Reklama

Reklama

Vždy dokázal zajít o kus dál, aby nastolil spravedlnost... Drsný detektiv Buddy Manucci (R. Scheider) vede speciální policejní útvar, který jde po zločincích, jimž ve vězení hrozí sedm a víc let. Postupně rozkrývají rozsáhlou zločineckou síť a dostávají jednoho gangstera za druhým. Vůdce organizací však začne znenadání někdo unášet v přestrojení za policisty a žádat o výkupné. Situace se vyhrotí ve chvíli, kdy gangsteři odhalí jednoho z Buddyho parťáků, který je následně i zastřelen. Činnost Buddyho útvaru je poté sice dočasně pozastavena, jeho odhodlání dopadnout vrahy svého přítele ale nikoliv… Sedm a víc z roku 1973 je nepřímým pokračováním úspěšného filmu Francouzská spojka a vzniklo mezi jejími oběma díly. Není také náhodou, že se postava Roye Scheidera jmenuje stejně – Buddy. Kvůli problémům s autorskými právy mu však bylo změněno příjemní z Russoa na Manucciho. Režisérem snímku byl Philip D’Antoni, producent zmíněné Francouzské spojky ale také filmu Bullittův případ se Stevem McQueenem z roku 1968. Ve všech třech snímcích, na nichž se D’Antoni podílel, vyniká skvěle natočená automobilová honička. (Česká televize)

(více)

Recenze (54)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Typická sedmdesátková kriminálka se vším co k tomu patří. Máme tu takový ten klasický pomalejší rozjezd který je pak vykompenzován pár podařenými sekvencemi. Nevyčnívá to nijak výrazně z tehdejší tvorby, ale minimálně kvůli té zdařilé honičce a závěrečnému rozuzlení to za sledování stojí. Navíc v jedné ze svých prvních rolí se tu jako protivník Scheidera objevuje můj oblíbenec Rychard Lynch který se snad s tím svým typickým psychopatickým kukučem už musel narodit. Na lepší 3* to v pohodě vystačí.65% ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Film navazuje na Francouzskou spojku, ale víc mi připomněl Bullittův případ. Jde totiž také o tuctovou kriminálku, zajímavou jen skvěle zahranou hlavní postavou a fantastickou automobilovou honičkou. Tentokrát ne v San Francisku, ale v New Yorku. Je to jedna z těch naháněček táhnoucích se přes půl města, v nichž se auta postupně demolují a jedno nevyhnutelně skončí jako vrak. Zbytek je kompletně průměrný, včetně atmosféry. Je správně drsná, jak se na sedmdesátky sluší, ale nic z čeho by si člověk sedl na zadek. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Mám rád atmosféru sedmdesátkových kriminálek, ale snad žádná u mě nikdy nedosáhla na víc než tři hvězdy, protože dějově mě až nepříjemně často nudí a odzívám i všechny ty slavné honičky. A Sedm a víc mě nudilo už úplně, i když některé scény tu - i díky nepříjemné hudbě - působí až hororově (úvodní akce, 2x automyčka). Plus ta honička mi přišla hodně opsaná od Bullita. ()

Javert 

všechny recenze uživatele

Výborné vtrhnutí na scénu v podání Scheiderovy partičky je bohužel následováno rozvláčnější půlhodinkou, po které ovšem následuje svižná chlapácká oldschool kriminálka let sedmdesátých. Sice jsem čekal (a ještě více si přál), že se Scheiderova postava ze Spojky v tomhle řekněme vedlejším projektu přesune do polohy více takříkajíc "pepkovské", ale tomu se nakonec nestalo. Možná to dobře není, možná je, to ať si každý posoudí sám. Já však i přes výše zmíněnou věc hodnotím tenhle film jako opravdu povedený. Scény v myčkách (odteď již na ně nebudu nahlížet tak nevinně) a honička patří k nejlepším momentům. ()

charge 

všechny recenze uživatele

Opět jeden z krimifilmů s nemastným a neslaným příběhem, kterých se natočily v 70. a 80. letech snad stovky a všechny mají společné nudné vlečení se dějem, nezáživné herce a spousta automobilových honiček, která nechybí asi v žádném z nich, ale v podstatě jsou pouze spestřením, nikoli věcí, která dělá z filmu kultovní záležitost. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (1)

  • Film je spin-offem Francouzské spojky a vznikl mezi oběma díly. Aby nedošlo k dotčení autorských práv, postava hlavního detektiva byla přejmenována z z Buddy Russoa na Buddy Manucciho. (honajz)

Reklama

Reklama