Režie:
Martin KoolhovenScénář:
Martin KoolhovenKamera:
Rogier StoffersHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Dakota Fanning, Guy Pearce, Emilia Jones, Kit Harington, Ivy George, Carice van Houten, Jack Hollington, Paul Anderson, Jack Roth, Carla Juri, Dan van Husen (více)Obsahy(1)
Brimstone je epický thriller z dob starého Západu. Je příběhem ženy vzdorující své minulosti, která se jí neustále připomíná. Liz (Dakota Fanning) je mladá žena, která žije spolu s manželem a dvěma dětmi. Je porodní asistentkou a komunikuje prostřednictvím znakové řeči. Její vztah se čtyřletou dcerou by mohl být lepší, ale celkově se Liz cítí ve svém životě spokojeně. Když však poprvé uvidí v kostele nového reverenda (Guy Pearce), Liz ihned ví, že ona a její rodina jsou v nebezpečí. Postupně se reverend snaží vzít Liz všechno, co miluje. Do jejího života se vrací minulost, na kterou se snažila zapomenout... (mac000)
(více)Recenze (423)
SPOILERY:Podobně jako The Witch má i Brimstone všechny vnější znaky Velkého Filmu, v němž o Něco jde a který se snaží Něco říct: pomalé tempo, uměřené, ale vizuálně působivé snímání, dokonce i nelineární vyprávění, které podtrhuje zdánlivou přítomnost Myšlenky, přestože ve skutečnosti slouží spíš k zakrytí těžce lineárního příběhu a jinak neospravedlnitelné vaty. A stejně jako The Witch je i tohle obyčejná, byť make-upem Umění napatlaná žánrovka postavená čistě na ději, respektive na typickém, do omrzení omílaném vakuovaném prdu o Silné Emancipované Ženě ™, s níž nejprve vyjebával život v tradiční podobě Incestních Patriarchálních Pořádků ™, a po něm duch (asi). A jelikož duch nebyl před spálením nejdřív náležitě supernaturálně nasolen, bude strašit i další pokolení Silných Emancipovaných Žen ™, pokud se tyto nebudou chovat jako Silné Emancipované Ženy ™. Asi. Holt na opravdovou dekonstrukci americko-křesťanského mýtu po vzoru Až na krev, která by nejela na povšechně základním nastavení, si asi ještě musím počkat. ()
Dvě a půl hodiny prvoplánového trápení hlavní ženské postavy hlavní mužskou postavou. V epickém westernovém prostředí, v předvídatelně anachronicky zpřeházených čtyřech dějstvích a bez autorského filmařského doteku. Místy děsivé momenty střídají v logice lacině odbité scény a vyprávění postrádá vedlejší dějové linky, které by mu dodali myšlenkové vrstvy. Zaměřuje se pouze na pokud možno co největší prohloubením zla v postavě Guye Pierca, aniž by vysvětlilo jeho důvody. Místy emocionálně silná a dusivá, ale bohužel jednorozměrná báchorka jako z tuctového románu pro domácí hospodyňky. A se směšným vyvrcholením. ()
Evropa zase sebevědomě vystrčila holou prdel směrem přes Atlantik a již po několikáté ukázala požíračům horkých psů, že pořádný, opravdu originální a drsný moderní zápaďák nemusí nutně vypadat jen jako otravná psychodeliktická smaženice nebo xmrti nudné dvě hodiny s traumatizovaným honákem, který unyle jede prérií někoho zabít a nakonec ho i zabije. Tohle je skvěle napsaná, ještě lépe zahraná a bravurně porežírovaná surová historka o tom, že náboženství je zlo, hnije v každém věku a správně zfanatizovaná kudlanka s nemrdavou manželkou si ve firemním almanachu vždycky najde nějaký ten sodomistický patožalmík, kterým ho fousatej strejc v podstatě ponouká, aby v takovém případě bez zardění pedofilně prznil vlastní děti. Sufražeti a neholené mužatky, co chčijou ve stoje, nedají na výlevy některých zdejších zženštilých kritiků a vrátí salátovky zpátky do ledničky. Pevným a výsadním postavením žen u ploten to rozhodně nikterak neotřásá! ()
Vynikajúca záležitosť. Príbeh o biednom postavení žien v minulých storočiach rozpovedaný ako mimoriadne hutná, intenzívna dráma / thriller / podobenstvo. Odohráva sa to na Divokom západe, ale rozhodne žiadna kovbojka, aj keď sa tam aj strieľa a ľudia umierajú zrážkou na prasce alebo zamotaní vo vlastných črevách. Rozvrstvenie do troch nechronologicky usporiadaných kapitol funguje bezchybne, každá časť filmu je dobre vygradovaná a vypointovaná. Má to skvelé obsadenie na čele s južnou Dakotou Fanning a diabolským Guyom Pearcom, ktorý tu bičuje všetkých od seba samého až po 6-ročné dievčatká. ()
Kdyby nebyla řeč o tom, že se jedná o western, tak bych si myslel, že nizozemský režisér položil základy příběhu někde pod Alpami. Prostředí k němu totiž vysloveně vybízí. Nicméně dobře…považujme Brimstone za western. Western, který natočil nizozemský režisér za podpory různých evropských fondů a s americkými herci, kteří zde předvedli svoje absolutní maximum. Guy Pearce je tu například naprosto ultimátní hnusák, u kterého jste první půl hodinu zamyšlení, aby Vám z něj zbytek filmu bylo na blití. No u Dakoty Fanning je pro změnu vidět, jak herecky neuvěřitelně dospěla, protože částečně němou roli tady zvládla naprosto úžasně. I netypické vyprávění rozdělené na kapitoly dává smysl a to i přesto, že není úplně lineární. Brimstone je tak hodně originální, hodně nekompromisní a dost drsný film, který se tváří jako western, ale spíš bych ho přirovnal k syrovému evropskému historickému dramatu s netypickým obsazením a s nádechem amerického prostředí. ()
║Rozpočet €12miliónov║Tržby USA ║Tržby Celosvetovo $2,125,810▐ no fúha, silná káva, režisér Martin Koolhoven prekvapil a natočil teda riadne drsnú drámu, rozdelenú na štyri etapy a chutia, pokiaľ máte silný žalúdok, , má to pomalé tempo ale všetko má správnu časovú os a dej stále drží v napätí herci skvelý dokonca aj Dakota Fanning sa ukázala vo výbornom svetle, Guy Pearce je démon sám o sebe, dá sa povedať že film nemá slabé miesta /90%/ ()
K vlastní škodě si to příliš rochní v postupem času čím dál tím přepálenějším utrpení čistě pro utrpení. Zrovna v tomto případě více než kde jinde platí, že méně by bylo více. Zdejší konstantní mučednictví ústřední hrdinky rukou veškerého mužského pokolení vede k divákovu otupení, ne jeho znechucení. Zároveň by se tím vyřešil i vůbec největší zádrhel v podobě přestřelené stopáže. Každopádně jako působivě vystavěný drama (ne)western s patinou osudové řecké tragédie o milujícím "tak trochu" misogyniím otci a pelešící se "nevděčné" dcerunce výtečné. Především pak díky místy hypnotické uhrančivosti a suverénní Dakotě. ()
Ufff. Na mě to bylo moc drsný. Utrpení, kterým si hlavní hrdinka prošla, bylo nereálné a mít takovejhle život, tak by nemohla bejt duševně v pořádku. Přitom se mi líbil způsob jakým je vystavěn děj a i to rozdělení na kapitoly není rušivé a dává smysl. Na co nikdy nezapomenu je neuvěřitelně zlý záporák. Megaperverzní reverend, kterej ženy jakýhokoliv věku bičuje, znásilňuje a s oblibou jim dává železné náhubky. Mezi jeho koníčky také patří incest, určitě je velice dobrý stopař / detektiv a s velkou pravděpodobností je i nesmrtelnej. Mno, Guy Pearce si roli užívá a mě se líbilo, že gradovala i jeho zrůdnost. Na konci to i říká, že spasení už nikdy nedojde, a tak si může dělat co chce. Více se mi líbily pasáže s mladší Joannou, jelikož Emilia Jones hrála výrazně lépe, než Dakota Fanning. Takže určitě dobrý film. Možná jsem jen neměl náladu, ale všudypřítomná krutost a utrpení mi zážitek kazily. ()
,,TAKOVÝ JE ÚDĚL ŽENY.“ ... ŘEKL KDO?“ ... „STOJÍ TO V BIBLI.“… /// Pearce je božím ztělesněním ďábla a Dakota mi moc chyběla. Retrospektivní vyprávění z divokýho západu, ve kterým ti hodní snášej příkoří sráčů, poháněnejch chtíčem. Příběh dokazuje, že v drsnosti může bejt (úchylná?) krása. S napětím a neskrejvanou radostí čekám na poslední kapitolu s názvem ODPLATA. (ne zlato, nezvedej prosebně zrak k nebi!...) Dramatický orgie pro drsnější pozorovatele, za který musím Koolhovenovi složit 5ti hvězdnou poklonu! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Fotr je uchylák. 2.) Holka si mě dokáže získat, aniž by vydala hlásku. 3.) Hledám film pro pedofily. 4.) Thx za titule „titulkomat“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Zajímavý kousek, který je hodně netradiční, ale svým stylem vyprávění pro mne byl bohužel až iritující. Film je rozdělen na 4 kapitoly, které jsou časově rozházené, takže zbytečně je to matoucí a překombinované,což já osobně moc nemusím. Nejvíce mi vadilo, když postava v jedné kapitole umře a v další opět žije- tohle nesnáším. Za mínus pokládám i velkou podobnost hereček Dakota Fanning a Emilia Jones, měl jsem problém se vyznat, která z nich je zrovna na scéně, což je veliká škoda, protože vizuál je perfektní, atmosféra je syrová a násilím či sexem se zde nešetří, za což dávám velké plus. Highlightem pro mne byla kapitola číslo 2. Stopáž je na můj vkus také příliš přepálená, takže i přes vynikající scény, nemohu dát nadprůměrné hodnocení. PS: Guy Pearce byl opravdu ďábel. 65% ()
// Fuck. Dvě a půl hodiny neředěného násilí na ženách a dětech, říznuté rostoucím náboženským fanatismem, děsivými scénami s krví na všechny možné způsoby (od podříznutých prasat až k panenské krvi na prostěradle...) a nezastavitelným démonem z minulosti. To všechno zabíráno neuvěřitelně chladnou, nezaujatou, přesto však zcela precizní kamerou, díky níž z tohohle odporného pekla nebylo ani na vteřinu úniku. Peklo, že je absencí lásky? Ne ne, peklo sem poslal tenhle holandský režisér, a když na to budete mít žaludek, tak vás do něj na dvě a půl hodiny zavře. Enjoy. 10/10 ()
Nechápem, ako sa toto môže niekomu páčiť. Asi som už starý alebo neviem čo, ale pozerať sa útrpné dve a pol hodiny na násilného, zvráteného, sadistického, zmagoreného, incestno-pedofilného náboženského sráča, psychopata a masového vraha, ktorý všetkých vraždí a terorizuje, mi fakt nerobilo dobre. Guy Pearce má asi so svojím agentom uzavretú nejakú veľmi tajuplnú a čudnú dohodu, na základe ktorej prijíma len čo najzápornejšie postavy (Prometheus, Iron Man 3, The Rover). To je síce, možno, svojím spôsobom, obdivuhodné, ale i ohavné a nie som si istý, či viem, čo tým sleduje. Máte plno skvelých temných filmov, Apokalypsu a Kanibalov napríklad, ale toto bolo moc. Najhoršie je, že nemôžete držať palce ani kladným postavám, pretože sú zbabelé, jednajú skratovo, nelogicky a ustavične sa boja (v tomto prípade je mi fuk, že vtedy to tak u žien asi bolo, proste sa na ich nechutnú pasívnosť nedá pozerať). Toto naozaj nie je film pre mňa. V zaujímavostiach sa píše, že režisér tomuto filmu venoval 7 rokov svojho života. Stálo to za to? ()
KONEČNĚ NÁMRD !!! Dočkala jsem se po dlouhé a dlouhé době filmu, co mě drapl za stydký pysky a jasně mi ukázal, jak podřadná jsem v očích mužů byla v dobách divoce divokýho západu. Někdo zde hlásí, že je to feministickej film a tak podobně, to je za mě osobně s prominutím pitchovina, jelikož pravdou je, že ženy byly brány jako podřadná stvoření. Kurva vždyť ve Vietnamu nás tak berou dodnes a to nejsme z divokýho západu :-D nemluvě o Japonsku, Číně. Thajsku atd. Ale na to sere pes. Každej podle svýho. Já viděla totální bombu ve který Guy Pearce ztvárnil tak dokonale božsky ultimátního kokota, že jsem chtěla vlízt do filmu a vlastnoručně ho odprásknout. Nádherná ukázka fanatický víry u borce, kterej incest bere jako hru pro celou rodinu, bičuje všechny od sebe až po šestiletou dívku. Neštítí se zavraždit kohokoli a jediné po čem touží je vlhká díra jeho nezletilé dcerky, či déle její dcerky. Tenhle "strýček pedo" by zasloužil pověsit za koule, přestřihnout uzdičku na ptákovi a každej den dostat 25 cm ptáka do prdele a pěkně na sucho. Film nenudí, každou vteřinu jsem hltala jak mlsná kurva semeno a po skončení se mi až chtělo tleskat ! Mně ! Mně, která neocení skoro nic ! Kdo má rád pořádný psycho dráma z kovbojskýho prostředí, ten to musí vidět. Akorát škoda toho jazyka u Dakokoty. Jak by mě bez něj lízala to fakt netuším. ()
Nejlepší "feministický" film všech dob a pravděpodobně nejzdařilejší western za poslední dekádu. To vše v ryze evropském filmu, se zvučnými světovými hvězdami v čele. Originální styl vyprávění, až nevídaná brutální nekorektnost a perfektní herecké výkony. Úžasný kousek a ohromné zjevení! 90 % ()
Jakožto zdejší hororový expert jsem z výsledné podoby snímku lehce rozmrzelý, jelikož působivý mysteriozní prolog ve mne vzbudil obrovská očekávání a dokonce i lehce asocioval Eggersovu jedinečnou Witch. Už jsem si připravoval pět hvězd, jenže jakmile jsou události z úvodu snímku zasazeny do souvislostí, tak se přítomný opar nadpřirozena velmi rychle rozplyne a Brimstone přesedlá na drsné westernové drama s příchutí dystopického kalvinismu. 145 minut sice uběhne jako voda, ale postrádám zde výraznější přidanou hodnotu. Proč režisér například neobohatil příběh o tematiku čarodějnictví, která se zde po úvodní kapitole vysloveně nabízela? Brimstone bohužel nedokázal plně využít svého potenciálu a za to ode mě obdrží pouze silnější tři hvězdy. ()
Nelineární vyprávění perfektně buduje atmosféru, napětí a stupňuje odpor k mrazivému a zfanatizovanému záporákovi. Brimstone přináší syrový pocit utrpení, krutosti, ale k tomu i odpovídající katarzi. Je to jednoduchý koncept. Velice se mi líbí prostředí filmu, celkové moderní pojetí westernu, drsné charaktery a smekám za to, že 145 minut v pomalejším tempu ani na chvilku nenudilo. Pouze v poslední kapitole mě pár negativních věcí cvrnklo do nosu... 9/10 ()
Viz komentář uživatele Nettrass. ()
Divný film. Divný, pomalý a intenzivní. Filmařsky i herecky silné, i když reverendova posedlost incestem byla ke konci až komická. ()
„Ale pravidla jsou pravidla. Pokud se neřídíš pravidly, jsi vinna. A pokud jsi vinna, zaplatíš za to.“ Má vysoká očekávání byla naplněna. Koolhovenův počin je 1 z dalších příkladů potvrzujících fakt, že nemálo evropských westernů je nejen schopno se vyrovnat těm hollywoodským, ale třeba je i zastínit (jako se to podařilo Brimstone). Jde o velmi hutné westernové drama s prvky thrilleru, které nabízí skvělý audiovizuál, pečlivě vystavěný, emočně silný příběh (který je sice velmi dlouhý, ale díky přeskakování dějových linií nezačne nudit), napětí, správně špinavou a místy i mrazivou atmosféru, určitou dávku (zdánlivého) naturalismu, rozumný konec a solidní herecké výkony. Dakota Fanning je v roli neobyčejně silné ženy, která se snaží uniknout svému osudu, opravdu výborná, ale i její mladší já v podání Emilie Clarke bylo zvládnuto neméně dobře, ačkoliv hlavní hvězdou je Guy Pearce, který si náboženského fanatika střihl s chutí. Pár nedůvěryhodných momentů mě mírně zklamalo, ale celkově jde o věc, která si zaslouží silné 4*. ()
„Beware of false prophets, which come to you in sheep's clothing, but inwardly they are ravening wolves…“ Vyjma klasického motivu pomsty jsou westernové standardy zadupány do země, dívky z nevěstince krutě zkouší osud a nejpříhodnější čas k ataku nastává, když kovboj na latríně vytlačuje fazole z předchozího dne. Když pomineme religiózní rovinu a odvahu neodvrátit zrak před utrpením, srovnání s Unforgiven je asi na místě. Stejně jako poznámka, že blábolení o díle na feministickou objednávku zavání zabedněností. Dutch western Brimstone sebou navíc nese koncentrovanou sílu, která je umocněna chytře rozsypanou linearitou vyprávění a taky možným nadpřirozeným výkladem. Nelze opomenout, že Guy Pearce se zhostil role láskyplného reverenda takovým způsobem, že na něj budou lidé na ulici nějaký čas namísto žádosti o selfie plivat.. ()
Reklama