Reklama

Reklama

V zajetí

Trailer 1

Mateřské lásce se nedá uniknout. Z bezpečného přístavu lásky se ale někdy může stát smrtící hrozba, mladá dívka Chloe o tom ví své. Je na vozíku a vyrůstá o samotě v úplné izolaci jen se svou milující maminkou. Jejich vztah a život se můžou zdát zvláštní, možná až zneklidňující, nikdo ale nemůže upřít mámě nekonečnou snahu chránit svou dceru, starat se o ni do roztrhání těla a pro její vlastní dobro ji mít stále pod dohledem. Chloe má řadu zdravotních problémů, potřebuje péči a s oddanou mámou tvoří sehranou dvojici. Když se v sedmnácti chystá na vysokou, začne objevovat tajemství, která jsou stále děsivější. Místo odpovědí na otázky se od mámy dočká jen dalších omezení. Chloe je připoutána ke svému vozíku, z ocelově pevného mateřského objetí musí ale za každou cenu utéct. Odpovědi jsou totiž strašnější, než si dovedla představit. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (229)

Anet21 

všechny recenze uživatele

⚪Neviem. Pripomína mi to také tie staré monotematicky zamerané komorné thrillery typu Red Eye, skrátka niečo, čo ak by vzniklo okolo roku 2000, určite by sa to rýchlo stalo populárnym. Dnes už ale po tom, čo sú vlastne akékoľvek inovatívne myšlienky vo filmoch skoro nereálne a každý žáner je, takpovediac, ,,dosucha vydojený," si toto, aj keď vcelku klasické dielo nemôže myslieť na veľký úspech. Predovšetkým, keď už sa celosvetovo ,,prepálila" kauza Gipsy R. Blanchard a jej života s podobnou ,,dobrou" matkou.⚪Pretože, ono to reálne ani nie je veľmi dobre napísané. Vzťah medzi matkou a dcérou je budovaný len pár minút, čo nám ako divákom neposkytne čas si vytvoriť k postavám sympatie, alebo aspoň pochopiť ich dynamiku, veľký zvrat, ktorý by sa mal udiať niekedy v záverečných 80% deja sa tu odhalí asi po 20 minútach a potom už dej len pasívne dorazí do svojho, aj tak predvídateľného konca. Samotný záver je potom hlavne zbytočným scenáristickým kúskom, ktorý nás chce presvedčiť, že niečo inovatívne predsa len vymysleli. No, tak super.⚪Dej ale nemá ani potrebnú atmosféru strachu a napätia, ani hlavnú hrdinku, s ktorou by ste extrémne sympatizovali (lebo je všetko tak urýchlené, že sa nedá inak), dokonca aj motivácia záporáčky je sporná, nehovoriac o logických lapsusoch ako napr.: Ako sa dá len tak uniesť novorodenec z nemocnice.⚪ Jediným pozitívom je snáď iba obsadenie reálne fyzicky postihnutej herečky v hlavnej úlohe, pretože až keď vidíte podobného človeka na obraze pochopíte, ako diametrálne odlišne ovláda napr. vozík na rozdiel od zdravého herca a tieto detaily sú potom práve to, na čo sa vo filme oplatí zamerať.⚪Ps.: Nemôžem zabudnúť na úžasnú klišé barličku - Hmm, ako divákom vysvetliť, čo sa v minulosti stalo? Hlavná postava bude mať v skrinke krabicu s obrázkami, dokladmi a novinovými výstrižkami, ktoré sú ešte zoradené chronologicky a významovo za sebou, čiže si z nich môžeme celý príbeh poskladať. Geniálne :D⚪ ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Jako 50-minutová epizoda seriálu “Zlé matky” by bylo Run užitečnější. Na celovečerní film mu naprosto chybí úvodní představení postav a jejich původně zdravého vztahu matka/dcera. Rovnou se začíná podezřeními a oslabováním důvěry. Psychologicky tak film funguje bídně, kupředu ho tahají pouze napínavé scény podle klasických žánrových šablon. Nenudí, ale potenciál ani zdaleka nenaplňuje. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Když jsem někdy v první polovině roku viděl hezky sestříhaný trailer na nový film RUN, jehož děj sice působil povědomě a předvídatelně, ale byl pod ním podepsaný Aneesh Chaganty, rejža výborného a překvapivého Pátrání, věřil jsem a říkal jsem si: "Jo, on si tam určitě vymyslel nějakej šokující zvrat a bude to pecka, stejně jako jeho prvotina". No, a ono houby. Run je sice dobře natočený, takže dokáže napnout, dobře zahraný, takže dokáže vzbudit zájem o hlavní hrdinku, dobře napsaný, takže nad konáním postav divák nemusí zoufale kroutit hlavou, ale k čemu to všechno je, když se to všechno ubírá přesně tím směrem, který asi každý odtuší po přečtení sysnopse / zhlédnutí traileru. Hodnotit se musí palcem nahoru, protože je tu všechno tak nějak správně na svém místě. Ale to je tak všechno, a v tomto konkrétním případě - a vzhledem k celkové sumě talentu na placu - je to málo. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Dvě dobré herečky v zoufale předvídatelném příběhu. Docela mě překvapuje, že Chaganty natočil po skvělém a originálním Searching takovouhle zbytečnost. . ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Až při zapnutí mi došlo, že se jedná o remake rok starého amerického seriálu Odhalení, což jsem teda nepochopil. Amíci točí remake na americkej film. Jinak jako dobrý, Sarah Paulson si tu pozornost zaslouží, je obecně skvělá. Ale jinak je to přesně ten příklad zbytečného filmu se vším všudy. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $3,207,375▐ Režisér Aneesh Chaganty sa začína dobre profilovať, len tak ďalej. Začína mi pripomínať Shyamalana. Sarah Paulson zas začína byť riadnou "filmovou" mrchou. Výborne vygradovaný taký skoro komorný thriller. /75%/ ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Začínám milovat herečku Sarah Paulson. Uchvátila mne již v seriálu "Ratched". Co se týče filmu RUN, tak je to spíše drama, ale docela napínavé. ()

ricci.s 

všechny recenze uživatele

Úplne priemerný thriller na jedno pozretie (o horor sa to ani neobrie). Ku kamere či hereckým výkonom v podstate žiadne výhrady nemám, ale k nijakému veľkému napätiu, vyhroteniu celej situácie či psychickému tlaku nedôjde vôbec. Práveže, ak by som mohol nejaký film nazvať pásovým klišé, bol by to tento. Neurazilo ma to, ale nenašiel som tu nič, prečo by som to mal chváliť alebo sa k tomu ešte niekedy vrátiť. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Na Run jsem se hodně těšil a jsem spokojen, jediné co mě mrzí, že spousta zajímavých scén z traileru bylo ve filmu z neznámých důvodů vystřihnuto. Z těch letošních čistých Thrillerů však Run bezpochyby patří k tomu nejlepšímu. Celý film stojí na dvou ženských postavách, které hrají naprosto dokonale. Sarah Paulson s Toni Collette jsou snad jediné ženské herečky, které mám rád proto jak hrají a né proto jak vypadají a zde předvádí svůj typický Psycho mešuge výkon, který je víc než zneklidňující. Kiera Allen v roli dcery je také velmi uvěřitelná a především inteligentní. Líbilo se mi, že Run na nic moc nečeká a buduje nepříjemnou atmosféru už od začátku, je zde pár solidních zvratů a zajímavých nápadů, byl jsem neustále v napětí jak to celé dopadne a jsem spokojen i s rozuzlením. Aneesh Chaganty opět natočil slušný film. Bavil jsem se výborně. Příběh****, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí**, Zábavnost****, Hudba****, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí****. 8/10. ()

tron 

všechny recenze uživatele

S prižmúrenými očami musím dať 4*, pretože to má viac plusov, ako mínusov, ale nedávam ich s čistým svedomím, ale len preto, aby som Run odlíšil od vyložene priemerných trilerov, spomedzi ktorých predsa len vykúka a je jednookým medzi slepými. Plusy: výkony Sarah Paulson a Kiery Allen, zábavný mix Misery, MacGyveraPsycha, množstvo mrazivých scén, napínavé finále, veľmi slušný pofinálny dojazd a šialený twist, ktorý všetko prevráti naruby. Mínusy: hoci sú scény mrazivé a napínavé, zároveň sa jedná o obrovské a predvídateľné klišé (odkiaľ mohla vedieť, že šla do lekárne?). A hoci onen zvrat je fakt desivý a nepríjemný, hoci som sa skutočne snažil, nakoniec som neuveril, že by niečo také bolo možné (SPOILERY Z čoho žila? Dostávala na dcéru peniaze od štátu? Ak áno, ako je to možné? Štát predsa musel vedieť o úmrtnom liste jej dcéry. SPOILERY). ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Horor to podle mě není, asi bych zvolila žánr thriller, ale on si to každý posoudí sám. Byly chvíle, kdy jsem se musela usmívat těm naivním momentům, ale v zásadě jsem se nenudila. Děvčata to hrály bezvadně a co víc si od nedělního odpoledne přát. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Příjemně mrazivý a poměrně dobře zahraný komorní thriller evokující slavnou Misery (pro ty pomalejší nechybí přímý odkaz na Kinga). Škoda toho závěru, který se oprostil od minimalistického vyprávění, přidal na akci a bohužel i na logických kiksech. ()

Marceloo 

všechny recenze uživatele

Po dlhých rokoch domácej výučby čaká na Chloe (Kiera Allen) najväčší moment jej života. Po prvý raz od svojho detstva bude odlúčená od Diane (Sarah Paulson), ktorá je jej matkou, učitelkou a zároveň najlepšou kamarátkou. Dni sa míňajú, ale oznámenie o prijatí na jej vysnívanú školu sa akosi neobjavuje. Naviac sa Chloe zdá, že sa jej matka snaží odchodu za každú cenu zabrániť, čo nie je ďaleko od pravdy. - Pôvodne som chcel tento komentár venovať tomu, aký je Sarah ''I Take Responsibility'' Paulson nehorázny pokrytec, ale výkon slečny Kiery Allen ma tak očaril, že sa tu nebudem venovať žiadnym negatívam. Táto vozíčkarka má pred sebou velmi svetlú budúcnosť a vybavujem si len zopár hororov, v ktorých bola hlavná úloha hercom takto ušitá na mieru. Už pred pozretím mi bolo jasné, že film bude velmi predvídatelný, pretože len minulý rok mal jeden z kinohororov takmer totožnú zápletku, ale práve spomínaný herecký výkon Kiery Allen z toho urobil film, u ktorého som po dlhej dobe ani raz nemusel stlačiť medzerník, aby som ho zastavil. Velmi ma zaujala aj vynikajúca práca s kamerou a technologická vyspelosť filmu, ktorá zrejme iných neprekvapí, keďže sa režisérov debut zameriaval na túto tematiku. Dosť možno film, ktorý budem na Deň matiek, kedy mal byť pôvodne vydaný, spolu s Mother's Day pozerať každý rok. + Sarah Paulson + Pat Healy ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Po remeselnej stránke sa nedá veľa vytýkať, subjektívne mi však trochu prekáža šablónovitosť a celková predvídateľnosť zápletky (možno až na jeden moment tesne pred záverom a úplný koniec, ktorý dokáže prinútiť k istému zamysleniu). Už len vďaka skvelo hrajúcej dvojici herečiek v hlavných úlohách by som sa sa pritom nebránil opatrnému odporúčaniu, no hoci je Chaganty nepochybne zaujímavý tvorca, vrcholná tvorba Hitchcocka respektíve i Shymalanana, ku ktorým ho poniektorí prirovnávajú, bola niekde inde. 70% ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Je sympatické, že to na nic nečeká a hned se to rozjede, když to ale odhalí svoje karty, už to nemá moc co nabídnout nad rámec žánrových klišé. Drží to pak už hlavně dvě herečky. ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Titul horor je sice zavádějící, ale s tímto thrillerem jsem nadmíru spokojený. A i když se závěr může zdát na první pohled trochu uspěchaný, nakonec to bylo na filmu to nejlepší. 75-80% PS: Nemyslím si však, že je možné takhle bez podezření vychovávat dceru. (ale to je jen drobný detail a film to nijak neznehodnocuje) ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Thriller, ze kterého není dobře po těle, ale závěr by si to zasloužilo lepší, takhle se to zbytečně propadá do béčkových vod. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Bojuje s nepravidelným tepem, množství železa v krvi jí způsobuje vyrážky a nevolnost, má značné potíže s dýcháním, má cukrovku. A je odkázaná na invalidní vozík. Má ovšem milující maminku, se kterou takhle bojují už dlouhých 17 let. Tu představuje Sarah Paulson, která prožila předčasný porod, což ji (ne)zlomilo. Žijí spolu v domě na venkově, samoživitelka dceru podomácku vzdělává a jezdí na pravidelné nákupy, zatímco dcerka zrovna očekává dopis od některé z univerzit, zda byla přijatá. Víc netřeba prozrazovat, snad jen, že se nacházíme v prostředí, které je o to děsivější, jelikož by mělo fungovat jako to nejbezpečnější na světě. Po velmi dobrém Pátrání druhý zářez od dosavadního režiséra kraťasů Aneeshe Chagantyho, kterého je i nadále třeba sledovat. Zvraty jsou fajn, pár solidních nápadů se taky najde. Atmosféra kouzelná a duo Sarah Paulson a Kiera Allen snad ještě lepší. Asi přepálené čtyři hvězdy, ale mě to bavilo. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

“Run” je akousi voľnomyšlienkárskou paralelou skutočného prípadu “Gypsy Rose Blanche”. Tým, ktorí chcú vidieť skutočný horor, založený na skutočných udalostiach, so skutočne hororovým záverom, odporúčam dokument od HBO: “Mommy Dead and Dearest”. Viacerí sa dostanú do rapídne väčšej emocionálnej vývrtky, ako prináša tento komorný, pomerne veľmi pomalý thriller, ktorý sa nevedno ako, ocitol v kategórii horor žánru. Baviť bavilo, no rozhodne nenaplnilo očakávania, pričom tá záverečná “dvacka”, je už úplné “sajnsfikšn” .. ()

Reklama

Reklama