Režie:
Tony ScottScénář:
Shane BlackKamera:
Ward RussellHudba:
Michael KamenHrají:
Bruce Willis, Damon Wayans, Chelsea Field, Noble Willingham, Taylor Negron, Danielle Harris, Halle Berry, Bruce McGill, Badja Djola, Kim Coates, Tony Longo (více)Obsahy(1)
Joe Hallenbeck býval elitním tajným agentem, který kdysi dokonce zachránil život americkému prezidentovi. To už je ovšem minulost. Nyní se živí jako soukromý detektiv, jehož nejvěrnější družkou se stala láhev levné whisky. Když mu přítel Mike Matthews dohodí jako kšeft ochranu barové tanečnice Cory, netuší, že se ocitá ve smrtelném nebezpečí. Nejprve exploduje auto s Matthewsem a vzápětí je i přes veškerou jeho snahu Cora přímo na ulici zavražděna chladnokrevnými zabijáky. Joe společně s jejím přítelem, fotbalistou Jimmym Dixem, zjistí, že se pokusila vydírat majitele fotbalového klubu Hřebců Marconeho s cílem dostat Jimmyho, který byl distancován kvůli drogám, zpět do hry. Tím, že našli materiály kompromitující Marconeho, stávají se sami cílem mafiánských zabijáků a Joe podezřelým z vraždy Matthewse, protože policie zjistila, že byl milencem jeho ženy Sáry. Navzdory všem překážkám zjistí Joe, že Marconi se chystá zabít senátora Baynarda, předsedu komise rozhodující o sázkách na fotbalové zápasy. Přestože to byl právě on, kdo se postaral o Hallenbeckovo propuštění, když detektiv odhalil a překazil jeho sadomasochistické hrátky, riskuje Joe s pomocí Jimmyho život, aby atentátu zabránil. (TV Nova)
(více)Recenze (1 430)
Kdyby pro nic dalšího, režiséra Tonyho Scotta si určitě cením pro stylově vybroušený „artový“ horror Hlad (1983). Nasledující Scottova tvorba již od pohledu dává znát značně komerčnější ražení – o to víc mě mile překvapilo, nakolik jsem jeho původní rukopis i tady poznával a že Scott zde v prvních dvou třetinách pracuje v mnoha scénách se stejnou estetikou plnou temných svícení, řadou neonů, často silným modrým filtrem a opakovanou hrou s mřížemi či okenními rámy v záběrech. Pokud pominu pár nevtipně hrubých sexuálních keců ze začátku, dlouhou dobu jsem si Posledního skauta užíval právě skrze velmi povedenou vizuální estetiku, navrch s kapkami noiru. Svižně ubíhající děj s postavou soukromého detektiva, který kráčí do nového případu z alkoholického deliria, se mi pozdával a mladý Bruce Willis mi zde přišel až nečekaně sympatický, coby stylový drsný polda ve velkém trousící nadsazené hlášky. Moje nadšení z mnoha scén se ale plně zlomilo s poslední třetinou, která se na můj vkus přehoupla až do přehnané míry násilí, divokých akčních scén, vybouchlých aut, spousty zvratů a dnes již otřepaných klišé podobných žánrových filmů o neprůstřelném hrdinovi proti bandě vesměs tupých gangsterů. Navrch ta rodinná linka s dospívající dcerkou se sice ve druhé polovině snažila nejen hlavní postavu více polidštit, ale nejspíš učinit film přijatelný i coby zábavnou žánrovku pro celou rodinu, ale v kombinaci s takovou dávkou násilí to v této rovině u mě terpve nefungovalo. U scény, v níž policajt pro dosažení svého cíle namíří před protivníky pistoli do hlavy vlastní(!) dcery, jsem si pak řekl „to jako vážně??“ Poslední skaut měl pro mě dlouho silný spád k vysokému hodnocení a skvělému filmu, k jakému se i rád budu vracet, časem žel přes všechny silné klady ale padal do stále klasičtější akční žánrovky, která možná počátkem 90. let odrovnala spoustu mladých diváků, ale na mě v roce 2024 již zafungovala spíš tak napůl. [60%] ()
Co se sakra na týhle kravině všem líbí ?! Nakopal bych je všechny do prdele a poslal bručet do lochu ! No jo, ale kde já se všechny tyhle výrazy naučil, že se pak používaly v ostatních filmech jako by se nechumelilo ? Noooooooooo, v toooooooooom, s Willisem ! V "Posledním skautovi" ! Hodně synáčků své otce přeskočí (a taky přeskočilo), ale taťka je a zůstane jenom jeden :) ()
Skvělý akční snímek Tonyho Scotta s jednou kultovní hláškou vedle druhý. Duo Wayans - Willis skvěle šlape, Berry není moc minut na plátně a akce je hodně zajímavá. Jeden z nejlepších filmů devadesátých let. ()
Je sice pravda, že Willis chrlí jednu hlášku za druhou a že některé scény jsou nezapomenutelné ("Ještě jednou na mně šáhneš a zabiju tě."), ale jinak jde o docela průměrný akční snímek. Na nejvyšší hodnocení to prostě není. ()
Tohle je ten nejwillisovsštější Willis, jakého si jenom můžeme (snad s výjimkou smrtonosných pastí) představit. čistá akce a skvělý hlášky. ()
Připojuju se k těm několika kolegům, kteří Skauta označili za Willisův nejlepší film. Vynikající scénář, podle kterého se nikdo s ničím moc nesere, taková normální rodinka, zkorumpovaný svět amerického fotbalu a vysoké politiky, psychopatický slizký záporák Milo, co víc si přát? Pokud to bude natočené takhle dobře, tak už nic. Dnes už klasika, obzvlášť máte-li k dospozici legendární videodabing. Ještě jednou a zabiju tě. Ještě jednou a... no ne, sakra, zase za devadesát:) ()
Tady není hvězda Willis (i když je to životní role), ani Scott, ale scenárista Shane Black. Ten chlap je génius, pokud jde o hlášky a originální situace. Můžeme jen litovat, že mu neprošla pátá Smrtonosná zbraň, protože měl Donner "vlastní vizi příběhu"... ()
Řečeno slovníkem ústřední dvojice, „k posrání dobrej film.“ Podle scénáře Shanea Blacka natočil Tony Scott humorem i násilím drsný neo-noir, v němž je všudypřítomná temnota brána za standard, proti kterému nemá smysl bojovat a lze se nad ním leda hořce usmívat. Cynický detektiv, hrdina s prošlou záruční lhůtou, své chlapáctví rozřeďuje chlastem. Jeho kocovina je permanentní, sebevědomí nulové. Stejně nekompromisní jako k vlastnímu já je i ke všem ostatním a rovnocenného parťáka dokáže vidět jedině v jiném muži, nikoliv v ženských, které jsou ve filmu vesměs na odstřel. Chlapskou perspektivu a na ni vázaný přístup typu "žádné sraní" v sobě nádherně spojuje jedno z nejupříměnšjcích vyznání lásky v závěru filmu. Jinými slovy, ženský maj tajemství, ale koho to žere. Black se Scottem jasně dávají najevo, nakolik jim je ukradená nějaká romantika. Podstatné je, že lidi umírají, auta vybuchují a Willis hláškuje. V rámci mačistického univerza, jež příběh rámuje, je tedy všechno, jak má být. 90% Zajímavé komentáře: Renton, Divočák, milicjant, dokktor ()
Tohle opravdu ne. Podle mě by měl mít akční film nějakou protiváhu a ta vážně není v tom, jak Willis řve na třináctiletou holku a ona na něj. Nemám nic proti větám typu NECHCE MI HO VYKOUŘIT či AŽ JÍ BUDE ČTRNÁCT, BUDE S NIMA ŠOUSTAT, ale pokud se tohle děje celý film, vydává se to za skvělé hlášky a divák se nemá možnost z toho vzpamatovat, nějak mi to nesedí. Párkrát jsem se zasmál a dvakrát lekl, ale abych přehršloval hvězdičkama, to tedy ne. Nebe je modrý, voda je mokrá, ženský maj tajemství. Některý filmy ne. ()
Je neuvěřitelný jaký je rozdíl vidět film v cenzurované verzi a té ostré. Viděl jsem nejdřív kino a bomba, jasných pět hvězd, pak to monstrum co vytvořil jakýsi moralistický cenzor a dva dny se mě z té výlsedné hrůzy nepostavilo péro. Včera jsem zase viděl ty necenzurovanou verzi s půvopdním dabingem a byl jsem u vytržení, jak kdybych porodil sedmero krkavců. Totální akční lahůdka ve který defiluje jedna luxusní hláška za druhou a Joe Hallenbeck tu skvěle hraje Bruce Willise. ()
Najlepšie pokračovanie Smrtonosnej pasce. ;-) ()
Tady v té záplavě pětihvězdičkových hodnocení si připadám se třemi hvězdami jako záškodník. Faktem ale zůstává, že tenhle film kromě přehršle více či méně zábavných hlášek nabízí jen standartní děj a průměrné herecké výkony. Bruce Willis je sice dobrý, stejně tak i Damon Wayans, ale to prostě na lepší hodnocení nestačí. ()
║Rozpočet $29miliónov║Tržby USA $59,509,925║Tržby Celosvetovo $60,700,000║ Vyšperkovaná akčná pecka! Mňamka. /95%/ ()
Hláškami smrtelně výbušný film s výbornou ústřední dvojicí, která si s nikým nebere servítky. Bruce Willis je v nejlepších letech a jeho hlášky si říkají o kulku do hlavy, vedle něj vypadá Damon Wayans jako velký boxer, ale jeho rychlí jazyk taky není zrovna příjemný. Tahle dvojce je opravdu k nezastavení, protože od prvního okamžiku, kdy se ukáží ve filmu si ho ukradnou a divák je oba začne obdivovat/milovat/nenávidět. malá rolička Halle Berry zpětně jistě potěší. Takhle nabitý snímek se nevidí často a to nemluvím jen o postavách a hercích, které je bravurně ztělesňují, ale také o scénáři, který se ničeho neobojí, o čemž vás přesvědčí už v úvodu hráč amerického fotbalu co musí položit touchdawn. Celkově jde o jeden z nejlepších filmů Tonyho Scotta, ve kterých ještě točil filmy a ne své halucinační představy a fantazie. Kdo tvrdí, že nejkultovnější film je Pulp Fiction ten by potřeboval jednu přesně mířenou od Wayanse jeho oblíbeným fotbalovým míčem mezi nohy... ()
Fakt nechapu proc jsou z tohoto filmu vsichni tak uneseni - pro me jen dalsi prumerny film Bruce Willise. ()
Scénář: Shane Black .. Joseph Cornelius 'Joe' Hallenbeck je soukromý detektiv služebně i rodinně na dně. Žena mu píchá s bývalým kolegou a k tomu jeho nepovedená poslední „prácička“, ta skončí rozstřílená na ulici... To jest na úvod. K tomu navrch výtečně obsazená hlavní herecká dvojice, který prostě nemá chybu. Scénář je hodně cool, ale zejména hláškové dialogy předčí téměř každý podobný snímek. A režie - to je třešnička na dortu !! Na rozdíl od některých plně chápu proč jsou někteří z tohoto filmu tak unešení. Prostě nejlepší film Tony Scott a možná i Bruce Willis. Po prvním shlédnutí v patnácti letech jsem byl mladistvě nadšen.. a nadšen jsem i dnes po letech!! Ty hlášky a slovní přestřelky jsou prostě kurewsky kultovní! The sky is blue, water is wet, women have secrets.. ()
Joe Hallenbeck je jedna z nejlepších postav v tomto žánru. Hlavním hrdinou filmu je stroj na hlášky scénárista Shane Black, u něhož ani tak nejde o dějové peripetie jako o slovní přestřelky, které se tu prakticky nepřetržitě vedou - a hláškují všichni, včetně Willisovy dcery. To ovšem nesmí naše milá TV NOVA zničit ten film novým dabingem, v němž většinu hlášek doslova zadusila - původní dabing byl úplně o něčem jiném. ()
Klasika ()
NIKDO TĚ NEMÁ RÁD, POSEREŠ TO, USMĚJ SE ČURÁKU - životní motto Joe Hallenbecka. ,,MLUV SAKRA SLUŠNĚ JOE!" ..... Poté, co jsem viděl ,,sprasenej" dabing v TV jsem nadšenej, že DVD zůstalo neposkvrněno. Mluva bez kudrdlinek a k věci. I to dělá z tohoto filmu klasiku. B.Willis vypadá jako když nic nehraje, jako by se tak choval doma každej den. A na tanečníka je to výbornej detektiv. D.Wayans je podobnej parchant jako Joe. Mele stejný hadry a nebezpečí je jeho druhé jméno. Proč je pro mě film klasikou?,, PROTOŽE DNESKA NESTAČÍ NĚKOHO ZMLÁTIT, NEJDŘÍV HO MUSÍŠ SEJMOUT SLOVNĚ!" P.S. Mimochodem, spousta lidí si myslí, že jsem vtipnej !! ()
rozpočet : ? tržby americké : $59,509,925 ()
Reklama