zmíňku stojí hlavně Natalie Portman a Gary Oldman. Když jsem byl ještě dítě, tenhle film mi naháněl husí kůži. Skvěle natočený snímek. Vždycky jsem si představoval, že jsem se vrátil v čase do minulosti a jsem spolu se štábem na place. Po natočení všech scén jsem seděl spolu s Natalii, jenom já a ona, v nějakém bistru, klábosili jsme, popíjeli colu a nahlas se smáli. No jo, dětské sny. Byl to a pořád je film mého, nejen dětského srdce, na který nikdy nezapomenu. Mám tento film moc rád a v mém srdci je pořád. Možná se mi jednou můj dětský sen vyplní a já budu s Natalii sedět v bistru, ale na tom přeci nesejde.Tento film mi něco dal, něco cenného, krásného........ :::::::::::::::::::::::: ()
Před zhruba 15 lety ještě v době, kdy existovaly videopůjčovny a o DVD přehrávačích jsem neměl ani ponětí, jsem si z jedné takové půjčovny s legendární místností do níž vstup byl skrze korálky, přinesl nějakou kazetu, kdy patrně šlo o nějakou kreslenou kravinu nebo o Blbý a blbější, což byl určitě nejdospělejší film, jaký jsem si odtamtud kdy půjčil, jsem v trailerech, které předcházeli onomu hlavnímu kousku uzřel jeden film, který mě hned zaujal charizmatickým řidičem Pontonem z Růžového Pantera a specifickým vizuálem. Neměl jsem ani ponětí, co to je zač a to větší překvapení nastalo o zhruba 15 let později, když jsem náhodou koukal právě na Leona.. Prakticky od prvních chvil jsem s úsměvem chápal, že tohle je to shledání, že sem to celé směřovalo.. Devadesátkový Luc Besson je možná jedním z nejlepších a nejcharakterističtějších tvůrců. A jeho nejslavnější filmový trojlístek, kde spolu s Leonem je ještě Brutální Nikita a Pátý element, čiší autorským pojetím a osobitou vizí, které dělají tyhle jeho kousky tolik specifickými.. Leon tak není jen tak ledajaký film nýbrž naprostý vrchol Bessonovy profesní dráhy.. Prakticky v jednom domě se odehrávající příběh o vztahu dvou lidí, kteří by spolu možná vůbec čas trávit neměli, jinak jeden bude shledán pedofilem a druhý lolitkou.. Co si Besson nacvičil v Brutální Nikitě, včetně postavy čističe Jeana Rena, jen přenáší do svého dalšího projektu. Svět zabijáků a drog, kde vládnou peníze.. Jen tentokrát se snímku dostává daleko propracovanějších postav a takového vymazlení s každým motivem. Spojit vyzkoušeného Jeana Rena, který s brýlemi na očích aspiruje na nejdrsnějšího chlapíka vůbec, s začínající Natalie Portman ve své vůbec první filmové roli, do páru, které vliv nepřívětivých okolností spojil v cestě za jejich osudem. Leon je postava, která celý život obětovala kariéře zabijáka a proto zanevřel nejen na svůj osobní život ale současně zaostal v jakémkoli rozvoji. Konečně pomoc mu se vrátit na cestu se snaží malá sousedka Mathilda. Přes svoji rozdílnost však vidí, že si můžou vzájemně pomoc stát se lepšími… Příběh o drogách, které spojují samostatně existující postavy tíhnoucí k jednomu problému, přes který se všechny společně přenést nemohou. A když se do cesty Leonovy a Mathildě přimotá ještě věčně sjetý Gary Oldman, ve svojí nejšílenější roli vůbec, jsou šance na šťastný konec minimální.. Někdy je to pocta filmovým klasikám, jindy francouzské literatuře, ale pokaždé jde o fantastický zážitek, který rozkreslí snad každou černou chvíli.. A když pokaždé při závěru v slzách vidíte konec, jehož jste se již od začátku mohli obávat, kdy Besson skutečně dostojí jednomu filmovému klišé, i přesto jako divák už věříte, že to bylo blízko a mohlo všechno být jinak.. Někdy vidíte devadesátky jako paletu chutí, kde se točilo vlastně všechno, akční filmy přidávaly na akci, komedie testovaly, kam až můžou zajít. Když tu se ale objeví pár kousků, které jsou jako růže na homogenním smetišti.. A takový je Leon. Ani ne dvouhodinová kombinace nálad, jež dokáží diváka kompletně odzbrojit.. Těžká kvalita, které ani na poněkolikáté nic nechybí a ve všech svých bodech pořád stejně rezonuje. Tohle je svět, kde lidi navazují vztahy s květinami nebo nájemnými vrahy. Tohle je ulice, kde jsou mafiáni správci fondů a finančními poradci.. Fantastický filmový zážitek. 100% () (méně) (více)