Režie:
David F. SandbergScénář:
Gary DaubermanKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Talitha Eliana Bateman, Lulu Wilson, Stephanie Sigman, Anthony LaPaglia, Miranda Otto, Grace Caroline Currey, Alicia Vela-Bailey, Kerry O'Malley (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Annabelle 2: Zrození zla je pokračováním velmi úspěšného hororu z roku 2014 „Annabelle". Výrobce panenek se svou manželkou přijmou několik let po tragické smrti jejich dcerky do svého domu řádovou sestru a několik dívek ze zavřeného sirotčince. Zanedlouho se stanou terčem aktivit Annabelle, posedlého výtvoru výrobce panenek. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (471)
Spoilery! Druhé pokračování ubohé jedničky mi bylo nezávisle na sobě doporučeno hromadou důvěryhodných přátel. Byl jsem vůči filmu velmi skeptický, neboť první díl byla jedna z největších píčovin, co se na hororové scéně za poslední roky objevila. Tvůrci se tentokrát vydali výrazně odlišnou cestou a právem sklízejí ovace. Nestrašidelnou dřevěnou panenku vystřídal o poznání hrozivější démon z pekel a tento démon byl, na rozdíl od prvního dílu, středobodem veškerého dění. Soupeřky mu tentokrát dělali nezletilá děvčátka a nezvykle půvabná svatá sestra, o kterou nejenom že by si člověk opřel kolo, ale dokonce by se opřel i do ní. Příběh je sice malinko retardovaný, ale tomu rozumný člověk nevěnuje u hororu až takovou pozornost. Démon velmi brzy rozpoutá příjemnou dívčí válku. Snad jen si snímek žádal více mrtvol. Na poli hororů ovšem patří k tomu nejlepšímu, co za poslední roky vzniklo. David F. Sandberg je evidentně velmi šikovný člověk a rád uvidím jeho další hororový počin. Jináč musím zvlášť pochválit herecké výkony zejména dětí. Mimořádně dobře zde fungují lekačky a budování atmosféry. Přesto jsem měl v závěru pocit, že se napětí nestupňuje a naopak jaksi upadá. Proto "jen" lepší 3 hvězdy. Od předchozího paskvilu obrovský skok kupředu. ()
Z Davida Sandberga se nám stává další záruka kvality, poněvadž jeho sequel k Annabell dostává nový rozměr a rozhodně se nemá, za co stydět. Od začátku do konce solidní intenzivní dvou hodinové strašení s parádní hudbou, solidní kamerovou prací, inovativními strašícími atrakcemi a solidními lekačkami. Potěší i slušné herecké výkony především dětí, výborná retro atmosféra, 2 easter eggy a hezké navození na první díl v závěru, co však zamrzí je finále, které je nejslabší částí celého filmu. Ono ten film straší víceméně intenzivně pořád, ale neustále v jedné vlně, divák si pořádně ani neuvědomí, že už finále je, protože oproti předešlým atrakcím se ničím neliší a negraduje, což mě trochu mrzí.Velký plus dávám za jezdící křeslo na schodech či malý jezdící výtah, což vytvářelo atmosféru jak sviň. Překvapivě zde byl prostor i pro trochu krve, za což opět chválím. Takže já jsem spokojen, Topka Annabell letos určitě nemine a pro fanoušky duchařin musí být Annabell vysoký nadstandard. PS: Scarecrow je hustý a říká si o Spin OFF.80% ()
Sandberg je borec. I když příběh jako takový nic nového nepřináší, talentovaný žánrový tvůrce ždíme z jednotlivých scén tu nejpoctivější dávku strachu, jakou jsme mohli v žánru Jamese Wana kdy zažít, hraje si s nervózními kamerovými úhly, bezchybně propojuje náhlé střihy s nervydrásajícím zvukem a přináší zajímavé nápady, které nedovolují strkat Annabelle do stínu slavnější příbuzné značky The Conjuring. Naopak - díky drásavějšímu tempu, chvílemi až překvapivé brutalitě a charakteru zla, které nepřestává ani na moment děsit a fyzicky se zjevuje jen minimálně, považuji tenhle horůrek za dosud nejlepší část vznikajícího duchařského vesmíru. P.S. Napodruhé efekt bohužel hodně zeslábl a projevila se narativní prázdnota stylisticky dominujícího díla, které umí bavit jen jednotlivými atrakcemi na úkor udržení souvislé zvědavosti a napětí. Příště prosím nekompromisně a bez dětí.. ()
Stejně dobré jako jednička, bavilo mě to moc. Výskyt klišé je zde sice téměř už neúnosný (postavě v kritický moment zhasne baterka, ležící postavu cosi zatáhne pryč, posedlá postava křupající končetinami, bubák v záběru za postavou, která ho nevidí...) - ostatně ani sám scénář žádnou velkou originalitou zrovna neoplývá a děj je vyloženě postaven na základním žánrovém předpokladu, že postavy lezou kam nemají a celkově se chovají zcela v rozporu s tím, jak by na jejich místě jednal každá normální člověk - a herecké výkony většiny castu jsou dost mizerné (s výjimkou úchvatné T. E. Bateman, která mě už loni okouzlila ve snímku Já, Simon a které předpovídám velkou budoucnost) a celkově mi byly ty holky dost nesympatické - ale má to prostě super atmosféru, mnohokrát mi u toho běhal hrůzou mráz po zádech, a pak již zmíněná oslňující Talitha Eliana Bateman, v době natáčení teprve 15 letá, coby hlavní klad). Rovněž se mi hodně líbilo závěrečné navázání na jedničku, kdy je zde vlastně vysvětleno, co jejímu ději bezprostředně předcházelo. A soundtrack a kamera nemají chybu. Za mě rozhodně super dojem z povedeného hororu. Btw. ta základní myšlenka filmu - rodiče zdrcení ztrátou dítěte překročí tabu, aby ho dostali zpět, ale místo milovaného potomka se vrátí jen čisté zlo - mi připomněla Řbitov zviřátek. ()
Zlá panenko Annabelle, dalas tomu na prdel. Kdo tě ruší v noci temné, bez pardónů bídně zhebne. Snad přežiju celičký, když dám jen dvě hvězdičky. Na příští díl Zlo se vrací přeju větší koncentrací. (Hele, vážně. Nejsem žádnej Nebojsa, rád v kině prdím strachy do židle, ale tady mě vylekala až uklízečka, když na konci rožla) ()
Galerie (43)
Zajímavosti (21)
- Film má potitulkovou scénu, která odkazuje na film The Nun (2018). (kytka.patrik)
- Celosvětová premiéra proběhla 19. června 2017 v Los Angeles. (Varan)
- Pickup Samuela Mullinse (Anthony LaPaglia) je Chevrolet One-Ton z roku 1941. S ním souvisí i jedna z chyb ve filmu. Když se dívky ke konci pokusí utéct v pick-upu, snaží se Chevrolet nastartovat spínačem na sloupku řízení. Tento typ spínače nebyl běžný až do konce šedesátých let. Náklaďáček z éry 40. let měl zapalování na palubní desce. (biker)
Reklama