Reklama

Reklama

Obsahy(1)

James Bond, agent 007, skončil aktivní službu a užívá si zasloužený odpočinek na Jamajce. Klid však nemá dlouhého trvání – objeví se totiž jeho starý přítel Felix Leiter ze CIA a požádá ho o pomoc. Mise na záchranu uneseného vědce se ukáže být zrádnější, než se na začátku zdálo. Bond se během vyšetřování dostane na stopu nevyzpytatelného zločince, který disponuje nebezpečnou a velmi ničivou novou technologií. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (8)

Trailer 8

Recenze (1 107)

castor 

všechny recenze uživatele

Dosud mě bavilo, že 007 není jen tím nezranitelným bourákem. Právě poloha Daniela Craiga, kdy byl jeho agent unavený, zatrpklý, špatně střílející, chybující v úsudcích a s několikadenním strništěm, mi byla ve všech předchozích nadprůměrných dobrodružstvích blízká. Tady je hrdinou z masa a kostí jen co se emocí týče. Zbytek pokulhává. Respektive já viděl spíš snahu o citlivější než civilnější pojetí Bonda. V dlouze odkládané oběti koronavirové pandemie mu nicméně tvůrci nabídli řadu hereckých výzev. A ty Craig chytil za pačesy. Celé to začne u hrobu milované Vesper Lynd, skončí s rovněž milovanou Madeleine při telefonickém hovoru, u kterého zaslzí nejedno oko. Mezitím vším se skládají starší zápletky s novými, řada starých postav dostává svých pár minut slávy a upřímně jsem se ve všech těch spikleneckých liniích místy ztrácel. Navíc Rami Malek na záporáky Javiera Bardema a Christopha Waltze nenavázal, nepomáhají mu s tím hlavně věty, které rvou za uši. A za těmi velmi málo joky evidentně stojí Phoebe „Potvora“ Waller-Bridge. Problém jsem měl i s akcí. Ano, kamera se mazlí s velkorysými scenériemi a hned hororový prolog pod ledem velmi potěší, ale třeba při akci v Norsku v autě prchající Bond třikrát totožně žďuchne do svých pronásledovatelů (potřetí jsem už vážně skoro zívnul), naštěstí vzápětí leccos vynahradí štvanice v lese utopená do mlhy. Finálové střílení po chodbách (prásk – padající žoldák – prásk – padající žoldák) opravdu nápadité není. Čekal jsem víc. Slabé čtyři hvězdy. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Nikdo mu nevěřil, ale nakonec to byl právě Craig, který stvořil nejlepšího Bonda. Jeho agent 007 měl výhodu v komplexní sérii, která se nebála dát prostor pestré škále emocí a nečekanému vývoji hlavní postavy. Finálová epizoda je možná zbytečně dlouhá a nevýrazný záporák dává vzpomenout na nudné pomatence z let minulých, ovšem laťka pro dalšího nástupce leží zatraceně vysoko. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Pro bondovky jsou díky nápaditému grafickému provedení a volbě pěveckých interpretů/interpretek příznačné - mimo mnoho jiného, samozřejmě - titulkové sekvence. NO TIME TO DIE se během té své zhusta odkazuje k vybraným předchozím: od DR. NO (tečky, které se obecně vztahují k těm conneryovským) přes V TAJNÉ SLUŽBĚ JEJÍHO VELIČENSTVA (upomínání na předchozí včetně vyobrazení důležitých postav) až třeba k ZLATÉMU OKU (poničené sochy minulosti) či QUANTUM OF SOLACE (písek, ubíhající čas). Zároveň k těmto zní melodramatická píseň, která je nazpívaná ženou: Billie Elish. Pro poslední craigovskou bondovku je taktéž typické, že hutně odkazuje k těm předchozím, zatímco do bondovského universa přináší větší míru melodramatičnosti (a tudíž emocionální i fyzické zranitelnosti protagonisty), než bylo až na jednu lazenbyovku (zranitelnost po emocionální stránce) a dvojici daltonovek (zranitelnost spíše po fyzické stránce) zrovna zvykem.________ Osobně v odkazování a melodramatizování spatřuji největší pozitivum i negativum. Craigovský Bond je jak svůj (ve zmiňovaných šrámech na těle i na duši), tak je i jako všichni předchozí Bondové, přičemž i snímek je koncipován jako procházka různými podobami bondovek za víc než půlstoletí historie franšízy. Začne se velmi dobrou lazenbyovkou, kdy by James rád vedl soukromý život a nebyl 007, s conneryovskými aluzemi. Po titulkové sekvenci se pokračuje velmi dobrou daltonovkou, kdy je agent mimo službu a vše je to dost osobní, navázané na Felixe. Následuje bondovky rozrušující a něco nového opravdu vnášející melodramatická rovina bez akce, s důrazem na to ne/vyváženost osobního a profesního života a vztahování se k "rodině" i rodině u hlavní i vedlejších postav z předchozích částí. Melodramatická část, následující po prvních dvou aktech (lazenbyovských 25 minut, daltonovských 30-35 minut), zabírá se svými třemi a čtvrt hodinami zdaleka nejvíce, a tak je dílo co do tempa dost nevyrovnané. Vše se od druhé hodiny projekce dál završí zcela přiznaně - znovunabytím kódového označení conneryovsko-mooreovskou bondovkou s těmi nejomšelejšími proprietami (izolované sídlo, řečnící záporák s nějakou tělesnou vadou, vypořádání se se záporákovým pomocníkem s další tělesnou vadou, záchrana světa, důraz na hračičky). Nemám ale za to, že soubor čtyř velmi dobrých až výborných děl tvoří jedno skvělé. __________ Kupodivu je to na rozdíl od SPECTRE soudržné, a to jednak díky příčinnému rozvíjení brakových propriet ve vyprávění (například ruský vědec, vševidoucí oko), pozdějšímu zužitkování visících příčin (např. minulost mezi protagonistovou láskou a novým antagonistou, vlas) a jednotnému, bezpříznakovému stylu (pomine-li se to zimmerovské citování různých bondovských kompozic s obzvláštní slabostí pro tu lazenbyovku). Problém je, že alespoň u mě tohle odkazování se a pohrávání si s dějinami značky vede k určité distanci, která narušuje zamýšlený silný prožitek vyvěrající z akcentování melodramatické roviny a nekompromisnímu zacházení s vedlejšími i hlavními postavami. Uvědomování si, že tady se variuje jedna lazenbyovka, tam zase jedna daltonovka, umožňuje ocenit hru s historií značky, ale upozaďuje to prožitek z napojení na postavy, jejich vývoj a situaci, v níž se zrovna nachází. A také: z craigovských bondovek mi tahle přijde nejméně filmařsky pozoruhodná kvůli bezpříznakovosti stylu (ponechám-li stranou jednu falešnou jednozáběrovku a důraz na zvuk a soundscape pro vykreslení prostředí a orientaci v akci). Akce je i díky delším záběrům a preferováním celků až velkých celků, nejedná-li se o kontaktní souboje, přehledná a místy i nápaditá. Nenabízí ale z craigovek nic tak svým způsobem nasnímání fyzicky intenzivního jako "jednička", nepoužívá důmyslně intelektuální montáž a rychlým střihem nedává zakusit intenzitu dění jako "dvojka", není ani zábavná obměňováním bondovské akce jako "trojka" anebo "čtverka". V celkovém uchopení díla ani nenacházím žádný klíč anebo cokoliv pozoruhodného jako ve "trojce" (vztah starého a nového a motiv vyjití ze stínů, vyjádřený i příklonem k estetice noiru) anebo "čtverce" (práce s hloubkou ostrosti odvisle od míry vědomí postav a vůbec akcentování postupů strhávajících na sebe pozornost). Tohle jsou jedny z důvodů, proč mi tahle bondovka přijde z těch craigovských nejslabší, ale uznávám, že je na ní mnohé pozoruhodného. Nejenom těmi zlomovými věcmi, ale i třeba tou hrou s perspektivou - a celkově přerámováním perspektivy z mužské na ženskou - naznačenou už v netradičním úvodu soustředěném na Bond "Girls", nikoliv Bonda.__________ Nepopírám tak, že opakované projekce - do nichž se mi ale oproti předchozím Craigovým Bondům tolik nechce - mohou výsledný dojem i názor zlepšit. Zatím mě ale víc než snímek samotný "dojímá" kňourání těch, jimž se sáhlo na macho bílého heterosexuálního muže, jehož čas - jako zabijáka a ochránce monarchie a kolonizační mocnosti - nadešel. A taky mě z druhého spektra "baví", jak tohohle prorodinného agenta skoro nekriticky adorují voliči SPOLU a průtokové ohřívače toxické maskulinity, oceňující ne dvakrát šťastnou reprezentaci minorit (gayů a /černých/ žen). P. S. Po druhé projekci to jde nahoru, zvlášť pokud k tomu člověk přistupuje jako k "jubilejní" bondovce (25. v pořadí), která má být pastiší předchozích, aniž by přitom byla vyprázdněnou postmodernou, založenou výhradně na intertextualitě, ala DNES NEUMÍREJ. I ten nepůvodní styl, kdy se stříhá mezi velkými celky a detaily v narativně integrovaných atrakčních scénách, vychází z huntovského odkazu (střihač raných bondovek a režisér některých "pozdějších"). () (méně) (více)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Těžkotonážní bondovka. Dlouhá, dějově obsáhlá, patřičně robustní, se skvělým hereckým výkonem Craiga. Nelze se ubránit dojmu určité podobnosti s předešlou Spectre, především co se tempa a formální opulentnosti týče, avšak režijní kumšt a cit pro set-up scén Mendese střídá pracovitý Fukunaga, který se nezalekne předlouhé stopáže, další 00sedmičky na place, ani velkolepého vrstvení motivů důmyslně poskladané příběhové mozaiky. Tentokrát se do kina nepůjde na akčního Bonda, ale na hrdinu z masa a kostí, plného emocí a trápení. ()

Big_Boss 

všechny recenze uživatele

Wow… tak vedle Gunnovo Suicide Squad tu máme dalšího favorita na film roku 2021. Nejnovější a zároveň poslední bondovka NO TIME TO DIE za mě pořád nepřekonala perfektní SKYFALL, ale s klidem můžu říct, že to překonalo můj doteď druhý nejoblíbenější Craigovo film CASINO ROYALE. Tahle bondovka „NO TIME TO DIE“ je za mě nejbondovější bondovka ze všech Craigovo dobrodružství ve službách jejího veličenstva, což někdo bude brát jako mínu, ale já rozhodně ne. 007 tu hláškuje víc než dříve a konečně taky dostane nějaké zábavný gadgety. Jediný mínus tohohle filmu byl v mých očích záporák Remiho Maleka - Safin. Rovnou chci upozornit, že to nemá nic společného s hereckým výkonem Remiho Maleka, protože když se jeho záporák objeví na plátně, tak vás jeho přítomnost pohltí… jenže, on se na plátně nevyskytuje, tak často jak byste doufali. Po vizuální stránce je film pastva pro oči, kdy bych to stylem nejvíc přirovnal ke Skyfallu. Kinematografie a záběry kamer obecně dělají skoro z každýho záběru  skvost, kterej si díky pestrý paletě barev budete chtít hned pověsit na zeď v obýváku. Po akční stránce tu máme opět tu brutální syrovou akci na kterou jsme u Craigovek zvyklý a z každý kontaktní bitky tělo na tělo cítíte tíhu těch úderů a opravdu věříte, že je titulní hrdina v ohrožení… na rozdíl třeba od posledních Marvelovek, kdy už nemáte o hrdiny žádnej strach, protože přežívaj všemožný pády, výbuchy a nakládačky jako by se nechumelilo. Jinak přestřelky, automobilový honičky nebo jiný kaskaderský kousky jsou v NO TIME TO DIE vždycky perfektně nasnímaný, přehledný, svižný a hlavně jsou bez zbytečnejch střihů. Někoho možná zaskočí ta stopáž 163 minut, což jsou skoro tři hodiny a jedná se tak o nejdelší bondovku ze všech. Překvapivě mi, ale tahle podívaná utekla rychleji než poslední bondovka SPECTRE, která byla o 20 minut kratší, ale ke konci filmu jsem už pokukovat po hodinkách. Dál musím pochválit úvodní píseň, kterou tentokrát nazpívala Billie Eillish, kterou nemám úplně v lásce, ale lhal bych kdybych řekl, že jsem si tu písničku v NO TIME TO DIE hned nezamiloval. Nevím jestli to bylo tou úvodní sekvencí, ale v dobře ozvučeném kině s tou vizuální animací zní najednou ta její píseň 100x líp než na youtube. Billie prostě vystihla ten bondovskej vibe a musím její skladbu zařadit mezi moje nejoblíbenější, hned vedle Skyfall od Adele a GoldenEye od Tiny Turner. Další věc, kterou ještě musím zmínit se netýká jenom NO TIME TO DIE, ale obecně všech pěti bondovek Craigovo éry, a to je jejich vzájemná dějová provázanost. Nemůžu komentovat ostatní bondovky, protože jsem ještě všechny neviděl, ale pokud si vezmu třeba bondovky Pierce Brosnanna, tak tam je skoro nulová provázanost a na jeho bondovky se můžete koukat klidně na přeskáčku a o nic nepřijdete, protože to jsou vždycky uzavřený příběhy, který se neohlíží na předchozí filmy. No a poslední věc, která mě na tomhle filmu překvapila, bylo to, že tenhle snímek je docela emocionální, což bych u bondovky rozhodně nečekal. Samozřejmě to nechci moc rozebírat, ale až uvidíme film, tak pochopíte o čem mluvim. Kolem a kolem jsem teda věřil, že novej James Bond bude dobrej film, ale Cary Fukunaga pro mě tenhle snímek vystřelil mezi favority roku a díky tomu si ode mě odnáší hodnocení 9/10 a jedná se určitě o film, kterej si přidám do svý bondovský sbírky. () (méně) (více)

Galerie (175)

Zajímavosti (61)

  • Farebné kruhy na začiatku úvodných tituliek sú odkazom na úvodné titulky prvej Bondovky Dr. No (1962). (ViktorS)
  • Daniel Craig (James Bond) souhlasil s účastí ve filmu jen pod podmínkou, že bude moci osobně zasahovat do scénáře. (raininface)
  • Daniel Craig (James Bond) prozradil, že před zahájením natáčení musel mnohem intenzivněji cvičit, aby se dostal do formy, než při dřívějších bondovkách. Tentokrát mu posilovací příprava zabrala celý rok. (raininface)

Související novinky

Aaron Taylor-Johnson je údajně krůček od Bonda

Aaron Taylor-Johnson je údajně krůček od Bonda

19.03.2024

Hollywoodem občas kolují fámy, které nejsou nikým potvrzené, ale mluví o nich tolik lidí, že se považují takřka za pravdu. Nejinak je tomu při šíření skazek o tom, kdo by si měl zahrát příštího… (více)

Seriálové rebooty na cestě

Seriálové rebooty na cestě

16.04.2023

Milovali jste v dětství Pobřežní hlídku, Hvězdnou bránu, RoboCopa nebo snad Pravou blondýnku? Pak vás možná bude zajímat, že se všechny tyto značky a pár dalších dočkají v budoucnu seriálových… (více)

Matt Reeves natočí minisérii o Busteru Keatonovi

Matt Reeves natočí minisérii o Busteru Keatonovi

21.01.2023

Zatímco pokračuje v práci na sequelu k jeho komiksovému Batmanovi, rozhlíží se mezitím režisér Matt Reeves (Válka o planetu opic) i po dalších zajímavých projektech. A jeden takový mu nyní právě… (více)

Blade našel nového režiséra

Blade našel nového režiséra

22.11.2022

Po pečlivém zvažování a hledání vhodných kandidátů na režii nového Bladea nakonec šéf studia Marvel Kevin Feige přece jen našel. Po odchodu Bassama Tariqa (Mogul Mauglí) a odkladu produkce tak práci… (více)

Reklama

Reklama